Felpörgeti a vállalatok digitalizációját a Vodafone

A kis- és középvállalkozások számára a digitális átalakulás Európa-szerte nagy kihívást jelent, a hazai kis- és középvállalkozások 60 százaléka egy weboldallal és néhány számítógéppel rendelkezik – derül ki az Európai Bizottság által készített European Digital Progress Report tavalyi adataiból.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A digitális átalakulás európai szinten nagy kihívást jelent a vállalkozásoknak, különösen igaz ez a kisebb, 250 főnél kevesebb munkavállalót foglalkoztató KKV-kra. A legfrissebb EDPR kutatás szerint számítástechnikai ismerettel a vezetők 64 százaléka rendelkezik, és a vállalkozások 44 százaléka használja a közösségi média platformokat is marketingkommunikációs eszközként, csupán harmaduk használ valamilyen ügyfélkapcsolat-kezelő rendszert (CRM), és alig 17 százalékuk értékesít online.

Kép: Freedigitalphotos/chanpippat

Ezeket a vállalatokat szeretné támogatni a Vodafone, a Ready Business Index bevezetésével. Az online kérdőív segítségével az érdeklődő vállalkozások fel tudják mérni a saját digitális fejlettségüket, illetve a kérdőív végén részletes eredmény-kimutatást kapnak saját működésükre, valamint értékeik alapján az iparágukban elfoglalt pozíciójukra vonatkozóan. Az Index mintegy 11 Vodafone országban már működik hasonló tartalommal és megjelenési formában, többek között Új-Zélandon, Dél-Afrikában, Angliában, Spanyolországban vagy Romániában.

Kultúrafüggő a digitalizáció sikere
Csak a megfelelő vállalati kultúrába épülő informatikai eszközök és megoldások képesek a termelékenység hajtóerejévé válni – ez a legfontosabb tanulsága annak a nemzetközi kutatásnak, amelyet a Microsoft készített a digitális átmenet és az üzletfejlesztés összefüggéseiről.

Hosszú távon a tudatos tervezés, a digitális kompetenciák fejlesztése, valamint az üzleti infokommunikációs megoldásokban rejlő potenciál kiaknázása jelenthet a megoldást a KKV-k számára is.” – mondta el Király István, a Vodafone Magyarország Vállalati Szolgáltatások Üzletágának vezérigazgató-helyettese.

„Tapasztalataink szerint a KKV-k digitális átállásának egyik legfontosabb követelménye a korszerű módszerek és naprakész információk megismerése, összegyűjtése. Ezek a technológiák – egyedi IoT megoldások, elektronikus fizetést biztosító megoldások, felhőszolgáltatások – teszik lehetővé a magyar a vállalkozók számára, hogy belépjenek a digitális világba relatív alacsony költségek mellett. A Ready Business Index segítségével a vállalkozások nem csak aktuális digitális fejlettségüket tudják felmérni, de az új kitöltési eredmények fényében egy folyamatosan frissülő adatbázis mentén követhetik nyomon digitális fejlődésük szakaszait.”

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo