Mobilmarketing: trükkök a sikerhez

Mostanra annyi ember használja mindennap az okostelefonját, hogy a cégeknek muszáj ott is elérhetőnek lenniük. Azonban nemcsak többet szörföznek az emberek telefonról, de máshogy is keresnek. Szakértői tippeket adunk, hogy itt is előkelő helyen legyen a találati listában!

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A KutatóCentrum adatai szerint a 18–59 éves internetezők több mint fele rendelkezik okostelefonnal, és ez az arány egyre nő. A keresőmarketinget (Google AdWords) használó vállalkozások döntő része azonban nem gondolkodik azon, hogyan jelenjen meg a mobil keresési találatok környezetében. (Pedig a mobil lesz a jövő marketing-csodafegyvere, ez már egyértelmű.) Valójában fel sem merül bennük a kérdés, hiszen ha egy kulcsszóra hirdetnek, a hirdetés alapértelmezetten minden platformon, így mobiltelefonon is megjelenik. A többség úgy gondolja, ez elég, pedig néhány egyszerű lehetőség kiaknázásával sokkal hatékonyabbá tehető az okostelefonon megjelenő hirdetés.

Kép:sxc

Valós időben, rövid szavakkal
A mobil keresések jelentős mértékben különböznek a PC-használattól. A  legszembeötlőbb különbség, amiben a mobil keresőmarketing más, az a méret: a találatok kisebb felületen jelennek meg.
Az első találati oldal dominálása itt különösen fontos, mert a felhasználók csak ritkán lapoznak tovább. „A legértékesebb az első három fizetett találat. Érdemes megszerezni e helyek valamelyikét, mert a mobilon megjelenő találatoknál kevésbé számít a vevőknek, hogy egy találat természetes vagy fizetett hirdetés” – tanácsolja Gál Kristóf.
Emellett a képernyő méretéből adódóan kereséskor az emberek rövidebb keresőszavakat használnak, hiszen körülményes begépelni egy-egy hosszabb kifejezést. Igaz ugyan, hogy egyre többen kezdik használni a Google hangalapú keresését okostelefonokon, de az még a jövő.
A másik lényeges különbség, hogy a mobil keresés ma jellemzően valamilyen valós idejű problémára fókuszál. Ha például moziműsort keresünk okostelefonon, akkor valószínűbb, hogy a közelben lévő mozik mai műsora érdekel, nem pedig egy 100 kilométerre lévő helyé. Hasonlóan az időpont is lényeges: ha mondjuk valaki reggel keres éttermet, akkor vélhetően asztalt akar foglalni, míg ha este, akkor gyorsan be akar ülni valahová.
„Ma az juthat versenyelőnyhöz, aki minden platformon hatékonyan jelen van a keresőhirdetéssel, és figyelembe veszi a fogyasztói élményt jelentősen javító finomságokat. A keresőmarketingen belül a mobil jelentősége egyre nő. Néhány alapelv megértésével azonban – mint a méret miatti törvényszerűségek, a valós idejűség és a lokalitás –, valamint egy kis kreativitással könnyen eredményesek lehetünk” – mondta Gál Kristóf.
„Már csak azért is megérné külön foglalkozni az okostelefon-felhasználókkal, mert a kampánytapasztalatok azt mutatják, hogy értékes vásárlók. Ahhoz, hogy ki tudjuk használni a mobil keresőmarketingben rejlő lehetőségeket, az első lépés a megfelelő szemlélet kialakítása” – mondta Gál Kristóf, kis- és közepes vállalatokra specializálódott AdWords-szakértő, a Klikkmarketing vezető tanácsadója.

Szakértőnk tippjei a mobil keresőmarketinghez

1. Legyen mobilra optimalizált weboldala  

Ez a legfontosabb dolog, amit figyelembe kell venni, ez azonban nem azt jelenti, hogy a meglévő honlap jól néz ki a mobilon! Aki mobilon keres, az konkrét megoldást vár, és lehetőleg azonnal, nem szerencsés hosszú szövegekkel, sok kattintással untatni. A lényeget kell elmondani, és a lehető legkevesebb mellébeszéléssel, azonnal megoldást kínálni. Ha nem mobilbarát a weboldalunk, és a hirdetésre kattintó fogyasztónak csalódást vagy egyenesen bosszúságot okoznánk, inkább érdemes a desktopra koncentrálni. (Hogy kinek, miért és hogyan kell mobilra optimalizálni a weboldalt, arról itt olvashat részletesen.)

2. Hozzon létre mobilpreferált hirdetést  

Az AdWords-ben kiválaszthatjuk, hogy az általunk alkalmazott hirdetésváltozatok közül melyek jelenjenek meg kifejezetten a mobil eszközökről érkező keresések környezetében. Így kifejezetten mobiltelefonra optimalizált hirdetést hozhatunk létre.

A keresőszavak megadásakor gondoljunk arra, hogy valószínűleg a közelben keres a problémájára megoldást a vevő. Írjunk kulcsszó-variációkat a város vagy a kerület számának megadásával, például „pizzéria IV. kerület”, „kozmetika Győr”. Emellett a mobiltelefonon megjelenő hirdetésben adjuk a vevő kezébe a megoldást, mondjuk el világosan, mit kell tenni: hívás, foglalás, bejelentkezés, jegyrendelés és így tovább.

3. A hirdetés legyen összhangban a céloldallal 

A honlap, ahová a hirdetésre kattintva érkezik a felhasználó, legyen összhangban magával a hirdetéssel. Mivel konkrét problémára keres megoldást a felhasználó, és nem érdekli más. Ebben az okostelefonon történő keresés jelentősen eltér a megszokottól, mert míg egy PC-n való kereséskor könnyen el lehet téríteni az eredeti szándéktól a felhasználót, a mobiltelefon esetében nem. Ha a vevő nem azt kapja, amit keresett, egyszerűen továbbáll.

4. Állítson be kattintható telefonszámot 

Ha a telefonos kapcsolatfelvétel segíti az eladást, akkor kézenfekvő megoldás kattintható telefonszámot megadni a hirdetésben. A hirdetés megjelenését be lehet állítani úgy, hogy a telefonszám csak abban az időszakban, akkor jelenjen meg, amikor azt szeretnénk, például munkaidőben. Ezzel a felesleges elégedetlenségnek elejét lehet venni azzal, hogy csak akkor jelenítjük meg a hirdetésben, amikor valóban elérhetőek vagyunk a megadott számon. Egy fodrászat, étterem vagy egy fogorvosi rendelő esetén ez nagyon hatékony lehet.

5. Állítsunk be kattintható címet 

Az úgynevezett helybővítmények esetén meg lehet adni a vállalkozás címét, amely megjelenik a keresőben egy, a címhez vezető útvonalterv linkjével is. Így egyenesen a vállalkozásunkhoz tudjuk vezetni az érdeklődőket. Különösen hasznos lehet ez a megoldás az üzlethelyiséggel, irodával rendelkező vállalkozásoknál vagy például a látogatott turisztikai desztinációkban.

 

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo