Végleg megszűntek a 40-es hívószámok

2018. január 12. péntek - 09:27 / kfarkas
  •    

Január 1-jétől már nem használható a hazai kékszámszolgáltatás a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendelete nyomán – emlékeztet a hatóság. A 40-es számokat használó cégeknek két évük volt áttérni más hívószámokra, és jellemzően a 80-as zöldszámok vagy vezetékes földrajzi számok mellett döntöttek. Az új elérhetőségekről az érintett cégek honlapján érdemes tájékozódni.

A korábban a kékszámok hívásdíjával kapcsolatos, sokasodó fogyasztói panaszok vezettek el oda, hogy az NMHH előírta a szolgáltatás hazai megszüntetését egy 2016-os rendelete kiadásával, a kivezetés pedig a fogyasztók érdekeit képviselve két lépcsőben valósult meg. Erre azért volt szükség, mert a hatályos szabályozás ellenére a hívó és a hívott előfizető között elosztott díjas hívás teljes díját a szolgáltató sokszor a hívóra, vagyis az előfizetőkre hárította, a többfordulós szolgáltatói egyeztetések pedig eredménytelennek bizonyultak.

olcsóbb lesz az internetes telefonálás, nem blokkolhatja a szolgáltató

Kép: SXC

A 40-es számokat javarészt nagy ügyfélkörrel rendelkező cégek – például közüzemi szolgáltatók, bankok vagy fogyasztási cikkeket gyártó vállalkozások – használták ügyfélszolgálati számként. Az áttérésre rendelkezésre álló két évben ezeket más telefonszámokkal váltották ki, zömében a 80-as zöldszámokkal vagy vezetékes számokkal. A cégek különböző termékein vagy tájékoztatóin előfordulhat, hogy a fogyasztók még találkoznak 40-es hívószámmal, ilyenkor a társaság weboldalán vagy ügyfélszolgálatán érdemes tájékozódni az új elérhetőségről.

Ügyfélszolgálati trendek
Ha céges ügyfelekről van szó, a márkaélmény hetven százalékban az érintkezési pontokon szerzett tapasztalatokról szól. A brand szíve és lelke tehát az ügyfélkezelés, ahol gondoskodhatunk arról, hogy a márkaígéret valósággá váljon.

A kékszám eredete

A kékszámokat 1997-ben vezették be, hogy az akkori, zömmel vezetékes telefont használók a számot az ország bármely pontjáról ugyanannyiért, a helyi hívás díjáért hívhassák. Ez úgy valósulhatott meg, hogy a helyi és a távhívás díjkülönbözetét a hívott fél fizette. A mobiltelefonálás elterjedésével viszont a helyi hívás fogalma értelmét vesztette, a kékszámok hívásáért a szolgáltatók különböző díjakat számláztak ki, és gyakran a kékszámok hívása többe került, mint bármely más belföldi hívás. Mindezzel a szolgáltatás éppen a lényegét, a kedvezményes díjú információcsere lehetőségét vesztette el. A telefonálási szokások változása mellett a 40-es számok jelentőségének csökkenéséhez hozzájárult az is, hogy ma már az ügyfélszolgálatok elérhetőségét a cégek sok más módon, így például e-mailben, internetes hívással, közösségi oldalakon keresztül vagy akár chatszolgáltatással is biztosíthatják a hozzájuk fordulók számára, ráadásul ingyenesen.

Ezért fontos a marketing és az ügyfélszolgálat összehangolása
Ahogy a fogyasztók jelentős tábora a közösségi médián keresztül kommunikál a vállalatokkal, úgy válnak egyre fontosabbá azok a marketingstratégiák, amelyek figyelembe veszik és kihasználják a marketing és az ügyfélszolgálat közötti kapcsolatot. Egy nemrégiben publikált tanulmány szerint a közösségi médiát használó marketingesek 75 százaléka tekinti az ügyfélszolgálatot a közösségi média elsődleges felhasználási módjának. Amíg azonban a marketingesek többsége elismeri, hogy az ügyfélszolgálat a társadalomban való megjelenés egyik fő funkciója, a válaszadóknak mindössze 26 százaléka említette az ügyfélszolgálati szempontokat a közösségimédia-stratégiák vezető elemeként. Az alábbi 8 ok mutatja, miért fontos a marketing és ügyfélszolgálat szoros összehangolása.
Piac & marketing
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor