Megmenti a Pápai húst a tajvani tulaj?

A tulajdonosváltást követően rögtön növekvő pályára állt és fokozta termelését a Pápai Hús, a cég közleménye szerint. A vállalat sikerrel indította meg a külföldi terjeszkedést is: a nyers hús és húskészítmények exportjából származó árbevétel 153 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A hányattatott sorsú vállalat egy Brit Virgin-szigeteken bejegyzett társaság tajvani tulajdonosához került tavaly.

A Pápai Hús Kft. a tavalyi év utolsó hónapjában közel egymilliárd forintos árbevételt ért el, miközben több mint 1100 tonna terméket értékesített - közölte a cég. Mind a két érték 25 százalékkal múlja felül az előző év hasonló időszakának teljesítményét. Az üzem decemberben közel 11 ezer sertést dolgozott fel az egy évvel korábbi 6600-zal szemben, ami 64 százalékos bővülést jelent. A vállalat az év utolsó hónapjában megkezdte termékei exportját az új piacokra is: a Pápai Hús termékei közül összesen 115 tonna került a külföldi piacokra, amelynek háromnegyedét nyers darabáruként értékesítették.

„Már a decemberi adatok is mutatják, hogy a vállalat elindult az új tulajdonos által megjelölt növekedési pályán. Növeltük az árbevételünket és az értékesített termékek mennyiségét és a külföldi piacokra is elindultak az első szállítmányaink. A következő hónapokban elsősorban a meglévő kapacitások minél teljesebb kihasználására koncentrálunk, elindítjuk a szükséges műszaki fejlesztéseket” – mondta Kovács László, az új Pápai Hús Kft. ügyvezető igazgatója, aki szerint a feldolgozási tevékenység felfutása szükségessé teszi további szakemberek felvételét a közeljövőben, így ez szintén az elkövetkező hónapok egyik kiemelt feladata lesz a vállalatnál.

2016. december 1-jén a Tano Commerce Kft. – a Frank Liu hongkongi magánbefektető tulajdonában álló Famous Yield Enterprises leányvállalata – a nettó 1,134 milliárd forintos vételár kifizetése után vette át a hányattatott sorsú húsipari vállalatcsoport eszközeit a felszámolótól. (A tajvani tulajdonost úgy tűnik, jó kapcsolatai hozhatták Magyarországra.) A vevő a Pápai Hús márkanevet is megvásárolta, amelynek használatához Pápa város önkormányzata is jóváhagyását adta, így a Tano Commerce Kft. decemberben felvette a Pápai Hús Kft. nevet.

A szakmai befektető tulajdonos célja újjáéleszteni a Pápai Hús márkát és bevezetni a magyar cég termékeit a kínai, távol-keleti és amerikai piacokra, miközben a hazai piacon stabilizálja annak pozícióit. A hongkongi befektető az értékesítési pályázatban előírtakon felül önként vállalta, hogy a csoport tovább foglalkoztatja a munkavállalókat, akik közül tavaly decemberben 680 élt a lehetőséggel.

A szakmában is csak találgatják, hogy mi lehet Frank Liu célja a Pápai Hússal, amelynek neve igencsak megkopott a hazai piacon. Erről szóló elemzésünket itt olvashatja.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo