Most a klímával buktak le a németek

2018. január 05. péntek - 17:02 / piacesprofit.hu
  •    

A Volkswagen-botrány után egy újabb, a gépjárművek szennyezőanyag-kibocsátásával kapcsolatos történet, amely a német típusengedélyezési rendszer egyes hiányosságaira mutat rá.

Az Európai Unió 2011. január 1-jétől jelentősen megszigorította a gépjárművek légkondicionáló rendszerei által kibocsátott üvegházhatású gázokra vonatkozó határértékeket (lásd a klimatizációs rendszerekre vonatkozó 2006/40/EK irányelvet) arra kötelezve a tagállamokat, hogy ezen időponttól fogva csak az új határértékeket tiszteletben tartó gépjárművek forgalomba hozatalát engedélyezzék.

A Bizottság most azt állítja, hogy a német hatóságok a Daimler AG által gyártott kb. 800 000 gépjármű vonatkozásában eltűrték, hogy azokat még a korábbi, kevésbé szigorú határérték-követelmények alapján hozzák forgalomba, ami által nemcsak a környezetet érte nagyobb szennyezés, de az említett autógyártó a konkurenciához képest jogosulatlan versenyelőnybe is került.

A német hatóságok e gyakorlata miatt a Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított Berlin ellen az Európai Bíróság előtt.

Két egyetemista jött rá a világméretű csalásra
Három egyetemista véletlenül fedezte fel, hogyan hamisította a Volkswagen kocsijai károsanyag-kibocsátásának mértékét. Professzoruk a világ 100 legbefolyásosabb embere közé került.

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor