A sebesség túllépése a leggyakoribb hiba

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is. A sofőrök azonban odafigyeléssel csökkenthetik az autó fogyasztását – többek között ezek derültek ki a K&H Biztosító tavaly szeptemberben indított telematika projektjének részeredményeiből. Az 1 millió megtett kilométer után megvizsgált adatok alapján a leggyakoribb vezetéstechnikai hiba a gyorshajtás. A hivatalos statisztikákban is a legnagyobb aránnyal a gyorshajtásra visszavezethető balesetek szerepelnek, így a telematikai megoldások a közlekedésbiztonság szempontjából is fontos szerepet kaphatnak.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Rosszabb lett a helyzet az utakon a KSH adatai szerint: tavaly a személyi sérüléses közúti balesetek száma 1,8 százalékkal 16 628-ra nőtt, kedvező azonban, hogy a halálos áldozatok száma 5,7 százalékkal 607-re csökkent, a súlyos sérültek száma pedig minimális mértékben, 0,6 százalékkal 5 540-re mérséklődött - olvasható a K&H közleményében.

Kép: Pixabay

Még várnunk kell az áttörésre
Az elektromos meghajtású járművek és napelemes technológiák a nemzetközi piacokon egyre népszerűbbek. Nálunk is az új típusú energiaforrásoké a jövő, de még hiányzik a németországihoz hasonló áttörés. Létezik-e olyan kreatív megoldás, ami ésszerű mértékben segítené elő a megújuló energiára épülő eszközök térhódítását?
Rengeteg a vezetéstechnikai hiba 

A balesetek túlnyomó része - 93 százaléka – a sofőrök hibájából következett be. A gyorshajtás a balesetek 33 százalékában játszott szerepet. Ezzel egybevágnak a K&H tavaly szeptemberben elindított telematikai projektjének részeredményei is. A programban résztvevő 212 autóval ez idő alatt több mint 1 millió kilométert tettek meg a sofőrök, miközben 161 ezret is meghaladó vezetéstechnikai hibát vétettek.

A K&H közlekedésbiztonság fokozását is célzó telematikai projektje keretében az autósok vezetési magatartásáról gyűjtenek adatokat. Eszerint a hibák között a gyorshajtás viszi a prímet, 36 százalékkal. Kedvező viszont, hogy az egy autóra vetített vezetéstechnikai hibák száma határozottan csökkent tavaly szeptember óta. A magas fordulatszám használata például 80 százalékkal csökkent, így jelentősen kevesebb lett az autók fogyasztása is.

Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese és a társaság nem-életbiztosítási vezetője elmondta: „A telematikai megoldások kulcsszerepet játszanak a közlekedésben, például a balesetek megelőzésében. Mivel a telematikai rendszerek valós időben gyűjtik az adatokat, a sofőrök magatartását is kedvező irányba befolyásolhatják. Ezt bizonyítják a friss eredmények is, hiszen a magas fordulatszámból adódó hibák száma például jelentősen csökkent. A telematikai rendszerekkel felszerelt autók figyelmeztetnek a gyorshajtásra is, ezen a területen azonban még bőven van tér a fejlődésre.”

A telematikai megoldásokkal begyűjtött adatok elemzésével a Biztosító sokkal pontosabban, személyre szabottabban tudja majd alakítani autóbiztosításait. Hosszabb távon a balesetek, káresetek száma csökkenhet, ez pedig a biztosítási díjakban is megjelenhet.

A biztosítóknak készülniük kell az átalakuló piacra 

Kaszab Attila szerint a jelenleg is zajló negyedik ipari forradalomban elképesztően gyorsan fejlődnek a technológiák, az autók egyre komolyabb biztonsági rendszerekkel közlekednek, ez pedig szintén csökkentheti a balesetek számát. Az önvezető autók elterjedése szintén ezt a trendet erősíti majd.

Erre a biztosítási szakmának is készülnie kell, mert át fog alakulni a piac. Kaszab Attila idézte a Fitch Ratings hitelminősítő márciusban kiadott elemzését, amely szerint azok a biztosítók lesznek versenyelőnyben, amelyek a sofőrök magatartásáról telematikai megoldásokkal összegyűjtött rengeteg adatot megfelelően tudják elemezni. Ezáltal pedig a kockázatokat is pontosabban tudják felmérni.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo