Webshopok: aki lemaradt, az kimaradt

A kereskedők többsége szerint az elmúlt 3 évet figyelembe véve, eddig idén nőtt legnagyobb mértékben az új szereplők száma, de ezek sok esetben még egy évet sem élnek túl a piacon. De még hátravan a karácsonyi roham.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:SXC

Az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektora 2014 első kilenc hónapjában, a várható éves forgalom 63 százalékát bonyolította. Leginkább a játék-kultúra, ruházat, és szépség-egészség szektorok szereplői várják az ünnepi forgalmat– derül ki a GKI Digital – Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei utolsó felméréséből.

Telítődő szektorok

Online áruház indítása egyre több típusú cég és kereskedés számára jelenthet logikus fejlődési irányt, ami meg is látszik a webáruházak számának folyamatos bővülésén. A kereskedők többsége szerint az elmúlt 3 évet figyelembe véve, eddig idén nőtt legnagyobb mértékben az új szereplők száma. Ugyanakkor a webshopok úgy vélik, hogy az új, kisebb belépők növekedési lehetőségei – a piac és a vásárlói tudatosság növekedésével – csökkentek, és az új indulók sok esetben az egy éves működést sem képesek elérni.

Az ár mellett egyre fontosabb a szolgáltatás minősége is

Az online kiskereskedelmi piac koncentrációjának mértéke 2014-ben csak kismértékben nőtt, miközben a kereskedők többsége képes volt forgalmát növelni, még a várakozásokhoz képest is. A boltok egybehangzó véleménye szerint, az ár mellett már egyre nagyobb szerep jut a szolgáltatások minőségének is, mivel a vásárlók is egyre nyitottabbak és igénylik az értéknövelt szolgáltatásokat. A magasabb szintű kiszolgálás tehát egyértelmű versenyelőnyt képes teremteni. 2014-ben az online boltok átlagos árszintje a hagyományos kiskereskedelemhez képest arányaiban nem változott, így az online kiskereskedelem hamarosan elérheti azt a pontot, amikor már nem az árelőny további erősítése lesz az elsődleges vásárlócsalogató eszköz. (És még mindig messze vagyunk az online kereskedelem igazi forradalmától.)

Az importálás a kínálatbővítés kulcsa

Az online boltok termékkínálata 2014 folyamán egyértelműen emelkedett, így már egyre több termék érhető el interneten keresztül is. Ezzel együtt viszont csökkent a hazai beszállítói kör szerepe, azaz a termékkínálat bővülése jellemzően az import növekedésével valósult meg.

Erős karácsony várható

A legnagyobb hat online szektor forgalma az év harmadik negyedévében (július-augusztus-szeptember) 33 milliárd forint volt, melyből a legnagyobb arányban a számítástechnika szektor büszkélkedhet 9,3 milliárd forintos forgalommal.

FORGALOM SZEKTOROK SZERINT

A második negyedévhez képest a számítástechnika szektor mellett az otthon, kert szegmens szereplői érték el a legnagyobb forgalomnövekedést 26 százalékos emelkedéssel, ami nem meglepő, figyelembe véve, hogy ennek a szektornak az év ezen időszaka jelenti a főszezont.

MAGYAR WEBSHOPOK: IRÁNY A KÜLFÖLDI PIAC!
Nem szabad alábecsülni a nemzetközi értékesítésben rejlő lehetőségek mértékét. 2014 első félévében 21 százalékkal növekedett a Magyarországra érkező PayPal fizetések volumene az elmúlt év azonos időszakához képest.
Az év végi ünnepi időszaktól az idei évben leginkább függő játék és kultúra, ruházat valamint szépség, egészség szektorok a teljes évben várható forgalmuknak egyaránt 57 százalékát érték el az első 9 hónapban, így ebben a három szektorban az online boltok nagyon erős karácsonyi szezonra számíthatnak, amit megerősít a közelmúltban elkészült lakossági kutatásunk eredménye is. Az aktív internetezők karácsonyi vásárlási listáján ugyanis – a műszaki cikkeket megelőzve – kiemelt helyen szerepelnek a ruhák, könyvek, játékok és kozmetikai szerek.

Kivár, és optimista a piac

Az online kereskedelem szereplői a harmadik negyedévben az erős nyári szezon után, összességében kismértékben rosszabb időszakról számoltak be, mely a karácsonyi vásárlási rohamot megelőző hónapokra jellemző lakossági költések csökkenéséből is fakad. Az utolsó negyedév várhatóan ismét kiemelkedő forgalmát azonban nagy optimizmussal várják, miközben a magyar gazdaság helyzetét illetően továbbra is stagnáló pályát vetítenek előre.

Az ajándék jellegű termékek esetében a nyár vége / ősz eleje kevésbé számított erősnek, így a pozíciók értékelése is ebben a szektorban a leginkább visszafogott. A számítástechnikai eszközöket forgalmazó cégek ugyanakkor pozitívan értékelték ezt az időszakot, amiben vélhetően szerepet játszott az iskolakezdéshez kötődő számítástechnikai cikkek iránti – évről évre erősödő – kereslet-növekedés is.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo