Fiatal álláskeresők: rugalmasságot adnak a rugalmasságért

Bár a fiatal álláskeresők körében alapvető elvárás a rugalmas munkaidő, cserébe ők sem utasítják el a túlórát abban az esetben, ha az nem fordul elő rendszeresen. Rugalmasságért cserébe tehát rugalmasság jár – ez derült ki a JobsGarden legújabb kutatásából, amelynek középpontjában a munkaidő jellege, mértéke és a fiatal munkavállalók túlórához való viszonya állt.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A JobsGarden kutatása során 20 és 30 év közötti álláskeresőket kérdezett meg a munkaadói és munkavállalói rugalmasság kérdésköréről, azon belül is arról, hogy mi a véleményük a munkaidőről és a túlóráról.

Kép: Pexels

A válaszadók közel 70 százalékánál elvárás a rugalmas munkaidő. A kötött munkaórát választók közül 20 százalék preferálja a korábban kelést, azaz a 8-től 16:30-ig tartó sávot, és 10 százalékuk dolgozna 9-től 17:30-ig. A home office is népszerű a fiatal munkakeresők körében: a megkérdezettek közel fele preferálja azt a munkahelyet, amelyik nyitottan áll ehhez a kérdéshez.

„Az Y és Z generációs munkavállalók ma már elvárják a munkaadójuktól a rugalmasságot, és azt, hogy a munkaidejük is rugalmas legyen. Ha választásra kerül sor, a többség azt a munkahelyet részesíti előnyben, ahol nincs megszabva, hogy 8-tól 16:30-ig akkor is bent kell ülni az irodában, ha nincs annyi munka. Ez persze rugalmasságot követel a munkáltatótól is, de a verseny egyre kiélezettebb, így sokan alkalmazkodnak az elvárásokhoz.” – mondta Paulovics Éva, a JobsGarden ügyvezető igazgatója.

Y generáció: 10 éven belül teljesen átveszik a vezetést
Visszavonulóban a baby boomer generáció, 10 éven belül javarészt eltűnik a munkaerőpiacról, ahogy legidősebb tagjaik betöltik a hatvanat. 2020-ra a munkaerő 50%-át, 2025-re 75%-át fogja kitenni az Y generáció. A fiatal vezetők ma 25-40 éves ipszilonosok.
A nem reprezentatív kutatás során a túlórára is kitértek: tízből hat munkakeresőnek nem jelent problémát a többletmunka, abban az esetben, ha ez nem fordul elő rendszeresen. A további válaszadók három, 12,5 százalékos csoportra oszthatók aszerint, hogy egyáltalán nem tolerálják a túlórát, vagy csak akkor foghatók rá, ha azt ki is fizetik nekik, illetve egyáltalán nincs ezzel problémájuk.

„Tapasztalataink szerint, és erre vonatkozó kérdésünk a mostani kutatásunkban is volt, a fiatalabb generációkat egyre inkább motiválja az értékközvetítés, és az, hogy valóban hasznosan teljen az az idő, amit a mindennapi munkával töltenek. Ezt bizonyítja, hogy a megkérdezettek kétharmada számára nagyon fontos, hogy munkájával látható értéket hozzon létre.” – kommentálta a kutatást Gárdus Zsuzsa ügyvezető igazgató.

 

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo