Plusz bevételért építsünk munkáltatói márkát!

Akár figyelünk rá, akár hanyagoljuk, munkáltatói márkánk létezik, és jelentős befolyással bír vállalatunk sikerére. Ahogy termékeinkről vagy szolgáltatásainkról véleményt alkotnak a vásárlók, magáról a cégről is kialakul egy kép jelenlegi és potenciális munkavállalóink fejében. Csak rajtunk áll, hogy élünk-e az azzal a lehetőséggel, hogy befolyásoljuk ezt a képet vagy hagyjuk, hogy külső hangok befolyásolják brandünket.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A munkáltatói márka alapvetően a cégek magukról alkotott narratívája: bemutathatjuk tehetségmenedzsment-rendszerünket, mesélhetünk az átlátható bérezési rendszerről, vagy egyszerűen csak elárulhatjuk, hogy néz ki egy átlagos munkanap nálunk. Fontos azonban, hogy mindezt a külvilág felé is hatékonyan és őszintén fogalmazzuk meg – ez a jó munkáltatói márka kiépítésének titka, ez alapján döntik el az álláskeresők, hogy szeretnének-e velünk dolgozni.

B2B és B2C helyett jön a H2H
A cég renoméja fontosabb, mint valaha, a termék helyett egyre inkább az emberre kell koncentrálni - mondták a Cégvezetői Csúcs 2017 konferencia előadói. A negatív vélemények nemcsak a fogyasztói oldalon gyengítik egy vállalkozás pozícióját, de a munkaerővonzó erejét is elveszik.
Tényleg kell az értékesítéshez?

Jogosan kérdezhetjük, hogy mégis miért fontos ez például az értékesítés szempontjából – a vásárlók nem kollégáinkat, hanem termékeinket veszik meg. Nem feledkezhetünk meg viszont arról, hogy gazdasági sikerünkért munkatársaink felelősek. Ha ők jól érzik magukat nálunk, jobban teljesítenek, elkötelezettebbek lesznek termékeink és szolgáltatásaink iránt, ezáltal pedig nagyobb bevételre tehetünk szert. A munkáltatói márka építésének egyik célja, hogy megtaláljuk azokat az embereket, akik örömmel dolgoznak majd velünk, így pedig hozzájárulhatnak vállalatunk eredményességéhez. A márkaépítés mellett szól az az érv is, hogy egy „rossz felvétel” – azaz egy olyan ember, aki hat hónapon belül elhagyja a céget, mert például nem érzi jól magát a csapatban – mintegy mínusz 300 százalékos befektetési mutatóval jár, hatalmas veszteséget termelve ezzel.

Kép:Fotolia

A munkáltatói márka lényege, hogy átadjuk, nálunk miért más, mint máshol
Persze nem elég csak kommunikálni, tettek is szükségesek a jó munkáltatói márkához, az elvárások nem teljesítése ugyanis elégedetlenséget szülhet a kollégák között. A Gallup kutatásai szerint a dolgozók mindössze 13 százaléka elégedett jelenlegi munkahelyével, a HR-eseknek tehát fel van adva a lecke. Nem kell viszont az univerzum nagy megfejtéseiben gondolkodnunk, gyakran elég, ha csak odafigyelünk munkatársainkra: egy hazai nagyvállalat nemrég fluktuációs gondokkal küzdött, és már azzal jelentős eredményeket értek el, hogy kikérték a dolgozók véleményét. Ezek alapján később további lépéseket dolgoztak ki, de fontos gesztus volt a helyzet felmérése is, hatására a fluktuáció kimutathatóan csökkent.

Nem mindenkinek startup az álma

A munkáltatói márkától sokan ódzkodnak, mert a Szilícium-völgyi óriáscégek, vagy a startupok sajátjának tekintik. Pedig erről szó sincs: nem mindenkinek egy startup az álma, mint ahogy nem mindenki egy óriáscégnél szeretne elhelyezkedni. A munkáltatói márka lényege az, hogy átadjuk, nálunk miért más, mint máshol - és azt, hogy ki érezné jól magát a cégünknél. Ha pedig bevonzottuk a megfelelő munkavállalókat, nagyobb valószínűséggel jönnek majd az üzleti eredmények is.

Németh Anna társalapító DreamJo.bs

A DreamJo.bs-ról
A DreamJo.bs egy munkahely-szerelem közvetítő startup, ahol boldog KKV munkahelyeket építenek. Egyedülálló módszertant dolgoztak ki, amely arra sarkalja a cégeket, hogy jobban megismerjék önmagukat, mint csapat, és fel tudják építeni saját munkáltatói márkájukat. Ezáltal minden vállalat megtalálja a kultúrájához és céljaihoz igazán odaillő munkatársakat.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo