Szeretet és reklám - ez már összefügg

Kár is lenne tagadni, hogy a karácsony manapság az ajándékokról (is) szól sokak számára. A karácsonyi reklámok tehát mára egy egészen külön "kasztot" képviselnek a marketingen belül.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Mikulás „atyja”

Tulajdonképpen egy leleményes marketingesnek köszönhetjük a Mikulást – vagy legalábbis azt, ahogyan ma ismerjük. Az 1930-as évek elején a Coca Cola Company arra kereste a választ, hogy hogyan lendíthetnék fel a télen hagyományosan pangó üdítőpiacot. A cég reklámkoncepciójában először 1931-ben jelent meg a Mikulás – köszönhetően a tehetséges grafikusnak, Haddon Sundblomnak. E reklámok amellett, hogy segítettek felpörgetni a téli eladásokat, a gyerekek körében különösen népszerűvé tették a terméket. A figura ruhája a cég logójának megfelelően piros lett – ahogy mostanra minden valamire való Mikulásé. Ez azonban a zseniális marketing ötletnek köszönhető, akkoriban ugyanis zöld és lila ruhás Télapók is éppannyira megszokottak voltak. A Coca Cola és a karácsony mára annyira összekapcsolódnak, hogy sokak számára a cég minden évben menetrend szerűen kiadott karácsonyi reklámja indítja el valójában az ünnepi szezont.

A pingvin mindent visz

A karácsonyi reklámok szerepe mára akkora lett, hogy az ezen a területen szintén komoly sikereket elkönyvelő angol John Lewis áruház idei hirdetésének „farvizén” egy másik cég is eladási rekordot döntött. Az áruház 2014-es karácsonyi reklámja kedves történet egy kisfiúról, aki egy barátra vágyik a pingvinje számára. A videó hatalmas siker lett, vírusként terjed a neten. (És a megjelenés utáni hétre 13,2%-kal növekedtek az áruház eladásai.)  Az McVitie élelmiszeripari vállalat zseniális húzással ült fel a Monty pingvin által keltett népszerűségi hullámra. Két nappal az eredeti reklám megjelenése után közösségi oldalán saját Penguin keksze képe mellett az alábbi szöveget jelentette meg: „Pingvin nem csak karácsonyra, ebédre is!” Az eredmény? 75%-os eladás növekedés a héten.

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo