Mit szeretnek a vásárlók?

Az európai vásárlók túlnyomó többsége széles kínálatot és vásárlási élményt szeretne kapni, amikor eldönti, hova megy vásárolni. A tisztaság, árak és kényelem minden vásárló számára a legfontosabb szempontok maradtak, de immár a közösségi élmény a meghatározó tényező a fiatalok számára.

Tisztaság, széles választék és jó éttermek a siker kulcsai - Kép: Pixabay

A közösségi médiumok jelentős befolyással bírnak a vásárlókra, főleg a nők (36%), a 18-24 évesek (40%) és a magas jövedelműek (35%) esetében, akik a közösségi oldalakon tartanak lépést a különleges ajánlatokkal és eseményekkel, szemben a férfiakkal, idősebb korosztályokkal és alacsonyabb jövedelműekkel, akik egyharmada sem használja a közösségi médiát vásárlással kapcsolatban. Magyarországon, szemben a többi országgal, a férfiak használják többet a közösségi médiát információszerzésre. (Viszont nem árt arra ügyelnünk, hogy a technika nem kezeli az ügyfelet helyettünk!)

Európában jelentős különbség van a fiatalok között: míg Romániában 60, Törökországban pedig 62 százalék tájékozódik a közösségi oldalakon, a dán és brit nők és férfiak harmada sem teszi ugyanezt. A fiatalok a bevásárlóközpontok applikációját átlagosan havonta kétszer használják, ami azt jelzi, hogy a plázáknak érdemes alkalmazásokba beruházni, hogy kiszolgálják az egyéni igényeket és személyesebbé tegyék a vásárlás élményét - derül ki a CBRE globális ingatlan-tanácsadó legfrissebb kutatásából.

Kritikus fontosságú a vásárlási élmény

„A vásárlási élmény a bevásárlóközpontok számára világszerte kritikus lehet a siker vagy bukás szempontjából. Ahogy a fogyasztók egyre igényesebbek, a bevásárlóközpontok tulajdonosainak egyre inkább be kell fektetniük abba, hogy az ingatlanjuk több élményt kínáljanak, hogy növeljék a látogatói létszámot, és a nagyon fontos tartózkodási időt. A minőségi étkezési és szórakozási lehetőségek, a különleges események és a gyerekek/felnőttek számára kialakított játékterek már szinte közhelyszámba mennek.” – nyilatkozta Peter Gold, a CBRE határon átnyúló kiskereskedelemért felelős vezetője.

A CBRE kutatásában 21 ország 21 ezer vásárlóját kérdezte meg, akik számára a szórakozási lehetőségek, mint a mozi vagy a bowling, az ingyenes wifi, és a barátokkal való találkozások színtere kifejezetten fontos szempontnak bizonyult, főleg a brit, dán és norvég fiatalok esetében. A társasági élet súlya különbözik a nemek között: míg például a brit nők 70 százaléka szerint fontos, hogy a vásárlás helyszíne egyben alkalmas legyen baráti találkozókra, ez a férfiak csupán 49 százalékának lényegbevágó. A nők és a fiatalabb fogyasztóknak egyaránt lényeges, hogy a vásárlás összekapcsolódjon társas és szórakozási alkalmakkal és a dél-európai vásárlók is így gondolják.
Meglepő, mi dönt a netes vásárlásnál
Alapvetően átírja a fogyasztói szokásokat az internet: az ügyfelek ugyanis nemcsak tájékozódásra használják a már kiválasztott termékről, de ötleteket is innen merítenek a további vásárláshoz. De gondolta volna, hogy a a közösségi oldalakra erőltetett céges tartalmaknál jobban pörgeti a vásárlást egy katalógus?
Mindinkább társas tevékenység

A CBRE kutatásában a vásárlók a jó éttermeket szintén vonzó tényezőnek említették a vásárlás helyszínének kiválasztásakor, így ez szintén erősíti a vásárlói élményt. A brit 18-24 évesek 31 százaléka, az ír fiatalok 36 százaléka vélte úgy, hogy a jó éttermek kínálata rendkívüli módon vagy nagyon fontos, szemben az európai átlag 21 százalékával. A tulajdonosoknak arra kell koncentrálniuk, hogy a kereskedelmen kívül még mit nyújthat a bevásárlóközpont és a fiatalok számára fontos tényezőnkbe kell fektetniük, hogy biztosítsák a hosszú távú megtérülést.

„A vásárlás egyre kevésbé szükségszerűség, sokkal inkább társas tevékenység. A tulajdonosoknak és kiskereskedőknek alkalmazkodniuk kell a megváltozott kereslethez, és több szórakozási lehetőséget kell kínálniuk. Az intelligens vásárlónak integrált vásárlási élményre van szüksége, ezért fontos, hogy a tulajdonosok és bérlők ne csak azt értsék, mi vonzza be a látogatókat, de azt is, hogyan tarthatják őket benn az üzletekben és bevásárlóközpontokban” – tette hozzá Natasha Patel, a CBRE európai kutatási társigazgatója.

Fókuszban az új generációk

“A bevásárlóközpontok nem tehetik meg, hogy ne reagáljanak az új generációk eltérő médiafogyasztási szokásaira. Habár a hagyományos kommunikációs csatornák is lényegesek maradnak, egyre nő a súlya az innovatív megoldásoknak, bár ebben sajnos még elmaradunk a régiótól. A honlap már nem számít innovatívnak, de már a közösségi oldalak között is láthatjuk egyesek háttérbe szorulását. Az ingatlanüzemeltetőknek figyelembe kell ezt venniük kommunikációs politikájukban, és aki időben reagál, versenyelőnyre teher szert. Ügyelni kell a nemek közötti médiahasználati különbségekre is: a CBRE tapasztalatai szerint eddig elsősorban a férfiak voltak nyitottak a legújabb trendekre, de a nők is gyorsan átveszik ezeket, sőt egyes csatornák esetében a hölgyek javára billen a mérleg.” – kommentálta az elemzést Kákosy Zsolt, a CBRE ingatlanvagyon-kezelési vezetője.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo