Pénztárgépcsere: sok a hibás támogatási kérelem

2013. július 18. csütörtök - 08:27 / piacesprofit.hu
  •    

Nincs még tömeges jelentkezés a pénztárgépek cseréjéhez igényelhető támogatásért: július elejéig 6794 kérelem érkezett a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz. Figyelemreméltó azonban, hogy ebből a hatóságnak több mint hétszázat valamilyen hiba el kellett utasítani.

A NAV arra buzdítja a kereskedőket, hogy elektronikus úton adják be a dokumentumokat, a program ugyanis még beküldés előtt figyelmeztet az esetleges hibás kitöltésre – írja az onlinekassza.hu.

Kevesebb, mint 700 kérelem érkezett

Az online pénztárgép beüzemeléséhez, illetve a kasszánként legfeljebb 50 ezer forint támogatás igényléséhez szükséges PTGREG adatlapot 6 794-en töltötték. Az elbírált kérelmek közül 5 521 esetben adták ki a regisztrációs kódot és a teljes támogatási összegre jogosító igazolást. Valamely feltétel hiánya miatt 981 kódot úgy adtak ki, hogy ahhoz nem jár támogatás. (Ezek között lehettek olyanok, akik eleve nem voltak jogosultak a rendelet szerint állami segítségre.) Összesen 721 támogatási adatlapot utasítottak el, de ezek a határozatok még nem jogerősek.

Kép: MTI

A támogatás igényléséhez beadandó TAM 01 vagy TAM 02 adatlap hibás kiöltése esetén, a regisztrációs kódot kiadják, de a támogatást nem. A hibás adatlapokról a bevallásokat feldolgozó program értesítőlevelet küld. A kísérőlevélben tájékoztatják az adózót a hibákról, a javítási lehetőségekről, illetve ennek a levélnek a melléklete tartalmazza a regisztrációs kódot. A támogatás igényléséhez tehát újra be kell nyújtani a PTGREG adatlapot, immár jó adattartalommal.

Az elektronikus bevallás tartalmazza a szükséges logikai hibaüzeneteket, amelyek megkönnyítik a kitöltést, így például felhívja a figyelmet arra, ha a küszöbérték elérése miatt az igényelt támogatás összegét csökkenteni kell. Ebben az esetben a program automatikusan kiszámolja a kérhető összeget.

December 15-ig kérhető a támogatás

A vissza nem térítendő támogatás mértéke pénztárgépenként 50 ezer forint. Az igényt legkésőbb december 15-ig lehet benyújtani a NAV felé.

A támogatásra azok a cégek jogosultak, amelyek 2011-ben legfeljebb 500 millió forint nettó árbevételt értek el, illetve azok, amelyek 2012. január 1-jét követően kezdték meg a tevékenységüket. További feltétel, hogy a kérelmező a dokumentum benyújtásának időpontjában rendelkezzen adószámmal, nem állhat adószám-felfüggesztés, végelszámolás, felszámolás, csőd- vagy kényszertörlési eljárás hatálya alatt. Bár korábban úgy volt, hogy teljesen kizárják a támogatottak köréből azokat, akiknek adótartozásuk van, a megjelent rendelet valamivel engedékenyebb: az egymillió forintot meghaladó adó- és vámtartozással rendelkezőket zárták ki a pályázatból (kivéve, ha arra az állami adó- és vámhatóság részletfizetést vagy fizetési halasztást engedélyezett). Mindemellett nem lehet munkáltatóként, kifizetőként levont adónemben 10 ezer forintot meghaladó tartozás.

A támogatást a NAV-nál elérhető űrlapon kell kérni. A hatóság 5-8 napon belül dönt a kérelem befogadásáról vagy elutasításáról, majd megküldi az üzemeltetőnek – pénztárgépenként – a támogatás igénylésére jogosító egyedi kódot, amely egyben a kassza üzembe helyezési kódja is, valamint közli a támogatás összegét. Az üzemeltetőnek a támogatás igénylésére jogosító egyedi kódot a pénztárgép beszerzésekor kell átadnia az eladónak, legkésőbb 2013. december 31-ig. A támogatást a forgalmazó legkésőbb 2014. január 31-ig igényelheti vissza. (A támogatás egyéb részleteiről innen tájékozódhat.)

 

 

Adózás
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor