Szereti a magyar a csapatépítést, főleg, ha mulathat is

Míg a vezető pozícióban dolgozók többször is részt vehettek már csapatépítő tréningen, a fizikai munkások többségét még nem hívták ilyen rendezvényre. Az átlagos csapatépítő tréning két napos, pénteken és szombaton zajlik, és jellemzően egy vidéki hotelben ér véget.

Jobb csapat, jobb hatékonyság - Kép: Pixabay

10 munkavállalóból 9 egyetért abban, hogy a csapatépítő tréningek növelik a munka hatékonyságát és javítják a munkatársak kapcsolatát, csak kevesebb, mint egytizedük tartja felesleges vagy haszontalan időtöltésnek az ilyen programokat – derült ki a Profession.hu és a KonferenciaHotelek.hu friss felméréséből. A megkérdezettek 84 százaléka szerint a csapatépítés nem csak a közvetlen munkatársak együttműködését fokozza, hanem a felettesekkel is őszintébben lehet beszélni egy ilyen alkalomkor. (A tréningek javítják a munkahelyi hangulatot ez pedig elengedhetetlen a hatékonyság növeléséhez.)

Ennek ellenére éppen a vezető beosztásban dolgozók vesznek részt kevésbé lelkesen a közös programokon: közülük minden ötödik úgy nyilatkozott, hogy a csapatépítés helyett is dolgozna inkább. „A csapatépítő rendezvényekre egyébként gyakrabban hívják meg az idősebb, vezető pozícióban dolgozó vagy szellemi munkát végző alkalmazottakat. Ezzel szemben a 35 évnél fiatalabbak harmada és a fizikai munkát végzők 57 százaléka még sohasem volt ilyen rendezvényen” – elemezte az adatokat Telek Zoltán, a KonferenciaHotelek.hu termékmenedzsere.

Nem elég leugrani a sarki sörözőbe

A KonferenciaHotelek.hu adatai szerint a csapatépítő programok jellemző színterei a Budapest 80 kilométeres vonzáskörzetében található hotelek, ahol valamilyen wellness-szolgáltatást is biztosítanak. „A felmérésünk szerint maguk a munkavállalók is ezt várják egy csapatépítéstől – több mint 90 százalékuk mondta, hogy egy ilyen alkalmat közös utazással kell egybekötni, mert a cégtől távol jobban ki lehet kapcsolódni. 10-ből 8 válaszadó pedig a 2 napos programot tartja ideálisnak, mert ilyenkor az esti mulatozást nem kell félbehagyni egy másnap reggelre összehívott értekezlet miatt” – tette hozzá Telek Zoltán. A szakember elmondta, hogy a legtöbb esetben a csapatépítők két napig tartanak, péntekre és szombatra időzítik őket a vállalatok. A portál adatai szerint az ilyen foglalások harmada szeptemberre vagy októberre esik, a másik nagyobb hullám február-márciusban érkezik.

A felmérésben a portál arra is kíváncsi volt, hogyan képzelik el a munkavállalók az ideális csapatépítő tréninget. A többség szerint szükség van szabadtéri játékokra, amit egy közösen elfogyasztott ebéddel vagy vacsorával vezetnek le, de a válaszadók kétharmada szerint az italfogyasztással egybekötött kötetlen esti mulatozás, beszélgetés is elmaradhatatlan ilyenkor. Beltéri játékokban már csak a megkérdezettek fele venne részt szívesen, az előadásokat vagy hivatalos keretek között zajló céges foglalkozásokat pedig a munkavállalók háromnegyede inkább kihagyná.  (Bár a legtöbb céges bulin viszonylag szolidan mulatnak a magyarok.)

CÉGES PARTI – A VEZETŐ SZEMSZÖGÉBŐL
A céges mulatságok általában már a „kiengedés” időszakába esnek. A vezetőnek viszont ez még munka, fontos és komoly feladat, amit nem szabad elhanyagolni. Soha nincs nagyobb szükség a cégvezető arányérzékére, mint ilyen alkalmakkor, mert nem szabad szem elől tévesztenie: ilyenkor fokozottan is igaz, ő a példa (a viszonyítási pont) a munkatársai számára.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo