Szeretik a céges autókat a tolvajok

A tipikus ellopott autó fehér színű, 7 éves, Ford vagy Volkswagen márkájú és jó eséllyel céges flottához tartozik – derül ki a CIG Pannónia saját statisztikáiból. Lopás esetén a casco után kapott kártérítésből sem telik új autóra, ezért felértékelődött az úgynevezett vételár-biztosítások szerepe.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A rendőrség hivatalos statisztikái szerint jelenleg 5731 személygépjárműre van kiadva érvényes körözés. Habár az autólopási statisztikák jelentősen javultak a ’90-es vagy a 2000-es évekhez viszonyítva, még mindig komoly kockázatot jelentenek a tulajdonosoknak.

Kép: Pinterest

A CIG Pannónia által biztosított autók esetében eddig 129 lopás történt. Az eltulajdonított gépjárművek 30 százaléka céges flottához tartozott.

A tolvajoknak általában azért van könnyebb dolguk a céges autókkal, mert a vállalatok a vagyonvédelmi berendezésen spórolnak, ami nagy hiba.
A leggyakrabban eltulajdonított márkák listáján nincs nagy meglepetés, hiszen azok többé-kevésbé tükrözik az eladási statisztikákat. A két legnépszerűbb vállalati flotta márka a Ford és a Volkswagen, ők ketten teszik ki az ellopott autók közel felét. Rajtuk kívül még a Renault, a Skoda, az Opel, és a Toyota népszerű a bűnözők körében.

Nincs ellophatatlan autó, de a vállalatok két kézenfekvő módszerrel megnehezíthetik a tolvajok dolgát:

• szereltessenek be utólagosan vagyonvédelmi berendezést, műholdas védelmet a gyári riasztó mellé • legyen egyedi azonosítóval ellátva az autó (gravírozás, matrica) vagy valamilyen egyedi színt válasszanak

Magyarországon 870 ezer gépjárműre váltottak ki casco biztosítást (egyharmaduk céges autó) 2016-ban, így nagyjából minden ötödik gépjármű esetén számíthatnak a tulajdonosok a kötelező felelősségbiztosítás által nem fedezett károk egy részének megtérítésére. Tavaly összesen 137,5 ezer casco káreset történt a MABISZ statisztikái szerint, amelyre 42 milliárd forint kártérítést fizettek a biztosítók. Vagyis az átlagos kárkifizetés 306 ezer Ft volt.

„A magyar piacon is egyre népszerűbbek azok a kiegészítő biztosítások, amelyek a gépjármű teljes megsemmisülése (totálkár vagy lopáskár) esetén megtérítik az alapbiztosítás által fizetett kártérítés és az eredeti vételár közötti

Már csak az inflációt követi a casco drágulása
A Netrisk.hu adatai szerint 2017 első félévében a személyautók átlagos cascódíja 77 600 forint volt, ami mindössze 2,1 százalékkal magasabb a 2016 hasonló időszakában mért 76 000 forintos szintnél. Két év alatt jelentősen, 20-ról 30 százalékra emelkedett azoknak az autósoknak az aránya, akik a casco mellé valamilyen kiegészítő biztosítást is kötöttek.
különbséget akár a gépjármű vásárlásától számított 5 évig.

A vételár biztosítás (GAP – Guaranteed Asset Protection) így megvédi a tulajdonost a pénzügyi veszteségtől. Ez különösen fontos lehet a finanszírozott gépjárművek esetén, mert ezzel kivédhető, hogy még több éven át kelljen a tartozást törleszteni egy olyan autó után, amit már nem is használhatnak” – mondta el Busa Zoltán, a CIG Pannónia EMABIT vezérigazgatója.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo