Online éjjel-nappal vásárolunk

2016. november 02. szerda - 15:05 / piacesprofit.hu
  •    

Magyarországon az online vásárlók száma meghaladja a 2,3 millió főt – derül ki a GKI Digital felméréséből. A vásárlók 47 százaléka férfi, ami igen csak meglepő, hiszen a férfiakról mindenki tudja, hogy szükséges rosszként élik meg a vásárlást. De nem online.

Az online vásárlás térhódítása elmosta a határokat a női és a férfi vásárlási szokások között. Míg régebben a férfiak szükséges rosszként élték meg a hagyományos beszerzéseket, addig ma már az online vásárlási lehetőségeknek köszönhetően ők is örömmel vásárolnak. Sőt. Tavaly közel 17 százalék volt a hazai e-kereskedelmi forgalom növekedése, ami még mindig jóval felette van a nyugat-európai átlagnak. A GKI Digital kutatásából kiderül: 300 milliárd forintot költöttünk el a tavalyi évben online vásárlásokra, ahol az élmezőnyben a műszaki cikkek és a szórakoztató elektronika szerepelnek. Ezeket leginkább a férfiak rendelik, akik a tavalyi évben közel 40 milliárd forintot tapsoltak el webshopos megrendelések alkalmával. Őket követi szorosan – 30 milliárdos költéssel – a játékra, kultúrára és lakásfelszerelésre kiadott pénz. A képzeletbeli dobogó harmadik fokán pedig a ruházat, divat és sportruházat kategória helyezkedik el.

gki

Éjjel-nappal nyitva

Az internetes vásárlásban az is jó, hogy bármikor vásárolhatunk. „A megrendelések többsége munkaidő kezdete körül kb. 11:00 óráig illetve a munkaidő vége felé 16:00 órától érkezik be, és a fokozott érdeklődés az kitarthat egészen éjfélig” – mondta Gerhát-Molnár Irina, a Brands.hu ügyvezető igazgatója. „És pont ez az online vásárlás egyik nagy előnye, hogy 0-24 órás „nyitva tartásról” beszélünk, így minden vásárló a számára legmegfelelőbb időpontban vásárolhat, legyen az akár hajnali kettőkor”.

Mindent felülír a mobil
Magyarországon is átalakul a kereskedelem annak következtében, hogy a fogyasztók egyre több célra használják mobilkészülékeiket. Többek között ezt tárja fel a Nielsen globális felmérése a mobil eszközök térhódításáról, amivel világszerte megváltoztatják a kereskedelmet, vásárlástól a fizetés lebonyolításáig.

A webshopos megrendelések 53 százalékát hölgyek követik el, és az felettébb érdekes, hogy 35 százalékuk 50 év feletti. Az online vásárlók csupán 18 százalékát teszik ki a 30 év alattiak. A fizetési módot tekintve azonban még a konzervatív csoportot erősítjük. Még mindig nem bízunk eléggé az előre utalásos, online fizetési megoldásban, inkább az utánvétes, készpénzes módot kultiváljuk, azaz akkor szeretünk fizetni, ha a termék megérkezett hozzánk, holott a bakkártyás vásárlásnak is számos előnye van.

„Egyszerű, gyors, kényelmes és biztonságos. Előnye továbbá, hogy nem kell készpénzzel készülnünk, amikor érkezik a futár” – mondta a szakértő, majd így folytatta: „Az online bankkártyás fizetés mellett szól az is – szemben az átutalással – hogy az eseteke legnagyobb részében nincs külön banki díja (a kereskedői weboldalon azonban minden esetben tájékozódni kell a fizetési feltételekről). A webshopok is szorgalmazzák a bankkártya használatot: számos plusz előnyt, kedvezményt, akár ajándékot is kaphat a vásárló egy-egy bankkártyás tranzakciónál”.

Nagyon fut az online szekér
A magyar online kiskereskedelmi forgalom az elmúlt években dinamikus növekedést produkált, nem volt ez másképp a tavalyi évben sem. 2015-ben a magyar online kiskereskedelem nettó forgalma először szárnyalta túl az eddig lélektaninak számító 300 milliárd forintos határt, elérve a 319 milliárd forintot. Ezzel az e-kiskereskedelmi forgalom aránya a teljes kiskereskedelem 4,1%-a, így elmondható, hogy minden 25. forint online került elköltésre tavaly.
Piac & marketing
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor