Választási téma a klímaváltozás Amerikában

Az amerikai közvélemény nagy része már érti, hogy a klímaváltozás akut probléma és vallja, hogy ennek megoldásában a kormánynak is szerepet kell vállalnia. De az egyént érintő problémák rangsorolásában még mindig hátul kullog az éghajlat a listán.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A The New York Times és a Resources for the Future nevű kutatóintézet közös telefonos felmérése szerint az amerikai lakosság kétharmada már azt mondja, a 2016-os elnökválasztáson nagy valószínűséggel olyan jelöltre adja majd voksát, aki fontosnak tartja a klímaváltozás elleni harcot. Az a jelölt, aki tagadja, hogy az éghajlatváltozás oka az ember és civilizációja légszennyezése kevésbé lesz esélyes náluk.

Időjárásjelentés: felhős az ég a Capitólium felett. És borús a klímajövőnk.
(kép: freeimages)

A reprezentatív közvélemény-kutatás keretében 1006 személyt kérdeztek ki telefonon. Íme a főbb megállapítások:

  • Érdekes módon a republikánusok 48 %-a is belátja már, hogy van alapja ennek a logikának és úgy érzik, ők sem szavaznának olyan jelölre, aki szerint a klímaváltozás egész témája csalás és porhintés.
  • Az amerikai társadalom 83 %-a, a republikánusok 48 %-a, a függetlenek -tehát a két nagy párt egyikével sem szimpatizálók- 86 %-a tartja, hogy ha a politika nem tesz semmit a klímavédelem terén, az nagy problémát jelent majd a jövőben. 
  • A társadalom 74 %-a érzi úgy, hogy a kormánynak cselekednie kell az ügyben. A demokraták 91 %-a ért ezzel egyet, a republikánusoknak 51 %-a.
  • A politikai ideológia azonban továbbra is meghatározza, mennyire tartják akutnak a problémát az emberek. A demokraták 63 %-ánál nagyon fontos a klímaváltozás kérdése, a republikánusoknál viszont csak 18 %-nak!
  • 2011-ben a Stanford University még úgy találta, az amerikai polgárok 72 %-a értett egyet azzal a nézettel, hogy a klímaváltozás emberi eredetű. Ma ez a hányad 81 %. A demokraták köreiben 88 % vallja ezt, a republikánusok közt 71 %.
  • A megkérdezettek 71 %-a hiszi, hogy őt személyesen is érinteni fogja a klímaváltozás.
  • Mindez szép és jó, ugyanakkor tény, hogy ugyanezek a válaszadók újra és újra csak a lista végére helyezik a klímaváltozást, amikor közvéleménykutatásokban azt kérdezik tőlük, mely égető problémákat kell először orvosolnia a kormánynak. A bioszféra mindig veszít a munkanélküliség, a gazdasági növekedés, az egészégügy és sok más tényező mögött kullogva.
Egy korábbi felmérés szerint Az amerikaiak 60 százaléka alapvetően fikciónak, hazugságnak tartja a globális felmelegedésről szóló tudományos elméletet. Van olyan szenátor, aki szerint pedig Hollywood blöffje az egész.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo