Nem lehet feláras a vevőszolgálatot hívni

2017. március 03. péntek - 08:42 / PP/MTI
  •    

Egy eladó, vagy szolgáltató által működtetett vevőszolgálati telefonvonal hívásának költsége nem haladhatja meg egy helyi vezetékes telefonvonalra, vagy belföldi mobiltelefonra irányuló hívás költségét - mondta ki ítéletében az Európai Unió Bírósága.

A luxembourgi székhelyű bíróság indoklásában arra emlékeztetett, hogy az Európai Unió szabályozása szerint a tagállamok biztosítják, hogy ha egy eladó, vagy szolgáltató telefonvonalat használ kapcsolattartásra, akkor a fogyasztó ne legyen köteles magasabb összeget fizetni, mint az e vonalra irányuló hívások alapdíja.
Az irányelv azonban nem határozza meg az alapdíj fogalmát – tették hozzá.

Így lehet pénztermelő az ügyfélszolgálatból
A cégek sajnos sokszor szükséges rosszként tekintenek az ügyfélszolgálat üzemeltetésére, pedig kellő figyelemmel ebből akár bevételtermelő egység is válhatna.

A bíróság szerint az alapdíj az általános nyelvhasználatban egy standard hívás költségének felel meg. Mind a szövegkörnyezet, amelyben e fogalmat az irányelv használja, mind az irányelv célkitűzése, vagyis a fogyasztóvédelem magas szintjének biztosítása megerősíti, hogy e fogalmat a szokásos jelentésében kell érteni – húzta alá a bíróság.

Az ügy előzménye, hogy a Comtech elektronikus és elektromos cikkek forgalmazásával foglalkozó német társaság honlapján egy olyan telefonszámot tüntet fel, amelyet Németországban általában a nemzeti díjszabás alá tartozó vevőszolgálatok esetében használnak. A szám hívásának költsége azonban nagyobb, mint egy vezetékes számra kezdeményezett szokásos hívás költsége. Ezért egy, a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok ellen küzdő német szervezet azt kérte, hogy a cég hagyjon fel a szerinte tisztességtelen kereskedelmi gyakorlattal.

A bíróság úgy vélekedett, ha az eladók, vagy szolgáltatók magasabb díjakat is kiszámlázhatnának, mint egy standard beszélgetés díja, az elrettenthetné a fogyasztót, hogy vevőszolgálati telefonvonalat vegyen igénybe abból a célból, hogy a megkötött szerződésre vonatkozó információkat kérjen, illetve – többek között – a jótálláshoz vagy az elálláshoz való jogát gyakorolja.

Jogi kisokos
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor