Nem ciki eladni!

Sajnos ma Magyarországon szinte ciki értékesítőként feltűnni valahol. Pedig bárhogy csűrjük-csavarjuk, a cégek eladásból élnek. Ha ez a hozzáállás megváltozna, sokkal sikeresebbek lennének a hazai cégek. Sikeres mentor ad tanácsot!

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

"Vállalatot építeni ugyanis nem lehet eladás nélkül. "
Kép:PP/VargaImre

Fodor Péter több vállalatot tett sikeressé a világ valamennyi táján: az Electrovert Inc. kanadai elektronikai cég észak-amerikai eladása a semmiből nőtt négymillió dollárra három év alatt, a malajziai Micromechanics pedig néhány éven belül egy ötfős cégből bővült kilencszáz főt foglalkoztató vállalattá, amit a svájci SWATCH óragyár vásárolt fel. Ma az üzletember a Finext Startup Senior Partnereként a magyar vállalkozások fellendítésén dolgozik. A nemzetközi üzleti életben szerzett tapasztalatait pillanatnyilag az OptoForce Kft.-ben (amelyet itt mutattunk be részletesen) kamatoztatja Fodor Péter. A főképp mérnökökből álló hazai csapatnak segít az elindulásban és abban, hogy mielőbb robbanásszerű növekedési pályára kerüljenek. Van néhány jó tanácsa, hogy mire kéne valóban koncentrálni a sikerhez.

Mi a befektető számára a legfontosabb?

– A robbanásszerű, gyors növekedés. Ez azonban nem az eladott darabszámban vagy a profitban ölt testet. A legfontosabb mutató a cégérték. Számtalan cég van, amelyik egy fillér profitot nem termel, mégis nagyon értékes a befektetők számára. (Hogy hogy lehet megtudni, mennyit ér egy cég és mitől függ, hogy valójában mennyit fizetnek érte, arról itt olvashat bővebben.)

Miben tér el a magyar üzleti környezet a nemzetközitől?

– A marketing és az eladási koncepció nem kap kellően kiemelt szerepet Magyarországon. Együtt ebédeltem egy szenior tanácsadóval, és megkérdeztem, hogy szerinte mi a legfontosabb egy vezetőben. Elgondolkozott, és számtalan tulajdonságot felsorolt kezdve az emberekkel való bánásmódtól a szervezőképességig, de nem említette azt, hogy legyen jó értékesítő. A tengeren túl viszont ez a legfontosabb elvárás egy cégvezetőtől. Vállalatot építeni ugyanis nem lehet eladás nélkül. A magyar vállalkozók viszont nem tudnak eladni, sőt! Úgy érzik, ciki értékesítőnek lenni. A marketing presztízse magasabb, de különbséget kell tenni marketing és értékesítés között. Előbbi révén lesz ismert a termék és a cég, az eladást azonban nem helyettesíti az ismertség. A siker kulcsa pedig a megrendelő. Amikor a Ford anno bajba került, egy kiugróan tehetséges autóértékesítőre bízta a céget. Lee Iacocca neve és a Ford Mustang sikere összefonódik. Richard Brandson is kitűnő salesman, és büszke rá. Az Amerikában, Kanadában széles körben elterjedt mentalitást érdemes lenne átvenniük a magyar vállalkozóknak. Nemrég kezembe került egy névjegy, amin az állt, hogy piacfejlesztési specialista. Miért nem lehet azt ráírni, hogy értékesítő, ha valójában valakinek az a feladata, hogy eladja a terméket? Ha ezen a szemléleten sikerülne változtatni, sokkal sikeresebbek lennének a magyar kisvállalkozások.

Mitől jó egy eladó?
Az internet korában a vásárlók már maguk tudnak információt szerezni a termékekről és összehasonlítani azokat. A hatalmas árudömpingben viszont a személyes eladás fontossága egyre jobban növekszik. Nagy feladat hárul az eladókra. Értékesítési és marketing szakértőnk, Szalai Károly segít, mit kell tudniuk az eredményességhez a tökéletes első benyomástól a hozzáálláson át a szakértelemig.
Az értékesítés folyamat, melynek minden egyes eleme fontos ahhoz, hogy végül sikeres legyen az eladás.
A sikeres értékesítés 6 pontja a mentor szerint

1. A termék/szolgáltatás legyen kiváló!

2. Higgyünk a termékünkben, hogy mások is higgyenek benne!

3. Először magunkat adjuk el! Akiben nem bíznak, attól nem vásárolnak.

4. Tegyünk fel kérdéseket!

5. Ne akarjuk meggyőzni a vevőt, az igényét elégítsük ki!

6. Csak olyat ígérjünk, amit be tudunk tartani! Ha az adott problémára nem a mi termékünk a megoldás, mondjuk meg, így a vevő pozitívan távozik, s legközelebb is hozzánk fordul. (Ez egyik korábban bemutatott sikersztorink, az Aromax Zrt. alapvetése is.)

 

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo