Nem számít az ügyfelek véleménye?

Lesújtó eredmények születtek a Piac & Profit szakértőinek kutatásában: az éttermek 92 százaléka nem reagál a Google Térképen érkezett véleményekre, de a hoteleknél sem jobb a helyzet, itt 82 százalék hagyja figyelmen kívül az ügyfelek reakcióit.

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Az okostelefonok számának növekedésével folyamatosan emelkedik a Google Térkép használóinak száma is. A Google Local Guide program bevezetésével pedig az emberek még könnyebben formálhatnak véleményt egy általuk igénybe vett szolgáltatásról, vállalkozásról vagy helyszínről. Ezeket a fontos tényezőket felismerve kezdtük el megfigyelni, hogy a vállalkozások mennyire tudnak lépést tartani a közösséggel. Az eredmények nem túl bizalomkeltőek azt illetően, hogy képesek lesznek-e a hazai turisztikai és vendéglátó vállalkozások megfelelni a digitális világ jelentette kihívásoknak.

2017 augusztusában 100-100 vállalkozást választottunk ki véletlenszerűen (szállodákat és éttermeket) a Google Térképen. A megfigyelésbe kizárólag Magyarország területén működő szállodákat emeltünk be.

Kép: SXC

A vizsgálat során a következő kérdésekre kerestük a választ:

  • Átlagosan mennyi a vélemények száma az adott iparágban?
  • A cégek birtokolják-e saját vállalkozásukat a Google Térkép szolgáltatásában?
  • Hogyan reagálnak a cégek a Google Térképen kapott véleményekre?
A szállodaszektorban Magyarország teljes területét vettük alapul, 3, 4 és 5 csillagos hoteleket egyaránt vizsgáltunk. A Budapesten található szállodáknál a vélemények száma átlagosan 200 felett van (kimagasló véleményszámmal – 1857 – rendelkezik az Aquaworld Resort Budapest). A vidéken tevékenykedő szállodáknál a vélemények száma alacsonyabb, de átlagában itt is meghaladja a hatvanat. A kapott eredmények megerősítették azt az észrevételünket, hogy a Google Térképen egyre erősebb a véleménynyilvánító kedv a Google Local Guide programnak köszönhetően – és az ügyfelek többsége megnézi a szállodáknál található véleményeket. A fenti tények figyelembevételével ajánljuk minden szállodának, hogy vegyék birtokba saját helyüket a Google Cégem fiók keretében.
Lokális marketing: ez lesz a trendi 2018-ban
A kisebb helyi érdekeltségű üzletek jogosan érezhették elnyomva magukat az interneten, hiszen a nagyobb cégek online marketingesei nagyobb eszköztárukkal elérték, hogy jobb pozícióban és több ember számára tudnak megjelenni, mint kisebb kapacitással, büdzsével és szaktudással rendelkező társaik.
Lesújtó eredmények

Sajnos a vizsgálataink során azt tapasztaltuk, hogy a 100 megfigyelt szállodából összesen 72 birtokolja a saját vállalkozását, 28 nem. Azok a szállodák, akik nem birtokolják oldalukat, ki vannak téve annak a veszélynek, hogy bárki átírhatja adataikat a Google Térképen.

A megfigyelés rávilágított egy másik súlyos hibára is ebben a szektorban. Ez nem más, mint a válaszadás. A 100 megfigyelt szállodából összesen 18 reagált az emberek véleményére, 82 nem. A válaszadás a legtöbb esetben a nagy szállodaláncokra volt jellemző. Miért jelenthet ez problémát? A fenti adatsorokból jól látható, hogy az emberek elmondják a véleményüket. A vásárlók egy szolgáltatás igénybevétele előtt vagy egy szálláshely lefoglalásakor elolvassák más emberek tapasztalatait, és ezek után hozzák meg végső döntésüket. Abban az esetben, ha azt látják, hogy a tulajdonosok nem reagálnak a vendégektől kapott negatív véleményekre, nagyobb eséllyel fogják elkerülni az adott helyszínt. Mi javasoljuk minden szállásadónak, hogy erre helyezzenek nagyobb hangsúlyt, ha hosszú távon szeretnék bevételeiket növelni.

Melyik való nekem?
A Facebook és a LinkedIn csak a jéghegy csúcsa, ha a közösségi média világát nézzük. Érdemes körülnézni, mely közösségi hálózatok mire is használhatók. A helyi vállalkozások esetében például fontos lehet a Foursquare, vendéglátóknál a TripAdvisor… Itt talál egy kis segítséget, mielőtt eltévedne a közösségi média dzsungelében.
Az éttermek esetében sem jobb a helyzet

Az éttermeknél kizárólag Budapestre koncentráltunk. A gyorséttermi láncok nem kerültek be a megfigyelésbe. A Budapesten található éttermeknél a vélemények száma átlagosan 160 felett volt. A jó nevű éttermekre adott vélemények száma kimagasló (Sir Lancelot Lovagi étterem: 819). Ebben a szektorban is igazolást nyert, hogy a vélemények száma a Local Guide programnak köszönhetően folyamatosan emelkedik.

Sajnos az éttermi szektorban rosszabb eredmények születtek az oldalbirtoklás szempontjából, mint a szállodai területen. Itt a 100 megfigyelt étteremből 60 birtokolja a saját vállalkozását, 40 nem. Ennél csak a válaszadások száma volt lesújtóbb, mert a 100 megfigyelt étteremből összesen 8 reagált az emberek véleményére, 92 nem. Itt is elmondható mindaz, ami a szállodai szektornál. Pedig abban az esetben, ha a vállalkozások nem veszik figyelembe a vendégek által adott véleményeket (főleg, ha az negatív), akkor hosszú távon veszteséget fognak elkönyvelni.

Véleményünk szerint a Google Térkép lesz 2018-ban az a platform, amin igen fontos lesz a jelenlét a vállalkozások részéről. A jól menedzselt Google Cégem fiókok jelentősen hozzájárulnak majd egy cég marketingjének sikeréhez.

Szerző:

Kondor Albert

Szakközgazdász, szakterülete a marketingstratégia, a Facebook-marketing, Lokális marketing

www.lokalitas.hu

Közösségimédia-tippek helyi vállalkozásoknak
Bár már minden vállalkozó hallott arról, hogy valamit kezdeni kellene a közösségi médiában rejlő marketinglehetőségekkel, sok kisebb, helyi vállalkozás megretten, hogy nincs elég tartalma vagy elegendő büdzséje arra, hogy eredményeket érjen el. Tévedés! A közösségi oldalak kifejezetten sokat hozhatnak a helyi vállalkozásoknak.

Véleményvezér

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.
Svédország után most éppen a spanyolokkal készülünk összeakasztani a bajszunkat

Svédország után most éppen a spanyolokkal készülünk összeakasztani a bajszunkat 

Nem tetszik a spanyoloknak, hogy azt sem lehet tudni, ki fia borja akarja megvenni egyik legnagyobb járműgyártójukat.
Magyarország az első helyen áll a világon a demokrácia leépítésében

Magyarország az első helyen áll a világon a demokrácia leépítésében 

Kettészakított társadalom, gyenge demokratikus intézményrendszer.
Orbán Viktor és csapata két luxusgéppel repült Donald Trumphoz

Orbán Viktor és csapata két luxusgéppel repült Donald Trumphoz 

Nem olcsó a repülés Amerikába.
Pupákra vernek minket a versenytárs régiós országok a tech cégek versenyében

Pupákra vernek minket a versenytárs régiós országok a tech cégek versenyében 

A régiós versenytársak elhúztak a csúcstechnológiákban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo