Sikersztori: a dizájn az alap

Szenvedélyes szeretettel építgeti a Kattuska márkát Tóth Kata és Horváth Attila. A házaspár nem siet sehova, de határozott elképzeléseik és nagy terveik vannak.

A Kattuska márkatulajdonosa, Tóth Kata marketingterületen dolgozott, de mindig is vonzotta a kreatív munka. Amikor megszülettek a gyerekeik, a férj, Horváth Attila dizájnbútorok tervezésével és gyártásával foglalkozó cégébe segített be a kismama. Ahogy a gyerekek cseperedtek, a szülőknek egyre nagyobb gondot okozott, hogy jó és mindemellett szép játékokat szerezzenek be. Olyanokat, amelyeket ők sem utálnak sok évig nézegetni a nappaliban. Kata szerint érthető elvárás, hogy modern, formatervezett otthonokba modern és formatervezett játékok kerüljenek.

Játékgyárak modern módra
Nem a Kattuska az egyetlen, játékra épített sikeres kisvállalkozás! A tanulbocikli.hu tulajdonosa az építőiparról váltott gyerekbringa üzletre, a Freshka alapítói pedig horgol figurákra építettek mára nemzetközi szinten terjeszkedő brandet.
Valójában először nem is akartak többet, mint szép játékokat a saját otthonukba, de az ismerősök visszajelzései alapján már az első darab elkészülte előtt eldőlt: ebből termék lesz. A tízéves, sikeres, egyedi bútorok tervezésével és kivitelezésével, valamint belsőépítészeti tervezéssel foglalkozó Enter Team Kft. infrastruktúrája, az ott felhalmozott szakmai tudás és anyagismeret megfelelően biztos alapot jelentett ahhoz, hogy a házaspár nagyobb beruházás nélkül kísérletezhessen. Elkészült a Kastély és a Hajó, a klasszikus kuckó- és hintajáték formatervezett kivitelben. A tervezés és tesztelés hosszú folyamat. Így, hogy másodállásban foglalkoznak vele, akár egy évet is igénybe vehet egy új típus kifejlesztése.

Kép:PP/HatlaczkiBalázs

– A fejlesztésben és a tesztelésben is fontos szerep jutott a saját gyerekeinknek. A tárgyak nem csak szépek. Kellően masszívak ahhoz, hogy akár több generációt kiszolgáljanak, vagy egy hadseregnyi gyerek ostromát is kiállják – mondja Kata.

Az EnterTeam bútorai rendszeresen szerepelnek dizájnvásárokon, így először a Kattuska termékek is a 2012-es Made In Hungary tárlaton jelentek meg. Itt egyértelműen kiderült, amit kitaláltak, arra lenne igény, különösen külföldön. A bloggerek felkapták a dizájnjátékot, és a legelső megrendelés rögtön Ausztráliából érkezett. Egyelőre kisszériás termékként, lépésről lépésre építkeznek, a cél azonban egyértelműen a nemzetközi piac. Ezzel együtt tudatosan választották a magyaros hangzású márkanevet is, amelyben mindketten benne vannak (Kata és Attila). Úgy vélik, a külföldön idegenül hangzó név nem hátrány, inkább vonzó egzotikum.

A jövő
Egyelőre nem volt szükség plusz tőke bevonására, a jól menő alapvállalkozásból finanszírozzák lépésről lépésre a fejlődést. Úgy látják, még legalább három évre van szükség ahhoz, hogy a márka „beinduljon”, de mivel hosszú távra terveznek, ez belefér.
A cég főtevékenysége az egyedi gyártás miatt inkább szolgáltatás jellegű, a dobozos termék értékesítésével tehát új kihívásokkal szembesültek. Például azzal, hogy a gondosan megtervezett játékház pár centivel nagyobb a gazdaságosan postázható méretnél, így a külföldi rendelések esetén aránytalanul magas a szállítási díj. Most újratervezik – ezt a szempontot is figyelembe véve. Az is kiderült, hogy szükség lesz kisebb és olcsóbb, belépő szintű termékekre az eladások felpörgetéséhez. Ezek egyébként az ismertség növelésében is fontos szerepet játszhatnak.

A következő lépés az értékesítés megerősítése, hogy az érezhető érdeklődést növekvő bevétellé konvertálják. Kizárólag online árulnak, a saját webshop mellett a Kattuska angol, francia, olasz és lengyel webáruházak kínálatában is megtalálható. A játékpiacon nagyon fontos, ám kifejezetten drága szakmai vásárokra egyelőre nem járnak, bár egyre inkább úgy vélik, hogy ez a következő lépés. Néhány válogatott dizájnkiállításon viszont mindig jelen vannak.

– A jól működő vállalkozás adta háttér nélkül biztosan nem vágtunk volna bele. Így viszont a Kattuska olyan, mint a harmadik gyerekünk. Imádunk vele foglalkozni, és adunk időt annak, hogy kinője magát.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo