Néhány óra alatt össze lehet szedni az induló tőkét

Szerda este újabb magyar közösségi finanszírozás kampány indult, de az eddigiektől eltérő módon. A startupok kedvelt üzleti modellje ezúttal nem a nemzetközi piacon, hanem magyar nyelvű felhasználók körében bizonyított és fél nap alatt elérte a kitűzött célt.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

A közösségi finanszírozás azt jelenti, hogy egy csapat, még a konkrét megvalósítás előtt gyűjt támogatókat az ötletéhez, ami csak akkor valósul meg, ha elegendő forrás összegyűlik. Ezt a módszert sikerrel használta már több hazai startup. A Brewie otthoni sörfőző, az Sbrick intelligens legó kocka a Virivee design harisnya és a Tago Arc okos karkötő csak néhány a hazai sikeres példák közül.

Ezekre azonban a nemzetközi cél, “cool” faktor egyaránt jellemző. A hazai piacra készülő projektek pedig általában valamilyen művészeti téma volt, erre jó példa a Nyugat zombik képregény. Arra még nem volt példa, hogy egy kkv indítson üzleti fókuszú terméknek magyar nyelvű piacra közösségi finanszírozás kampányt.

“A projekt célja nem csak a saját termékötletünk tesztelése, hanem az is, hogy megtudjuk, a magyar piac mennyire érett a közösségi finanszírozás üzleti modellre” - mondta el Lévai Richárd közösségi marketing specialista, az RG Stúdió Kft. marketing vezetője és egyik tulajdonosa, a projekt ötletgazdája.

A közösségi finanszírozás akkor kerül sok vállalkozásnál fókuszba, amikor valamilyen olyan izgalmas, új ötlethez gyűjtenek támogatást, mint egy okosóra, egy szuperhűtő, vagy egy programozást oktató robot. Azonban a közösségi finanszírozás kampányok célja ennél sokkal változatosabb még nemzetközi szinten is. Mozifelújítástól kezdve, dokumentumfilm készítésen át, kisvállalkozók legkülönbözőbb termékötletei is tömegével szerepelnek az ilyen kampányok céljai között. (Néhányat itt bemutatunk a legfurább ötletek közül!)

„A mi projektünk célja éppen ezért túlmutat azon, hogy a saját termékötletünket leteszteljük. Azt is vizsgáljuk egyben, hogy a magyar piac mennyire van felkészülve az ilyen megoldásokra, hiszen a módszer olyan, amit sok a kisvállalkozásnak is célszerű alkalmazni” – hangsúlyozta Lévai.

Az RG Stúdió a közösségi finanszírozási kampányával egy Facebook hirdetési tréning ötletéhez gyűjtött támogatókat. A cég már hosszú évek óta foglalkozik azzal, hogy vállalkozások, multi cégek marketinggel foglalkozó munkatársait oktatja a közösségi marketing eredményes használatára Közösségi konditerem nevű tréningsorozatán. Azonban a résztvevőktől és az érdeklődőktől többször felmerült az igény arra, hogy ne csak élő oktatás keretében, hanem online formában is meg lehessen szerezni ezeket az ismereteket. Az előkészítés és a lehetőségek tesztelése már közel két éve tart, most érkezett el az idő, hogy az ötletét kipróbálta a célcsoportja körében is.

Sűrű fillér, avagy hogyan működik a tömegfinanszírozás
A tömegfinanszírozás, azaz a crowdfunding azon az egyszerű elven alapul, hogy ha elég vonzó egy a projekt, sokan fogják kis pénzzel támogatni, hogy meg is valósuljon. Itthon magánszemélyek és szervezetek is hozzájuthatnak ezekhez a pénzekhez – ha képesek megfelelő projektet, jó kampányokat indítani. Érdemes megismerkedni azzal, mit is jelent ez: bepillantást adunk a tömegfinanszírozás világába.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo