Öt ok, amiért nem kapunk elég megosztást

Folyamatos kommunikációt folytatunk a közösségi oldalakon, de alacsony a rajongók aktivitása? Marketing szakértő segítségével összegyűjtöttünk öt tippet, hogy mi lehet ennek az oka..

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Néha nehéz a közösségi oldalakon rávenni az embereket arra, hogy megosszanak valamit, persze egyszer kétszer megkérhetjük a legjobb barátokat, vagy a kollégákat, hogy osszák meg amit kiposztoltunk, de erre egyáltalán nem lenne szükség, mert a valóban jó tartalmak maguktól terjednek. Lévai Richárd közösségi marketing szakértő összegyűjtött öt okot, ami miatt posztjainkat nem kedvelik a felhasználók.

1. Csak magunkról beszélünk

Az önpromóció fontos, de nem izgalmas, vagy érdekes az olvasó számára, mert a rajongók nem érzik magukat bevonva. Nincs miért megosztani őket, mert csak annak érdekes a hír, aki elmeséli azt. Ugyanez történik akkor is, amikor az emberek elkezdenek kizárólag magukról beszélni.

Ha növelni akarjuk a megosztások számát, akkor kezdjünk olyan témákban posztolni, kommunikálni, amikről a rajongók szívesen hallanak, szívesen beszélnek róla. Ebben az esetben „forrásnak” fognak tekinteni az emberek, és szívesen megosztják híreidet. Az aranyszabály pedig a következő: beszéljünk annyit másokról, mint amennyit  szeretnénk, hogy beszéljenek rólunk.

2. Nem aktuális témák alkalmazása

A felgyorsult információáramlás korszakában a hangsúly mindig a megfelelő időzítésen és aktualitáson van. Ha valami egy hete történt, akkor az a poszt már egyáltalán nem aktuális. Az emberek az aktuális történéseket szeretik megosztani saját ismerőseikkel, és nem úgy kezdeni a posztokat, hogy „két nappal ezelőtt…”

Így lehet hatékony az online térben
Jelentősen nőtt az online reklámra fordított pénzek mennyisége a válság éveiben, a tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a vállalatok nem hatékonyan használják a virtuális teret. A háttérben még mindig a tudás hiánya áll, ugyanakkor egyre több vállalkozó kezdi megérteni, mit nyújthat cégének az online világ.
Ha tudjuk előre, hogy milyen események lesznek, előre is megtervezhetjük a kommunikációt a Facebookon időzített posztokkal. Érdemes előre gondolkodni, akár egy évre, és kommunikációs tervet készíteni a legfontosabb eseményekre vonatkozólag.

3. Unalmas címek

Nem kellenek feltétlenül hatásvadász főcímek, de azért megkapónak kell lennie a felhívásoknak, és elég relevánsnak ahhoz, hogy a közönség felfigyeljen rá, és kattintson. Törekedjünk a 8 szónál rövidebb címekre, hogy azok emlékezetesek legyenek, olyanok, mint a legjobb Tweet-ek. Ha rövid és megkapó címeket alkalmazunk, azzal megkönnyítjük a tartalmunk megosztását is az olvasók számára, hiszen mindössze annyit kell tenniük, hogy megnyomják a „Megosztás” gombot.

4. Túl sok szöveg

Mióta többet olvasunk online mint offline, koncentrálóképességünk is rosszabb lett. A legtöbb ember átfutja a szöveget mielőtt elolvasná, mert nem akarja fölöslegesen olyannal tölteni az idejét, ami nem érdekli igazából. Könnyítsük meg számukra a dolgot, és használjunk kiemeléseket, szedjük pontokba a tartalmat. Megtörhetjük a szöveget képekkel vagy videókkal – az emberek vizuális lények, jobb elköteleződést érhetünk el, ha a tartalmunk vizuális elemeket is magába foglal. Vagyis, ha alkalmazunk néhány kiemelést egy kis multimédiával fűszerezve, akkor segítjük az olvasóinkat abban, hogy megfogják a tartalom lényegét, és azt egyszerűen megosszák a többiekkel.

5. Megnehezítjük a megosztást

Hol van a „Megosztás” gomb az oldaladon? Van egyáltalán? Alkalmazzuk a megfelelő közösségi média megosztás gombokat és alkalmazásokat, ez a leginkább érthető  és a legegyszerűbb megosztási lehetőség közösség számára.

A szöveg a céges honlapok mumusa
A jó céges weblap ma már az online marketing Szent Grálja, az alap, amelyre hatékony stratégiát építhetünk. Ezért mind több cég vág bele honlapja fejlesztésébe, ám a végeredmény sokszor siralmas: szakértőnk rávilágít, miért van ez így!

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo