Prémium és külföld – e kettő kell a növekedéshez

A korabeli fűszerkereskedelem és a 21. századi elektronikus kereskedelem között von párhuzamot a DHL Express nemrég publikált tanulmánya, mely szerint a nemzetközi piacra lépés és a prémium kategóriás ajánlat bevezetése hozhat sikert napjaink kereskedői és gyártói számára.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A riport egyik legfontosabb megállapítása, hogy a nemzetközi elektronikus kereskedelem növekedési üteme jelentősen meghaladja a piacok belföldi növekedését: 2015-től 2020-ig a nemzetközi kiskereskedelmi forgalom átlagosan 25 százalékkal nő majd évente – értékben 300 milliárd dollárról 900 milliárd dollárra –, kétszer olyan gyorsan, mint a belföldi forgalom. Ezt kihasználva az online piactéren kereskedő cégek 10–15 százalékkal növelhetik eladásaikat csupán azzal, ha termékeiket külföldi fogyasztók számára is elérhetővé teszik.

A nemzetközi áruforgalomban viszonylag magas a luxustermékek aránya (bár az Y generációnak inkább a high-tech a vonzó), és külföldi vásárlás esetén nagyobb az egyszerre megrendelt érték is: a vásárlók ötöde több mint 60 ezer forint értékű áruval tölti meg kosarát. A vállalatok számára tehát megfontolandó, hogy kínálatukat prémium kategóriás ajánlattal egészítsék ki. Ez a megállapítás a webshopok által kínált szállítási módokra is igaz: a tanulmány szerint azok, akik expressz szállítási módot is kínáltak vásárlóiknak, több mint másfélszer gyorsabban tudták növelni eladásaikat egy átlagos versenytárshoz képest.

A gyors szállítás a magyar netes piac nagyágyúi szerint is az egyik legfontosabb versenyelőny. Hogy még min múlik a siker szerintünk, arról itt olvashat bővebben.

Kép: SXC

További előny, hogy az online piactéren sikeresen alkalmazhatóak a direkt értékesítés különböző módszerei, és akár 30  százalékkal gyorsabb növekedést könyvelhet el az a gyártó, aki a közvetítőket kihagyva közvetlenül a végső felhasználóknak kínálja termékeit.

„A nemzetközi kereskedelem nem annyira bonyolult, mint ahogy azt sok cég gondolja, partnereink visszajelzései pedig egyértelműen bizonyítják, hogy rendkívül pozitív hatással van a vállalatok növekedésére – mondta el Bándli Zoltán, a DHL Express magyarországi ügyvezető igazgatója. – A külföldi piacra lépés, illetve a prémium ajánlat beillesztése a kínálatba cégtípustól és piactól függetlenül kézenfekvő lehetőség. A szállítások és a disztribúció területén pedig egy megbízható globális logisztikai partner bevonásával biztosítható, hogy az adott cégnek ne kelljen külföldi raktárak létesítésébe befektetnie” – összegezte a szakember.

A tanulmány a fogyasztók online vásárláshoz kapcsolódó motivációját és preferenciáit is vizsgálja. Napjaink vásárlóját elsősorban az egyedi akciók és kedvezmények, a termékek egyszerű elérhetősége, illetve a széles választék motiválja külföldi webshopból történő rendeléskor. (Ugyanakkor az állandó akciózás függővé teszi a vásárlókat, szóval nem árt vigyázni vele.)  Problémákat pedig leggyakrabban a megbízhatóság, a logisztika, illetve a fogyasztói élmény kapcsán tapasztaltak. Bár a termékek köre folyamatosan bővül, még mindig a divatáruk és az elektronikai eszközök a legkelendőbbek a nemzetközi forgalomban.

A riport az egyik legnagyobb vezetői tanácsadó cég felmérése alapján készült, egyéni mélyinterjúk, illetve szabadalmaztatott kérdőíves kutatási módszer alapján, mellyel 6 országban több mint 1800 megkérdezett véleményét gyűjtötték össze.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo