Tizenegy tipp a jó karácsonyi szezonhoz!

Szinte minden kereskedő számára kiemelt fontosságú az októbertől december végéig tartó ünnepi időszak. Aki nem készíti fel webáruházát az ünnepekre, komoly bevételektől eshet el. Szakértőnk segítségével egy jóval sikeresebb Karácsonyt ünnepelhet!

Karácsonyi szezon: fontos a csomagolás... Kép: Pixabay

1. tipp: Készüljünk fel jó előre!

A sikeres ünnepi szezon legfőbb titka egyértelműen az, hogy nem ott és akkor kell gondolkodni és kitalálni mindent, amikor hirtelen "beindulnak" a dolgok, hanem jóval előre. Gondoljuk végig a várható forgalmat, a várható marketing akciókat, a várható problémákat, és készüljünk fel mindennel jó előre. Fontos, hogy mi irányítsuk az eseményeket, és ne az események minket!

2. tipp: Ünnepi dekorációt!

A karácsonyi dekoráció növeli a látogatók vásárlási kedvét, felerősíti bennük a különleges alkalom érzését, és mutatja, hogy az oldal él, virul, és foglalkoznak vele.  Dekoráljuk ki weboldalt igényesen, de azért ne vigyük túlzásba se. Nem kell nagy dolgokra gondolnunk, elég, ha egy-két fenyőfa ágat vagy díszgömböt belecsempészünk a weboldalunk fejlécébe.  A weboldalunk elsődleges feladata továbbra is az, hogy egyszerűen és tisztán bemutassa a termékeket és árakat, ne rejtsük el a legkeresettebb termékeket a Télapó szánja mögé!

3. tipp: Ünnepi ajánlatokat előre!

A weboldalunk főoldalára (a kirakatba) célszerű a várhatóan legnagyobb népszerűségnek örvendő termékeket és ajánlatokat kirakni, hogy minél nagyobb valószínűséggel marasztalja oldalunkon a látogatókat.  Ne csak a weboldalunk díszítése legyen "ünnepi", de az ajánlatok is, melyekkel a vevő először találkozik (legjobb, ha még a nevükben is benne van, hogy "ünnepi ajánlat").

4. tipp: Adjunk a vevőnek ajándék ötleteket!

Szakértőnk korábbi cikkei
Az internetes értékesítés előnyeiről valószínűleg már mindenki hallott, nem könnyű viszont konkrét segítséget kapni a megvalósításhoz. Ebben próbálunk most segíteni. A Piac&Profit szakértője 5 pontban összefoglalta egy webáruház indításának legfontosabb lépéseit.
Míg a kiskereskedelmi forgalom inkább stagnál hazánkban, addig az interneten folytatott kereskedelem mindinkább növekszik. Sok kereskedő még mindig nem, vagy rosszul használja ki az internet kínálta lehetőségeket. Szakértőnk rámutat néhány pontra, amelyek a siker gátjai lehetnek!
Adjunk tippeket látogatóinknak, hogyan miért érdemes a termékeinket megvásárolni. Ha folyamatosan építjük a hírlevél listánkat, akkor itt az ideje néhány ajándék ötletet küldeni a régi vásárlóinknak. Válasszuk ki a legnépszerűbb termékeidet és csináljunk belőlük egy látványos listát.

Fontos, hogy egyértelműen tüntessük fel az árakat, a becsült szállítási költségeket és időtartamot, valamint, hogy a weboldalon belül hol találhatják meg ezeket (célszerű minden terméket a hozzá mutató linkkel együtt elküldeni a hírlevélben).  Érdemes minimum két levelet is kiküldeni, egyet december elseje előtt, egy másikat december 17. előtt. Az email marketing erre (is) való, használjuk ki!

5. tipp: Igyekezzünk hatni a vevők érzelmeire!

Sosem volt nagyobb szerepe a vásárlási döntésekben az érzelmeknek, mint Karácsonykor. Ilyenkor az emberek hajlamosak félredobni a logikát és racionalizmust, és megvenni bármit, ami szép és vonzó.  Ezt úgy tudjuk a legjobban kihasználni, ha „felturbózzuk” egy kicsit az ajánlatainkat és termékeink képeit, de legalábbis a főoldalon lévőkét. Ha le tudjuk őket egy fenyőfa alatt vagy egy faág mellett fotózni már az is jó, de legjobb, ha teljes kis díszletet körítünk hozzájuk, díszdobozzal meg masnikkal.  Ne feledjük: a látványnak mindig is fontos szerepe volt a vásárlásokban, de ilyenkor különösen nagy.

6. tipp: Megérkezik még Karácsony előtt?

Ahogy közeledik a Karácsony, úgy lesz egyre fontosabb a szállítási határidő kérdése. Fontos, hogy legalább a főoldalunkon bemutatott termékek legyenek mindig azonnal szállíthatóak. A szállítási időtartamot, szállítási díjat és a kedvezményeket mindig egyértelműen tüntessük fel!

Alkalmazottaink is minden esetben tartsák magukat a weboldalon leírtakhoz, ne okozzanak csalódást se a törzsvásárlóinknak, se az új vevőinknek. Ha bármilyen váratlan probléma lép fel, igyekezzünk minél hamarabb értesíteni vásárlóinkat, akik értékelni fogják, hogy időben megkapták a rossz hírt, így megtehetik a szükséges lépéseket még az ünnepek előtt.

7. tipp: Árcsökkentés? Semmiképp!

Szigorúbb szabályok várnak a webáruházakra
Változnak a távkereskedelem jogszabályai, decembertől szigorúbb szabályozás vár a webáruház-üzemeltetőkre, többek között a vevő 14 napig állhat el a szerződéstől és jóvá kell hagynia az ellenértéket is.
A karácsonyi vásárlásokkor az embereket elsősorban nem az ár érdekli. Sőt gyakran nem is szeretik az olcsó termékeket, mert ugye „ilyen olcsó dolgot nem adhatok ajándékba”. Célszerű ezért speciális „csomagokat” létrehozni, melyek esetleg több népszerű termékből állnak, vagy egy-két termék kiegészítve olyan apróságokkal, mint díszdoboz, ajándék pohár vagy akár egy plüss mikulás. Lehetséges ezen csomagokra magasabb árakat érvényesítenünk, mint az összetevők összege, hiszen az emberek úgyis a csomag különlegességét, ajándék-tartalmát veszik majd meg, és nem az összetevőket külön-külön.

8. tipp: Kínáljunk ünnepi szolgáltatást!

Az ünnepek közeledtével az emberek nem csak vásárlás terén rugalmasabbak, de rendkívül fogékonyak a plusz szolgáltatásokra is. Egyrészt célszerű ilyenkor inkább magasabb árakon árulnunk a termékeinket, és ingyenes házhozszállítást kínálni, mint olcsó termékek mellé borsos házhozszállítási díjat felszámolnunk. Másrészt kínálhatunk pl.  díszcsomagolást egy bizonyos értékhatár fölötti vásárlás esetén (vagy plusz pénzért), mely az átlagos vásárlási értéket fogja megnöveli.

9. tipp: Hatékonyabb vevőszolgálat

Mindig fontos a vásárlókat egyértelműen tájékoztatni, hogy hol és milyen módon érhetnek el minket (vagy vevőszolgálatunkat), de még fontosabb az ünnepi szezon idején. Helyezzük el az oldal jól látható részeire az ügyfélszolgálati telefonszámunkat és e-mail címünket és tüntessük fel pontosan az ügyfélfogadási időket is. Az alkalmazottainkat pedig ösztönözzük a minél gyorsabb és hatékonyabb reagálásra, ugyanis Karácsony közeledtével egyre türelmetlenebbek a vásárlók.

10. tipp: Legyünk a vevőkkel őszinték!

Az ünnepek közeledtével nagy lehet a kísértés, hogy többet ígérjünk, mint amit teljesíteni tudunk. Semmi sem árthat azonban jobban cégünknek, mint a csalódott vevők. Ezt elkerülendő, mindig tartsuk be amit ígérünk. Ha nem lehet megoldani egy problémát, például, nem tudunk időben valami házhoz szállítani, akkor ezt kommunikáljuk mindig a lehető legtisztábban, és leghamarabb!

11. tipp: Marketinget minden mennyiségben!

Mivel a vásárlók ilyenkor a legfogékonyabbak a pénzköltésre, célszerű ilyenkor reklámoznunk a legintenzívebben. Ha korlátozottak anyagi lehetőségeink, akkor inkább hirdessünk intenzívebben ilyenkor, és tartsuk alacsonyabban a marketing kiadásokat a holtszezonban. Fontos, hogy minden egyes poszteren, rádiós és tévés reklámban, minden egyes internetes ablakban megemlítsük weboldalunk címét, sőt ha van, akkor a fizikai üzletbe betérő vásárlóknak is mondjuk el, milyen újdonságokat/ajánlatokat találhatnak a weboldalunkon!

Zajdó Csaba A szerző a webáruházak készítésével foglalkozó ShopRenter.hu Kft. ügyvezetője.

Vásárolj, mert tudom, hol laksz!
Nehéz megjósolni az e-kereskedelem fejlődési irányát, de az biztos, hogy a vevő hatalma egyre nagyobb lesz, ám a webshopoknak is lehetősége lesz arra, hogy „utánanyúljanak” a fogyasztóknak.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo