Végre elindult az Útdíj hitelprogram

A KAVOSZ Vállalkozásfejlesztési Zrt. múlt hét végén megkezdte az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő, megtett úttal arányos útdíj finanszírozását szolgáló Útdíj hitelkérelmek befogadását. A fuvarozó vállalkozások az igényléseket az ország több mint 70 pontján; a KAVOSZ, a VOSZ és a Területi Kereskedelmi és Iparkamarák regisztráló irodáiban nyújthatják be.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:PP/FörsterTamás

Az Állami Autópálya Kezelő Zrt-nél regisztrált kis-és középvállalkozások az általuk üzemeltetett, útdíj fizetésre kötelezett gépjárművekre, járművenként maximum egymillió forintos, rulírozó jellegű - azaz visszafizetés esetén ismételten, akár többször is igénybe vehető - forgóeszközhitelt igényelhetnek az Útdíj Hitelprogram keretében. A konstrukció segít áthidalni az úthasználat előtt fizetendő útdíj, és az akár 90 nappal később befolyó fuvardíj megérkezéséig tartó, likviditási nehézségeket okozó időszakot.A hitel kizárólag az útdíj finanszírozására használható fel oly módon, hogy a KAVOSZ Vállalkozásfejlesztési Zrt. az ügyfél megbízása szerinti összeget az Útdíj Hitelből átutalja az ügyfél Állami Autópálya Kezelő Zrt-nél nyilvántartott folyószámlájára, ezzel feltöltve annak egyenlegét.

A hitelhez olyan devizabelföldi, mikro-, kis- és középvállalkozások juthatnak hozzá, amelyeknek nincs lejárt hitel- és köztartozásuk, megfelelnek a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményeinek, nem állnak csőd-, felszámolási vagy egyéb megszüntetésre irányuló eljárás alatt, nem számítanak tartósan veszteségesnek, valamint megfelelnek az Útdíj Hitelprogram Általános Szerződési Feltételekben foglalt egyéb feltételeknek.

A hitelkonstrukcióhoz az állam 4% kamattámogatást biztosít, melynek köszönhetően az vállalkozások által fizetendő nettó kamat csupán 1 havi BUBOR+1,5% (jelenleg 5,5%). A hitel futamideje egy év, amely a futamidő végén meghosszabbítható. A hitel fedezetéül az állam 80 százalékos mértékű készfizető kezességvállalásán túl, a hitelösszeg 20 százaléka, valamint 3 havi kamat együttes összegével megegyező mértékű óvadék szolgál, mely utóbbi akár a hitelkeret terhére is elhelyezhető az ügyfél által választott pénzintézetnél.

Az igényléseket befogadó regisztráló irodák címe, telefonszáma a KAVOSZ Vállalkozásfejlesztési Zrt. honlapján, szintén innen érhető el. A hitelkérelmek benyújtásához előzetes időpont egyeztetés szükséges.

Botrányos bevezetés
A július elsején bevezetett e-útdíj színre lépése elég botrányosra sikerült. A fuvarozók szerint az akkori adatok szerint az első egy hét alatt is 100 millió forintra nőtt az eltérés a valós úthasználat és a számlázott összeg között. A hu-go.hu rendszer térképének elemi szakaszainak életszerűtlensége, pontatlansága, a rossz kijelölések miatti túlszámlázások, valamint az esetleges indokolatlan büntetések elkerülése érdekében a hosszabb kerülő út használata egyaránt előfordult. Ráadásul a kormány a fuvarozókkal kötött megállapodásban vállalt – elsősorban az e-útdíjhoz igényelhető kedvezményes hitel – is késett. Enélkül – lévén a fuvarozóknak  30-60-90 napra fizetnek – mind több vállalkozó helyzete vált kilátástalanná.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo