Nem lehet túl drága az ügyfélszolgálati szám

2016. november 14. hétfő - 06:05 / piacesprofit.hu
  •    

Egy ügyfélszolgálati telefonszám felhívásának költsége nem haladhatja meg egy szabvány hívószám felhívásának költségeit – derült ki ez Európai Bíróság főtanácsnokának indítványából. Ez komoly figyelmeztetés lehet sok, telefonos ügyfélszolgálatot üzemeltető cégnek.

olcsóbb lesz az internetes telefonálás, nem blokkolhatja a szolgáltató

Kép: SXC

Az ügy háttere Németországig nyúl: egy német comtech társaság a honlapján egy 0180-as előtagot tartalmazó ügyfélszolgálati telefonszámot tüntet fel, amely előtagot Németországban ügyfélszolgálati célokra használnak, egységes nemzeti díjszabás alapján. E speciális (nem földrajzi) szám felhívásának költsége magasabb annál, mint amely a fogyasztót szabvány, a szokásos távközlési tarifákkal működő, (földrajzi) helyhez kötött vagy mobil hívószám felhívása esetén terhelné.

Magyarországon idén jelentették be, hogy törlik az ún. kék számokat!

Egy német szövetség, amely a tagjainak – többek között szövetségeknek és vállalkozásoknak – a kereskedelmi érdekeit támogatja azt kérte a stuttgarti területi bíróságtól, hogy kötelezze a comtech-et e véleménye szerint tisztességtelen gyakorlat abbahagyására. A helyi testület az Európai Bírósághoz fordult, hogy megtudja: ellentétes-e a fogyasztók jogairól szóló irányelvvel2 az ilyen tarifa alkalmazása. Indítványában Maciej Szpunar főtanácsnok azt javasolja a Bíróságnak, hogy igenlő választ adjon e kérdésre. Az indítvány szerint a tagállamoknak az irányelv értelmében ügyelniük kell arra, hogy ha a kereskedő telefonvonalat használ a megkötött szerződés céljaira történő kapcsolattartásra, akkor a fogyasztót az „alapdíjnál” magasabb összeg ne terhelje.

Még van hová fejlődni elektronikus ügyfélkezelésben

A főtanácsnok szerint ez azt jelenti, hogy a fogyasztónak felszámított díj nem lehet magasabb a szokásos piaci áron történő szabvány hívás díjánál. Így a fogyasztónak felszámított díj nem haladhatja meg azon szokásos díjat, amelyet szabvány (földrajzi) helyhez kötött vagy mobil hívószám felhívása esetén számítanának fel neki.

Ugyanis a szokásos telefonvonal felhívása esetén fizetendőnél magasabb díj az ezzel járó többletköltségek miatt visszatartaná a fogyasztót attól, hogy kapcsolatba lépjen a kereskedővel, például a kiszállítás időpontjának meghatározása érdekében, illetve a számlázással vagy a garanciával kapcsolatos kérdések miatt. A főtanácsnok szerint az irányelv megdönthetetlen vélelmet állít fel arra vonatkozóan, hogy a telefonos ügyfélszolgálattal a felek előzetesen számolnak, így a túlárazott szám használata azt jelentené, hogy a fogyasztó többletköltséget fizet ugyanazért a szolgáltatásért. A főtanácsnok hozzáteszi, hogy az általa javasolt válasz szempontjából nincs jelentősége annak, hogy a kereskedő a fogyasztó által fizetett díjból bizonyos mértékben részesül-e, vagy sem.

Jogi kisokos
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor