Öt dolog, amire figyeljünk honlaptervezésnél

A vállalkozások többsége minimális költségvetésből próbálja kigazdálkodni saját weboldalát. Kellő szaktudás és megfelelően képzett szakember hiányában azonban gyakran nem a várt eredmény születik. Melyek a leggyakoribb hibák, amelyeket elkövethetünk weboldalunk tervezése során?

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

1. Már a honlap tervezése során gondoljunk a keresőoptimalizálásra!

A legnagyobb hiba, amit honlaptulajdonosként elkövethetünk az, hogy a csak utólag gondolunk a keresőmotoroknak való megfelelésre. Pedig sok fáradtságtól és kudarctól kímélhetnénk meg magunkat, hogy ha a keresőoptimalizációt a tervezési folyamat egyik fő komponensének tekintenénk. Persze az oldal felépítésének alapvetően a célközönség igényeire kell épülnie, de ahhoz, hogy hozzájuk eljussunk, fontos, hogy a keresők kedvére is tegyünk.Célszerű úgynevezett kereső specialistához fordulnunk, aki meg tudja határozni, hogy mely kulcsszavakat, kifejezéseket célszerű használni az oldal információs szerkezetében: a navigációs rendszerekben, kategóriákban, a belső linkekben, a címsorokban és a link cserékben (kereszthivatkozások). Szerencsére egyre többen belátják a SEO fontosságát a sikeres honlap tervezésekor. Ugyanakkor még mindig számost tévhit él vele kapcsolatban. Itt segítünk eloszlatni néhányat, amik sokakat megzavarhatnak.

Fontos tisztán látnunk, hogy valójában hogyan is teljesít a weboldalunk. A Google Analytics segítségével ma már szinte bármit mérni lehet egy honlapon, azonban nem mindent érdemes, és van, amit egyszerűen muszáj.

Kép:FreeDigitalPhotos.net/tiramisustudio

Kérdések felhasználói teszteknél például:
- Egyértelmű fókuszpontja van-e az oldalnak? Van-e több fókuszpontja is? Ha igen, melyek ezek?
- A termékleírás ad-e elég információt a rendeléshez? Ha nem, milyen adatokra lenne ehhez szükség, mit szeretnének tudni a látogatók?
- Milyen dolgokra lehet ráklikkelni az oldalon?
- Az oldal túl sok, túl kevés, vagy pont megfelelő mennyiségű választási lehetőséget kínál?
2. Koncentráljunk a tartalomra!

Az egyik feltétel a számos közül ahhoz, hogy a keresők jó helyre rangsorolják a honlapunkat, a kulcsszavak és kifejezések megfelelő használata. Jelenleg két módon lehet meghatározni, hogy a lap helyesen fókuszált-e a témában: felhasználói tesztekkel és a kulcsszó előfordulási intenzitásának elemzéseivel. A sikeres weboldalakon a kulcsszavak, -kifejezések rendszerint a HTML title tag-ben, a főcímsorban (headline-ban), a belső linkekben, a termék nevében és a hozzá kapcsolódó leírásban, és a kereszthivatkozásokban szerepelnek. (Itt talál még némi segítséget a SEO első lépéseinek megtételéhez.)

Természetesen egy honlap még nem lesz sikeres csak attól, hogy nagyszerűen néz ki, a legtöbb forgalmat többnyire a jó SEO, avagy a keresőoptimalizálás, valamint természetesen az exkluzív tartalom generálja Érdemes komolyan átgondolni, hogy az adott honlapon milyen információkat közlünk, honnan veszünk át anyagokat, milyen képeket és videókat teszünk fel. Az adatok alapján a legtöbb pénzt és a legtöbb látogatót azok a honlapok generálják, akik nagyon sokat adnak a minőségre! (További tippeket a sikeresebb weboldalhoz itt talál.)

3.Tartsunk egyensúlyt a honlapunkon szereplő HTML-formátumú szöveg és grafika között!

Egy oldal lehet alul- vagy  túldizájnolt is. Az egyik véglet az olyan Flash oldal, melynek a belépő oldala úgy néz ki, mint egy Flash-mozi. Látszólag úgy tűnik, hogy egy Flash oldal több elkülönült web oldalt tartalmaz. Azonban ez a feltételezés nem igaz. Rengeteg Flash oldal egy egyszerű weboldalból áll, mely egy egyszerű Flash animációt tartalmaz. Egy ilyen oldalt nem lehet jó helyre rangsorolni a keresők találati listáján. A másik véglet az olyan oldal, mely túl sok grafikai elemet tartalmaz. A kulcsszavakban gazdag tartalom sok látogatót vonzhat az oldalra, de egy olyan oldal, mely túl sok grafikai elemet tartalmaz, nem fejezi ki a megbízhatóságot, hitelességet és a professzionalizmust, vagy legalábbis nem elég ahhoz, hogy a látogatóból vásárlót konvertáljon.

Hogyan lehet okosan spórolni a weblap árán?
A céges weboldalak többsége Magyarországon siralmas állapotban van. Miért van ez és miért nem foglalkoznak vele a cégvezetők? Lehet, hogy nem is tudnak róla? Szakértőnk segít, hogy lehet hatékonyan orvosolni a problémát!
4. Ne rendeljünk mindent alá a keresőknek!

Lehet, hogy ellentmondásosnak hangzik az első pont után, de sajnos ez is igaz: ha egy látogató megtalálja oldalunkat, de nem tudja azonosítani, hogy mit kínálunk neki, akkor továbblép, és lehet, hogy pont a konkurenciánknál fogja megtalálni ugyanazt, amit tőlünk is megvásárolhatott volna. Tehát nem elég, hogy oldalunk jó helyen legyen a keresők találati listáján, nem szabad túlzásokba esni, és mindent alárendelni a keresőgépek feltételeinek. Egyszerre kell kielégíteni a keresőgépek és a látogatók igényeit.

5. Legyenek közérthetőek a honlapunkon szereplő szövegek!

Gyakori, hogy túlságosan magas színvonalúra írják a szövegeket, nem közérthető, a grafikai megjelenítés, pedig gyakran már-már egy művészeti galéria által nyújtott élménnyel vetekszik. Az internet, ahogy sok minden mást, az olvasási szokásokat is megváltoztatta. Ezekhez is kell alkalmazkodni, ha használható, hatékony és népszerű weblapot szeretnénk. A honlapnak alapvetően a látogatók, ügyfelek igényeit kell kielégítenie, és nem a szövegíró, a grafikus és a programozók egóját. Még csak nem is a kereső marketingesét. A marketing alapszabálya érvényesüljön: az ügyfél az első! Szakértőnk itt ad néhány tippet, hogy hogy írhatunk olyan szöveget, ami tényleg elad a neten.

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo