Ügyféladatok a felhőben? Megéri!

2015. június 01. hétfő - 13:30 / piacesprofit.hu
  •    

Napjainkban már elengedhetetlen, hogy legfontosabb alkalmazásait bárhol elérje okostelefonján vagy tabletjén. A legfontosabb és legérzékenyebbek közé tartozó ügyféladatok biztonsága és elérhetősége különösen fontos. Miért éri meg "kiszervezni"? Szakértőnk segít!

A “felhő alapú” fogalom olyan alkalmazásokra és szolgáltatásokra vonatkozik, amelyeket az ügyfelek az interneten keresztül vehetnek igénybe. Nincs szükség külön telepítésre és az adatok nem a felhasználó számítógépén vannak tárolva, hanem a szolgáltató által használt szervereken, azaz a felhasználóknak nem kell költséges hardverfejlesztéseket végezniük.

Az EU statisztikái szerint a cloud computingot használó hazai cégek aránya messze elmarad az átlagtól, az éllovas nemzetektől pedig már-már fényévekre vagyunk.

Kép:MiniCRM

1.    Nagyfokú biztonság

Az üzlet szempontjából kritikus fontosságú rendszerek – mint mondjuk az ügyféladatbázisok és így a CRM – biztonsága különösen fontos. Évente több ezer laptopot lopnak el, amin pótolhatatlan és bizalmas adatok vannak. Ha viszont az ügyfelek adatait nem a számítógép memóriájára lementve tárolja, hanem biztonságos szervereken, akkor például lopás esetén, nem kell adatvesztéstől vagy attól tartania, hogy az adatok illetéktelenek kezébe kerülhetnek. Ehhez természetesen az is szükséges, hogy soha ne legyen bejelentkezve CRM rendszerébe, ha őrizetlenül hagyja számítógépét. (Hogy mire is jó a CRM? Itt olvashat róla!)

Nem is tudjuk, hogy kéne
Meglehetősen alacsony a hazai kis- és középvállalatok (kkv) biztonsági tudatossága az üzleti adatkezelésénél. Nagyjából kimerül annyiban, hogy használnak egy egyszerűbb tűzfalat és egy vírusirtó rendszert. A jogosultságok, vagyis hogy ki milyen adatokhoz férhet hozzá, azonban már nem tisztázottak.

A szerverszolgáltatók rengeteget tesznek azért, hogy az Ön adatai biztonságban legyenek, ugyanakkor bármikor hozzáférhetőek is legyenek . A szerverek olyan környezetben találhatók, ahol 24 órás ügyelet van, így például tűz esetén azonnal gondoskodnak az oltásról. A szerverszolgáltató biztosítja a legjobb minőségű internetet és a megfelelő áramellátást is. Mivel a rendszer szünetmentes, áramszünet esetén sincs fennakadás. A szolgáltató arra is ügyel, hogy a szerverek ideális hőfokon működjenek, amit folyamatos szabályozással, párásítással érnek el.

2. Gördülékeny csapatmunka

Ha a munkatársak felhő alapú CRM-ben vezetik az ügyféladatokat, minden, amit beírnak, valós időben fog megjelenni a többi kolléga számára. Így nem fordulhat elő az, hogy két értékesítő két különböző ajánlatot küld az érdeklődőnek, vagy egyáltalán fel sem hívják, mivel mindenki hozzáférhet a naprakész információkhoz. Felhő alapú CRM-mel a nem egy helyen dolgozó munkatársak kommunikációja is megkönnyíthető.

Ezenkívül a marketing és az értékesítési csapat vezetői is egyszerűen oszthatnak ki feladatokat a csapat tagjai számára, és ellenőrizni tudják, hogy a feladatok megvalósultak-e. A riportokban pedig láthatják, hogy a kollégák milyen eredményesen dolgoznak és, hogyan alakul a bevétel.

3. Folyamatos fejlesztés

A felhő alapú CRM rendszerek egyik nagy előnye az, hogy a fejlesztők követni tudják a felhasználók igényeit és ezek alapján, folyamatosan fejlesztik terméküket. Nem kell új verzió vagy frissítések telepítésével bajlódnia, mert ezeket az alkalmazás fejlesztői intézik.

Miért nem szeretik a dolgozók a felhőt?
Egy lánc mindig annyira erős, mint a leggyengébb láncszeme és az IT területén ez a leggyengébb láncszem maga a felhasználó. Cloud szolgáltatás bevezetésekor gyakran elsikkad annak felmérése, hogy milyen hatással lesz az a vállalat alkalmazottaira, pedig rajtuk áll vagy bukik a siker.

Míg egy dobozos szoftver megvásárlása egyszeri és nagy kiadást jelent, addig egy felhő alapú alkalmazás havi vagy éves előfizetése kisebb, jól tervezhető költség. Ezért az előfizetési díjért cserébe pedig folyamatos fejlesztés és újdonságok biztosítása jár.

4. Bárhonnan dolgozhat

A felhő alapú alkalmazásokhoz bárhol hozzáférhet, ha van internetkapcsolata. Nem csak laptopon, hanem okostelefonon és tableten is elérhető. Így egyszerűen rögzíthet új adatokat vagy kereshet a meglévők között, ha például tárgyaláson van. Manapság egyre nagyobb népszerűségnek örvend az, hogy a munkavállalók egy-egy napot otthonról dolgoznak. Felhő alapú CRM rendszer használatával ez is könnyen megoldható.

5. Könnyű összeköttetés

Lehetőség van a felhő alapú CRM rendszert más alkalmazásokkal összekötni, így a CRM-ben tárolt adatok elérhetők lesznek a másik alkalmazás számára és azokat abban is lehet módosítani, bővíteni. A másik alkalmazás lehet például számlázó, levelező rendszer vagy Google Naptár is.

Leskó Norbert
vezérigazgató, MiniCRM Zrt.
www.minicrm.hu

 

 

Info & tech
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor