Véglegesen mobilra állt át a web

2016. november 03. csütörtök - 17:04 / piacesprofit.hu
  •    

Most fordult elő először, hogy mobil eszközökön többet netezett a világ, mint hagyományos számítógépeken a StatCounter adatai szerint. Ez a tendencia az online vásárlásoknál is megfigyelhető, az internet a jelek szerint véglegesen mobilra állt át.

Nem sok dolog mutatja jobban, hogyan képes a technológiai fejlődés akár néhány év alatt is megváltoztatni a világot, mint az internethasználati szokásokat mutató adatsor. 2009 őszén még szinte kimutathatatlan volt a mobil eszközök jelenléte, és 2010 közepén is mindössze 10 százalék körül volt a használati arány. Az okostelefonok erőteljes ütemű elterjedése, illetve a mobilinternet gyorsulása és relatíve olcsóbbá válása azonban az utóbbi időszakban a feje tetejére állította a világot. A webes forgalmat monitorozó StatCounter adatai alapján idén októberben fordult elő első alkalommal, hogy a mobil eszközökön átmenő internetes adatforgalom meghaladta a desktopokét. Semmi okunk azt feltételezni, hogy a vonalak trendje az előttünk álló néhány évben megváltozna, azaz elsősorban az okostelefonoknak köszönhetően beköszöntött a web mobilos korszaka – közölte a bitport.hu.

Kép:Pixabay

Kép:Pixabay

Online vásárlásban sem lehet megkerülni a mobilokat

Hasonló eredményre jutott korábban a Criteo kutatása is, amely szerint azok a kiskereskedelmi vállalatok, amelyek felismerik ezen trend nyújtotta lehetőségeket, sikerre számíthatnak a soron következő kiemelt vásárlási időszakokban. „Magyarországon minden ötödik e-kereskedelmi vásárlás már jelenleg is mobil eszközön történik – okostelefonon vagy tableten, de ennek további növekedése várható az elkövetkezendő években, ahogy Németországban is történt az elmúlt néhány évben. Az okostelefonok már jelenleg is az m-kereskedelem legfontosabb eszközei, és szerepük az egész e-kereskedelmi területen tovább nő. Az e-kereskedelmi vállalatok számára itt az idő, hogy még inkább a mobil üzletágra fókuszáljanak” – nyilatkozta Alexander Gösswein, a Criteo közép-európai ügyvezető igazgatója. (Nem véletlen, hogy a Google is előnyben részesíti a mobilbarát weboldalakat!)

A Criteo kutatása azt mutatja, hogy a kiskereskedelmi szektor fordulóponthoz ért, és a márkák már nem hagyhatják figyelmen kívül a mobil platformokat, mivel jelenleg elsősorban ezeken keresztül zajlik az e-kereskedelmi forgalom nagy része. (Ez az oka annak is, hogy már az Instagram is teszteli az alkalmazáson belüli vásárlás funkciót.) A technológiai fejlesztések megkönnyítették a mobileszközön történő vásárlást, de a hirdetők számára kihívást jelent minden környezetben megcélozni a fogyasztókat. A kiskereskedelmi vállalatoknak stabil jelenlétet kell kiépíteniük az alkalmazások és a mobil web területén, és az árbevétel felfuttatása érdekében mobil célzási stratégiákat kell kidolgozniuk ahhoz, hogy a böngészés és a vásárlás során valóban bárhol és bármikor kapcsolatba tudjanak lépni az ügyfelekkel.

Mobil nélkül? Öngyilkosság
Amikor az emberek nagyobb része már mobilról netezik, sőt, a fogyasztók egyre nagyobb része a telefonjáról vásárol, a nem mobilbarát oldalak biztos kudarcra vannak ítélve. A megoldás a fejlesztés, és nem dőlhetünk hátra, ha az oldal reszponzív. Ez csak az első lépés – emelte ki Sepsey Barna a Piac&Profit által szervezett konferencián.
Info & tech
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor