Óriásbankká nőhet a digitális pénztárca

2017. december 02. szombat - 18:31 / piacesprofit.hu
  •    

Az indiai Paytm Payments Bank személyében a világ legnagyobb digitális bankja jöhet létre, mintegy 500 millió számlával, teljes körű pénzügyi szolgáltatásokkal, legalábbis az alapítók víziója szerint.

A formálisan kedden bejegyzett bank mögött az azonos nevű (Paytm) digitális pénztárca szolgáltató áll, elsősorban azokat célozza meg, akik nem férnek hozzá a magasszintű pénzügyi szolgáltatásokhoz. Ez a lépés egybevág Narendra Modi miniszterelnök ambícióival, aki több ízben is hangsúlyozta a mintegy 1,3 milliárd állampolgár banki szolgáltatásokhoz való hozzáférésének javítását, mint kiemelten fontos célt. Ráadásul nem csak a politikai nyilatkozatok szintjén élvezi az állami támogatást a robbanás előtt álló indiai pénzügyi szektor, a kormány számos programmal és önálló kezdeményezéssel igyekszik elősegíteni az ügyet.

A bank a Paytm digitális pénztárca szolgáltatásból nőtte ki magát, az alapító Vijay Shekhar Sharma a hitelintézet 51 százalékát birtokolja, a maradék 49 százalékon az Alibaba Group tulajdonábban lévő One97 Communications és Jack Ma kínai mágnás birtokolta Ant Financial osztozik. Sharma úgy nyilatkozott, egy olyan okostelefonra szabott pénzügyi szolgáltató megteremtése a cél, ami nem szab meg betétminimumokat, és tranzakciós költségekkel sem terheli az ügyfeleit, ezáltal sikeresen köti be azokat a rétegeket is a banki és egyéb financiális szolgáltatások világába, akik jelenleg kiszorulnak abból.

Súlyos pénzeket szakítanak le rólunk a bankok
Az elmúlt években jelentősen drágultak a legalapvetőbb banki szolgáltatások a hivatalos inflációs adatok szerint – derül ki a BankRáció.hu legújabb elemzéséből, amely szerint komoly eltérések lehetnek a banki szolgáltatások díjai között.

Indiában a hagyományos elven működő bankok erősen a tehetősebbeknek kedvez, miközben a szegényebb rétegeknek lényegében nincs lehetőségük kölcsönöket felvenni, vagy épp rokonaiknak pénzt utalni. Az állami programok megléte ellenére a tradicionális szektor egyelőre nem képes felvenni a digitális kesztyűt, elsődlegesen ugyanis egy olyan digitális infrastruktúrát kellene kiépítenie, ami a Paytm számára már adott.

A Paytm digitális pénztárcája már jelenleg is 100 milliónál több felhasználóval rendelkezik, a jelenlegi lépés bizonyos értelemben a szolgáltatásportfólió bővítéseként is értelmezhető. A platformon a közeli jövőben a klasszikus folyószámla-szolgáltatások mellett megjelennek a lakossági és kisvállalati hitelek, hitelkártya szolgáltatások, befektetési alapok, és egyszerűbb biztosítások is. „A digitális fizetés csak a belépési pontot jelentette számunkra, az első lépést azon az úton, hogy vertikálisan integrált pénzügyi szolgáltatóvá váljunk” – nyilatkozta Sharma. (Biztosítási Szemle)

 

Info & tech
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor