Duplájára emelnék az elektromos kocsik utáni támogatást

2017. szeptember 25. hétfő - 19:07 / KlimaBlogger
  •    

Eddig csak az alacsony jövedelmű családoknak volt elérhető ez a támogatás. 2018-tól minden francia állampolgárnak járna, sőt viszonylag új használt autók vételénél is igénybe lehetne venni.

Franciaország 2018-as állami költségvetésében egy sor új adókedvezményt és támogatást vezetne be Emmanuel Macron kormánya. Nicolas Hulot energia- és környezetvédelmi miniszter a Liberation francia napilapban ismertette a terveket:

  • Az eddig csak alacsony jövedelmű családoknak elérhető 500–1000 eurós támogatás, mellyel a kevésbé szennyező autóra való átállást támogatták, 2018-ban már minden állampolgár által igénybe vehető lenne, akik 1997 előtt regisztrált benzines autóval vagy 2001 előtt regisztrált dízelüzemű autóval rendelkeznek.
  • A viszonylag új használt autók megvételét is támogatná az állam, ha azok alacsony üvegházgázemisszióval működnek.
  • Az alacsony jövedelmű családoknál megemelnék ezt az autóvásárlási támogatást 2000 euróra. Náluk a használt autó árának több mint feléig terjedhet az állami támogatás.
  • Ha elektromos autókat vesz bárki, a jelenlegi 6000 eurós támogatáson felül további 2000 eurót is kapna.
fotó: Flickr/Mutualité Francaise

Fotó: Flickr/Mutualité Francaise

  • A házak hőszigetelését 2019-től úgy támogatná a kormány, hogy nem adókedvezményeket kapnának a családok, mint eddig, hanem amint felkerült a ház falaira a hőszigetelés, 3000 euró járna nekik. A kormány ezt a módosítást azzal indokolja, a családoknak nincs elegendő forrása ahhoz, hogy maguk előfinanszírozzák a korszerűsítést, s várjanak, hogy hónapokkal később az összeget jóvá írják a hatóságok adókedvezményként.
  • 3000 eurót kapnának azok az alacsony jövedelmű családok, melyek a régi, dízelalapú fűtésről áttérnének a megújuló energiával való fűtésre (biomassza, tehát fával történő vagy hőszivattyús fűtés).

Franciaországban közel hárommillió régi gépjárműt cserélhetnének le az új állami támogatási rendszerben. A kormány azt reméli, hogy a lakosság legalább 100 ezer autóra igénybe fogja venni a támogatást már 2018-ban.

Franciaország a jelenlegi 30,5 euróról 2018-ban 44,6 euróra nyomná fel az üvegházgázkibocsátás tonnánkénti árát, vagyis a karbonkvóták árfolyamát, majd 2030-ra fokozatosan 100 euróra emelné. Ezt még a 2015-ös energiaátállási törvényben tűzte ki célul a kormány.

Forrás: Reuters

Nem használhatjuk a teafőzőt, ha az elektromos autót töltjük a garázsban
Anglia 2040-től betiltja az új gyártású benzin- és dízelüzemű autók értékesítését. Ahhoz viszont, hogy az áramhálózat elbírja a megnövekedett számú elektromos autók energiaigényét, korszerűsítésekre van szükség. Ez drága mulatság.

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor