Szigorodik az ellenőrzés a „dízelgate” után

Az EU a jövőben sokkal szigorúbban ellenőrzi a forgalomba kerülő új autótípusokat: egy új „dízelgate” megelőzésére nemcsak a prototípusokat, hanem egy sor, már futó új kocsit is átvizsgálnak, és az unió is visszahívhat minden tagállamban hibásnak bizonyult autókat.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

 

Az Európai Parlament döntése kimondja, hogy az új autótípusok engedélyezése továbbtra is nemzeti hatáskör. Az egyes országok illetékes hivatalainak dolga, hogy munkájukban érvényt szerezzenek az EU biztonsági, környezetvédelmi és egyéb előírásainak, mielőtt engedélyezik egy jármű forgalomba helyezését. Az egy ország hatósága által kibocsátott engedély az unió minden tagállamában érvényes.

Kép: Pixabay

Ugyanakkor a jövőben az EU is ellenőrzi majd a nemzeti szerveket, illetve az általuk az engedélyezéssel megbízott testületeket annak megelőzésére, hogy azok „elnézőek” legyenek a hazai ipar javára. Amennyiben hibás döntéseket tapasztalnak, mind az unió, mind egyes tagállamok keresettel élhetnek e döntések ellen az illetékes nemzeti kormányhivatalnál.

Ugyancsak újdonság, hogy ezentúl nemcsak az új autók prototípusait kell vizsgálni, hanem – szúrópróbaszerűen – bizonyos számú, már forgalomba került új járművet is. A parlament egyúttal felhatalmazta az Európai Bizottságot, hogy saját hatáskörben is ellenőrizze az új autók engedélyezési eljárásait, és szükség esetén visszahívhasson kocsikat, mégpedig valamennyi tagállamban.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Újabb botrány: új dízelmodellek csaltak az emissziós teszteken!
A Volkswagen-botrány után végképp nyilvánvalóvá vált, hogy a dízelautók több nitrogén-oxidot bocsátanak ki, mint a benzines gépjárművek. Ez azonban azt jelenti, hogy azokban az országokban, ahol az autókat az emissziójuk után adó terheli, kedvezőbb adósávba estek a szennyezőbb kocsik, vagyis kevesebbet fizettek a tulajdonosaik az államnak, mint kellett volna.

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo