Letennénk az autót, ha ingyenes lenne a tömegközlekedés?

A német kormány a légszennyezés csökkentése érdekében mérlegeli, hogy egyes városokban díjmentessé tegyék a közösségi közlekedést. Az elgondolás azután született, hogy az EU vádemelésre készül Németország ellen a súlyos légszennyezés miatt.

 

Az illetékes miniszterek az Unió környezetvédelmi biztosának küldött levelükben rámutatnak: a tartományokkal és a helyi közigazgatásokkal összhangban mérlegelik többek között a közösségi közlekedés ingyenessé tételét, hogy csökkenthessék a magánjárművek számát az utcákon.

Ugyanakkor a szövetségi kormány támogatni kívánja a városokat, hogy “szükség esetén” hatékony intézkedéseket léptessenek életbe a robbanómotoros járművek okozta szennyezés mérséklésére. Egyidejűleg a távolsági kamionforgalomban övezeteket jelölnének ki, amelyekben csak alacsony szennyezés-kibocsátású kocsik közlekedhetnek.

Kép: Pixabay

Az új rendszabályokat öt városban, köztük Bonnban, Essenben és Mannheimben próbálnák ki.

Az Európai Bizottság elégtelennek minősítette az eddigi német intézkedéseket a károsanyag-kibocsátás mérséklésére és felhívta a kormányt: tegyen további lépéseket, különben a Bizottság pert indít az ügyben az Európai Bíróságon. Ez végső soron oda vezethet, hogy adott területeken megtilthatják a gépjárművek forgalmát.

Egyébként a közeljövőben hirdet ítéletet a német Szövetségi Közigazgatási Bíróság a kérdésben, jogszerűek-e az önkormányzat légszennyezés miatt elrendelt korlátozó intézkedései. Németország sok városában lépik már túl a határértékeket.

Közlekedési szakértők első kommentárjaikban nehezen megvalósíthatónak, vagy akár képtelenségnek minősítették a kormány elgondolását az ingyenes helyi közlekedésről. Számításaik szerint a  városok sín- és buszforgalmának ingyenessé tétele évi  8-13 milliárd eurós bevétel elvesztését jelentené, amit adóforrásokból kellene pótolni.

(Forrás: Frankfurter Allgemeine Zeitung).

Ahol minden a tiszta környezetről szól
Tovább bővíti elektromos járműparkját a bécsi közlekedési vállalat, a Wiener Linien. Az első 12 méter hosszú villanybusz 2018 végétől közlekedik, az összes járművet 2019-ben helyezik forgalomba. Bécs már 2013 óta használ elektromos buszokat a légszennyezés visszaszorítása érdekében.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo