Nem szabad kihagyni a bankkártyás fizetést

Szinte sehol sincs akkora zűrzavar a fejekben, mint az online fizetési lehetőségek területén, és azon belül konkrétan a bankkártyás fizetésnél. Ezért szakértő partnerünk cikkében igyekszik bemutatni a bankkártyás fizetés előnyeit egy webshop esetén.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

Az utóbbi években ki ne tapasztalta volna a készpénzmentes fizetési eszközök terjedését, offline és online egyaránt. Márpedig ha valaminek így nő a népszerűsége, arra minden bizonnyal szüksége van az embereknek - de erről beszéljenek inkább a számok. A GKI Digital felmérése szerint az online vásárlók 61 százaléka rendszeresen használja a bankkártyáját a hagyományos bolti vásárlásai során, míg 48 százalékuk már a neten is megteszi ezt. Ráadásul a kiskereskedők webáruházaiban tavaly duplájára nőtt a bankkártyás fizetések aránya (15 százalék). A számokból nincs okunk azt feltételezni, hogy a jövőben ne lenne további növekedés várható, mind a vásárlói igények, és az azt beteljesítő webáruházak terén. (Ráadásul a fizetési élmény nagyon sokat jelent a vásárlóknak.)

Minél több fizetési lehetőség, annál jobb

Már csak azért is érdemes megfontolni a kártyaelfogadást, mert a kínált fizetési lehetőség számának növelésével megnő az esélye, hogy a vásárló talál olyan fizetési módot webáruházunkban, melyben megbízik, és szívesen használ. „Beláthatjuk, hogy a fizetési megoldások száma hatással van a vásárlási kedvre. Ráadásul minél több fizetési megoldást kínálunk látogatóinknak, annál komolyabbnak is látszunk a szemükben” – írta a Piac&Profit szakértő partnere a Webshop Experts blogjának bejegyzése.

Különösképp az új vásárlók esetében van ennek jelentősége, akik még bizalmatlanabbak velünk szemben. A bankkártyás fizetési módok a webáruházunkat is hitelesítik, mivel kártya elfogadási szerződést csak ellenőrzött cégek köthetnek. Ez azt jelenti, hogy az újonnan vagy nem olyan rég induló webáruházak a bankkártyás fizetési lehetőség biztosításával könnyen növelhetik megbízhatóságukat a látogatóik szemében. Ahogy a mondás tartja: „nem elég tisztességesnek lenni, annak is kell látszani.” (Az EU is tesz azért, hogy jobban megérje az üzleteknek lehetővé tenni a bankkártyás fizetést.)

Ezek a hibák riasztják el a vásárlókat
Ha egy webshopnak sok a látogatója, de kevés a vásárlója, akkor ott valami nem stimmel. A Webshop Experts szakértői összegyűjtöttek négy olyan alapvető hibát, amelyek elriasztják a vásárlóinkat és azt is megmondják, hogyan kerülhetjük el őket.
Veszteségek elkerülése

A bankkártya elfogadás szükségességének kérdését persze a másik oldal felől is megközelíthetjük. Mi történik, ha nem kínálunk ilyen megoldást webáruházunkban? Minden bizonnyal ez megnöveli az utánvétes rendelések számát. Márpedig az utánvétnek számos hátránya van.

A túl későn lemondott megrendelések, vagy a hibás cím miatt rossz helyre kiszállított termékek jelentős idő- és pénzügyi veszteséget okoznak. További költségnövelő tényező, amivel ritkán számolnak a webáruház tulajdonosok a készpénz kezelés költsége, annak a bankszámlára történő befizetése, az esetleges hamis vagy sérült bankjegyek miatt felmerülő kockázatok és a házipénztárban megnövekedett könyvelési munka - átvezetések a bankszámlára.

A futárszolgálatok pedig külön díjat számolnak fel a készpénz begyűjtéséért, amit a szoros versenyhelyzetben nem tud mindenki továbbterhelni az ügyfélre – így ez a profitot csökkentheti. Ha meg továbbterheljük a vásárlóra az utánvét költségét, akkor az ő számára lesz az utánvételes készpénzfizetés a legdrágább.

Több érv is szól a bankkártyás fizetés (és általánosságban a készpénzmentes fizetési módok) mellett. Viszont az is tény, hogy jelenleg csak minden harmadik hazai webáruházban találjuk meg ezt a fizetési módot, amelynek okai elsősorban a magas tranzakciós költségekben, illetve abban keresendő, hogy a webshopok sokszor nem érzik szükségesnek a bankkártyás fizetés bevezetését, mikor köztudott, hogy a hazai vásárlók körében egyelőre az utánvétes készpénzes fizetés a legnépszerűbb (a webáruházak több mint 90 százaléka kínál is ilyet).

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!

A vásárlók bizalmára kell rágyúrniuk a cégeknek
Egyre nyitottabbak a fogyasztók az online vásárlások és a digitális kapcsolatfelvétel iránt, a megvalósuló tranzakciók számában ez azonban egyelőre csak korlátozottan jelenik meg. A vásárlói elvárásokat nem minden esetben elégíti ki a kereskedői gyakorlat, ezért a fogyasztói bizalom erősítése komoly potenciált jelent az internetes üzleteknek.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo