Újító hangulatban a magyar webshopok

Optimisták a magyar webáruházak a jövőt illetően, tízből nyolc online üzlet bővülésre számít 2016-ban – derült ki a MasterCard és a Shoprenter közös online kutatásából. A szektorra jellemző derűlátás sok esetben újítókedvvel is párosul. A felmérés keretében megkérdezett 260 magyar webshop-üzemeltető több mint 40%-a kifejezetten innovatív beállítottságú személyként gondol magára, és igyekszik az elsők között csatlakozni az új dolgokhoz. Ezek az e-kereskedők minden bizonnyal támogatni fogják a legújabb fizetési módok bevezetését, amellyel ügyfeleik még kényelmesebben és biztonságosabban vásárolhatnak.

A magyar kereskedők és vásárlók fogékonyak az innovatív technológiákra, így ezek terjedésével tovább bővülhet Magyarország digitális gazdasága. Ezt igazolja a 2016 februárjában, 260 webshop körében a MasterCard és a Shoprenter által közösen készített e-kereskedelmi kutatás is, amelyben a megkérdezett internetes üzletek 47 százaléka nyilatkozta, hogy lehet nála online módon kártyával vásárolni. Ez a szám jelentősen nőhet, ha a kártyás fizetést nem biztosító boltok vezetői – ígéretükhöz híven – hamarosan bővítik a honlapjukon elérhető fizetési módok körét. 34 százalékuk ugyanis azt tüntette fel a kérdőívben, hogy pár hónapon belül tervezi a kártyaelfogadás bevezetését, míg 29 százalékuk egy éven belül tartja megvalósíthatónak ezt a technológiai fejlesztést. (Nem meglepő az optimizmus a webshopoknál: az online kereskedelem éppen felfutási szakaszban van Magyarországon.)

Kép: SXC

A kutatás arra is rávilágít, hogy ma már a megkérdezett webshopok 40 százalékánál az utánvétes fizetésnél is használhatják a kártyájukat a vásárlók az átvevőhelyen, az üzletben vagy éppen a csomagautomatánál. Így az utánvéttel fizetőknek sem kell lemondaniuk a kártyás vásárlás nyújtotta kényelemről és biztonságról.

„Örömmel látjuk, hogy egyre több magyar webshop rendelkezik online fizetési rendszerrel, de még mindig szép számmal vannak olyan kereskedők és kártyabirtokosok, akik inkább az utánvétes fizetést részesítik előnyben” – mondta Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

Tényleg csak a hülyéknek nincs webshopja?
Egyre népszerűbb az online vásárlás a magyarországi fogyasztók körében, ugyanakkor bőven van még növekedési potenciál a piacban. A magyar kkv-k többsége ennek ellenére nem él a digitális világ lehetőségeivel, it-eszközeit tekintve pedig egyenesen a középkorban ragadt.
Ennek egyik oka, hogy sok fogyasztó szereti kézbe venni a megvásárolt terméket a fizetés előtt, de az utánvétel népszerűségéhez a visszaéléséktől való félelem is hozzájárulhat. Pedig a Magyar Nemzeti Bank szerint az összforgalomhoz viszonyítva továbbra is alacsony a hazai kártyaelfogadói hálózatban elkövetett visszaélések aránya. „Fontos azt is megjegyezni, hogy az ügyfélbarát szabályozás miatt az okozott kár legnagyobb részét a kibocsátók és az elfogadók viselik” – tette hozzá az igazgató.

A mobilfizetés elterjedésével új fejezet nyílt a biztonságos digitális fizetések történetében. Az új, jelszavak nélküli hitelesítési megoldások – mint a biometrikus azonosítási módok, – még kényelmesebb és biztonságosabb fizetést jelentenek. Az azonosítás a fizető személy egyedi fizikai, testi jellemzői alapján automatikusan történik. Ezeket a jellemzőket – például az ujjlenyomatot, a szívritmust vagy a retina képét – sem elveszíteni, sem ellopni, sem átadni nem lehet, de elfelejteni sem. Éppen ezért biztosítanak gyors és egyszerű fizetést.

Kockázatkerülési kisokos webshopoknak
A webáruházaknak amellett, hogy állandóan optimalizálni kell a működésüket, hogy elérjék és aktivizálják a potenciális vásárlókat, azért nem szabad elfeledkezniük arról sem, hogy számos jogszabálynak kell megfelelniük. Dr. Ormos Zoltán az OrmosNet ügyvezetője az E-Commerce Expón tartott előadásában egy olyan rangsort állított fel, melynek alapján könnyebben eldönthető, hogy melyik szabály mekkora büntetési kockázatot jelent a cégeknek.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo