Óriási hiba lenne temetni a Facebookot

Egymás után jelennek meg a a Facebookot temető hírek. Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő szerint az elfordulás tőle óriási hiba lenne, mert a Facebook mint marketingeszköz csak most hatékony igazán, és főleg a kisvállalatoknak.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Most lehetünk igazán hatékonyak a Facebook-on? – Kép: Pixabay

Időről időre felröppennek hírek, amelyek temetik a Facebookot. Különösen azóta, hogy a Facebook lecsökkentette a vállalati oldalak követőinek ingyenes elérését, ami egyes vélemények szerint így már nem hatékony. (Szakértőnk egy meglepő stratégiát javasol ennek a problémának a megoldására.) „A francokat!” – fakadt ki Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Véleménye szerint a Facebook életciklusában most jött el az a pillanat, amikor egy vállalkozás már széles tömegeket érhet el hatékonyan. Ráadásul a marketingesek még nem „kolonizálták” a csatornát, nem nagy a reklámzaj. Saját és ügyfelei tapasztalatai szerint a tavalyi év volt a fordulópont, amikor egy-egy kampányban több vevő érkezett a Facebookról, mint a célzottan kiküldött e-mail listákból.

A Facebook ma olyan jól és hatékonyan működik, mint néhány évvel ezelőtt az online hírlevelek. Eközben pedig olcsóbb, mint a Google AdWords, és jobb számokat produkál, mint bármilyen más marketinglehetőség. Természetesen ha megfelelően használják:

Facebook-marketingalapok 4 lépésben

Nagyon sok vállalkozó van már jelen a Facebookon, ám az igazán jó lehetőségeket csak egy töredékük ismeri és használja. Wolf Gábor szerint egy cég facebookos kommunikációját négy egyszerű lépésben fel lehet építeni:

Az első lépés: Facebook-oldal létrehozása

A vállalkozás eldöntheti, hogy vállalati Facebook-oldalt indít, vagy például egy csoportot hoz létre az ügyfelei számára. Egyvalamit nem szabad: személyként regisztrálni a céget. Ez ugyanis annyira amatőr látszatot produkál, mint a hivatalos, céges e-mailként megadott freemailes cím.

Novembertől vége a promóciós lájkvadászatnak
A legnagyobb közösségi oldal illegálisnak minősítette azokat az alkalmazásokat, amelyek lájkolásért cserében engedték valamilyen nyereményjátékon indulni a felhasználókat. Az indok az oldalak követői összetételének “minőségibbé” tétele.
Második lépés: a műsor

Következetes és releváns, kétirányú kommunikáció – ez a második lépés. A komoly eredményekhez naponta egy-két rövid, érdekes, a vevőkről, a vevők problémáiról, vágyairól, félelmeiről szóló bejegyzés javasolt, közte pedig „reklám”:

„Legyél olyan, mint egy tévéműsor: 20 perc műsor után jöhet öt perc reklám” – tanácsolja Wolf Gábor azzal kapcsolatban, hogy milyen arányban érdemes hirdetési célú tartalmat megjeleníteni egy vállalkozás hírfolyamában. (Itt bemutatunk 11 tippet, hogy minél többen olvassák a posztjainkat!)

Harmadik lépés: elérni a tömegeket

Ha már van a vállalatnak facebookos jelenléte és tartalma, akkor azt el kell kezdeni hirdetni, hiszen ezek lényegesen hatékonyabbak az ingyenes lehetőségeknél, és tömegeket érhetünk el a segítségével. Sokan ringatták magukat abba a tévhitben, hogy a Facebook ingyenes, pedig soha nem volt az, legfeljebb a saját idejével fizetett a cég – és az idő pénz.

A hirdető előtt több lehetőség áll, hiszen reklámozhatja magát a Facebook-oldalt, szponzorálhatja az egyes posztokat, de akár reklámozhatja a – Facebooktól független – céges weboldalt is. Érdemes kísérletezni, és kitapasztalni, hogy melyik működik a legjobban, de könnyen lehet, hogy megéri párhuzamosan alkalmazni az egyes megoldásokat. Wolf Gábor tapasztalatai szerint havonta 50–100 ezer forintos keretből bármelyik kisvállalkozás látványos eredményt produkálhat.

Negyedik lépés: a kampány

Végül pedig jöhetnek a kampányok, melyek készpénzre váltják az addigi befektetést. „Az aranyszabály, hogy ne csak az árral akciózz! Négyféle kampányt érdemes váltogatni: hirdesd az újdonságokat, a luxusmegoldásokat, futtass aktualitáshoz kötődő kampányokat, végül kampányolj az árral” – tanácsolja Wolf Gábor. Így anélkül lehet fenntartani az ügyfelek – és a leendő ügyfelek – érdeklődését, hogy közben a vállalkozás rosszabbul járna.

„Fészbuktatók”

Az egyik leggyakoribb hiba, amit a kisvállalkozások elkövetnek, hogy nem a megfelelő embereknek kommunikálnak. Meg kell nézni, hogy valóban azok követik-e az oldalt, akik vásárolni is fognak. Például ha túl sok ingyenes ajándékot ígér a cég, akkor lehet, hogy a „nyereményjátékosok”, nem pedig a célcsoport teszi ki a követők nagy részét. Nekik pedig bajosan lehet bármit is eladni.

„Egy vállalkozás két végzetes hibát követhet el a Facebookkal kapcsolatban: ha nem használja, és ha csak azt használja. Jelenleg olcsón, nagy tömegben lehet a Facebookon vevőket szerezni, és ez egy pár évig még biztosan így is lesz – közben persze nem szabad a hagyományosan működő csatornákat sem elhanyagolni” – összegezte a véleményét Wolf Gábor.

Így lehet hatékony az online térben
Jelentősen nőtt az online reklámra fordított pénzek mennyisége a válság éveiben, a tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a vállalatok nem hatékonyan használják a virtuális teret. A háttérben még mindig a tudás hiánya áll, ugyanakkor egyre több vállalkozó kezdi megérteni, mit nyújthat cégének az online világ.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo