Nem a Google lett kisebb, hanem a Facebook nagyobb

A honlap, a céges Facebook oldal és az email voltak a kisvállalkozások kedvenc marketing eszközei 2015-ben. A Facebook az első tíz helyből hármat szerzett meg, míg a Google AdWords csak a nyolcadik lett. Emellett két kategóriában az első öt eszközből négy a Facebook istállóhoz tartozik - derül ki Marketing Commando 2300 fő megkérdezésével készült friss online felméréséből.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: PP

A kisvállalatok leggyakrabban használt marketing eszköze a honlap, amit a válaszadók 85 százaléka használ. Ettől nem sokkal marad el a Facebook céges oldal, 80 százalékkal. A válaszadók 72 százaléka használ e-mailt, amely így a harmadik legnépszerűbb eszköz. Meglepetésre a Google AdWords csak a nyolcadik helyen végzett, melyet a válaszadók 45 százaléka használ.

A Facebook és a Google mindent visz

A fizetett online hirdetéseket vizsgálva szembetűnő, hogy a 10 legtöbbet használt eszközből nyolc a Facebook és a Google kötelékéből került ki. Az első helyen a Facebook hirdetés áll. A második a Google AdWords, melyet további három Facebook eszköz követ. Az első tízbe a két óriáson kívül csak a banner és a PR cikk fért bele.

„A Facebook igazi kakukkfiókaként viselkedik, szinte minden mást kitúr maga mellől: a top tízből a Facebook három, a fizetett online marketing eszközök közül az első ötből négy(!) helyen szerepel“ – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő.

A kezdő cégek átlagosan három fizetett hirdetéstípust használnak, a legtöbben FB hirdetést, Google Adwords-öt és Facebook poszt kiemelést. A stabil és növekvő cégek marketing mix-e jóval összetettebb, további hat eszközt használnak, köztük az olyan korszerű módszereket, mint például a remarketing vagy a videó.

Nem a Google zsugorodik, a Facebook nő

„A Facebook bővülése nem jelenti azt, hogy a Google piacát veszi el. Ellenkezőleg: a Facebook szolgáltatásai egyre lejjebb teszik lécet, ma könnyebb egy vállalkozásnak marketingezni, mint bármikor. Akár egy személyes profil segítségével is vevőket lehet gyűjteni“ – mondta Wolf Gábor. Hozzátette: Ehhez képest a Google AdWords használatához legalább egy egyszerű honlapra szükség van, amelynek az elkészítése sokkal több erőforrást és némi tudást is feltételez, ami sokaknak a Facebook utáni második lépés.

A legjobb reklám: család és rokonok
Sokkal több magyar fogyasztó bízik a reklámokban az európai átlagnál, de még mindig a barátok ajánlása az elsődleges szempont a vásárlási döntések során. Az új kommunikációs csatornákkal szemben bizalmatlanok vagyunk, de a hagyományos médiumok reklámjaiban bíznak is, hatásukra lépnek is a magyarok.
A Facebookot előszeretettel használják a meglévő vevőkkel való kapcsolattartásra is a megkérdezett kisvállalkozások. A meglévő vevőkkel a legtöbben (72%) céges Facebook oldalon és emailben tartják a kapcsolatot. Azonban harmadik és a negyedik is egy újabb Facebook eszköz, a Facebook esemény és a Facebook csoport.

„A kezdő vagy még bizonytalan bevételű cégek használják a leginkább az ingyenes eszközöket. Valójában ezek sem ingyenesek, hiszen az idő és energia amit ráfordít a vállalkozás jelentős erőforrás. Azonban sokan ezen keresztül értik meg a marketing működését, majd teszik meg az első lépéseket, készítenek honlapot és kezdenek el fizetett hirdetéseket használni“ – vélekedik a kisvállalati marketing szakértő.

Leáldozóban a hideghívás és postai DM

Az offline eszközök közül a legnépszerűbb az ajánlás, melyet a vizsgált kisvállalkozások 54 százaléka használ. Ezt követi a szórólap (32 százalék), valamint a kiállítás más rendezvényén, melyet a válaszadók 29 százaléka alkalmaz. Azonban a hideghívásnak és a postai DM-nek leáldozóban van. Azoknak a többsége, akik ezt a két eszközt használják csökkenő bevételt könyvelnek el.

Van élet az onlineon túl – megmutatjuk, hol
Lassan annyira népszerű lesz a digitális világ, hogy a ló túloldalára esünk és azt hisszük, a valamire való hirdetés csak online lehet. Pedig a fizikai világ bőven tartogat még lehetőségeket a kkv-knak is.
“Ennek az egyik oka, hogy egyre nagyobb a hitelesség jelentősége. Ma már önmagában a hideghívás és a hideg listára küldött postai DM egyre kevésbé eredményes, mert nem hiteles. Azonban ha más eszközökkel előbb ismertséget és bizalmat építünk, a postai DM nagyon hatékony lehet. Különösen most, amikor az inbox-unk dugig van spam-mel, hírlevelekkel és kampány emailekkel – miközben a postaládánk üres. Tehát ott ma kisebb a verseny, és ezt pár ügyes cég nagyon jól kihasználja” – mondta Wolf Gábor.

Jó év volt 2015!

A megkérdezett kisvállalkozások 68 százaléka több bevételt vár 2015-ben, mint egy évvel korábban. 31 százalékuk vélekedik úgy, hogy stagnálni fog a vállalkozás, és mindössze 9 százalék számít csökkenő bevételre.

„Ilyenkor nem szabad hátradőlni. Ha egy kicsit javul a gazdaság sokan hajlamosak behúzni az evezőket és úszni az árral. Ez óriási hiba. Ilyenkor kell piacot építeni, új marketing eszközöket kipróbálni, fejleszteni, innoválni, javítani a versenyképességet“ – figyelmeztet Wolf Gábor.

Véleményvezér

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo