A katasztrófák miatt figyel a nép a klímaváltozásra

2010-ben már közel sem érdekelte annyira a klímaváltozás kérdése az amerikai közvéleményt, mint 2008-ban, Obama megválasztásakor. A 2012-es esztendő hurrikánjai és aszályai miatt azonban újra hinni kezdtek abban, a klímaváltozás igenis valóság, derül ki egy új közvélemény kutatásból.

A 2008-as elnökválasztás idején indított klímatudatossági kampányban 152 millió dollárt fordítottak az éghajlatváltozással foglalkozó hirdetésekre, míg a fosszilis iparág üzeneteit közvetítő hirdetések csak 109 millió dollárt értek.  A Mexikói-öbölben történt olajszennyezés után Obama nem tiltotta be véglegesen a tengeri olajfúrásokat, mindössze változtatott az engedélyezési feltételeken. Ezzel azonban elidegenítette magától a zöld aktivisták nem kis részét.

Hiszem, ha érzem
Mennyire aggódik a klímaváltozás miatt?
2007: 66 %
2011: 51 %
2012: 55 %
2011-ben és 2012-ben azonban felocsúdott a lakosság. A New York-i lakosok például meg vannak győződve róla, hogy az enyhe telekért, a nyári aszályokért a klímaváltozás, az Irén és a Sandy hurrikánok intenzitásáért a melegedő tengerek okolhatók (a hurrikánok ezekből nyerik energiájukat), ami szintén az éghajlatváltozás következménye.

Az országos vizsgálat alanyai már azt a tézist is elfogadják, hogy az éghajlat-változásért az ember, vagyis civilizációnk légszennyezése a felelős.

Kép:pixabay

Figyelemre méltó, hogy a fősodorbeli média szóhasználata is megváltozott. Bush kormányzása alatt a társadalmat megosztó témát objektivitásra törekedve kezelte a sajtó, ami annyit tett, hogy a klímaváltozást úgy emlegették, mint ”amelyért vélhetően az emberi eredetű légszennyezés felelős”. Ma már ezt nem valószínűsítve, hanem kijelentő módban, tényként írják le.

Klímaváltozás a fejekben
  • Hatást fejt ki az Egyesült Államokra a klímaváltozás?
Igen: 69 %
Nem: 30 %
  • Ennek köszönhető az enyhe tél?
Igen: 25 %
Valószínűleg igen: 47 %
Nem: 17 %
Határozottan nem: 11 %
  • Az ön életére közvetlenül is hatást gyakorolt a klímaváltozás 2012-ben?
Igen: 35 %
Válaszadók száma: 1008 felnőtt
A kutatás végezték: Yale University, George Mason University, Knowledge Networks

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo