A BL számokban: mennyit keresnek a csapatok?

Európa legjobb labdarúgó csapatai átlagosan 38 millió eurós bevételre tehetnek szert, amennyiben bejutnak a BL egyenes kieséses szakaszába - állítja egy új tanulmány, mely a verseny hivatalos szponzora, a MasterCard megbízásából készült. A legnépesebb rajongótáborral büszkélkedő együttesek bevétele elérheti a 46 millió eurót is.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A MasterCard tanulmánya szerint a római döntőn győztes csapat valamivel több, mint 110 millió eurót kereshet a torna teljes időtartama alatt. Az összeg a részvételért kapott díjból, a jegyeladásból, reklám és marketing bevételekből és nem utolsó sorban a játékosok várhatóan megnőtt értékéből adódik össze. A felmérést végző Simon Chadwick professzor, ismert sport-gazdasági szakértő így nyilatkozott: "A sport a jelenlegi ingatag gazdasági helyzetben is megőrizte erős pozícióját és továbbra is az egyik legjövedelmezőbb üzlet. Az UEFA Bajnokok Ligája ma rendkívül fontos bevételi forrás a klubok számára, de leginkább azoknak jövedelmező, akik bejutnak a torna egyenes kieséses szakaszába is."

Minden klubcsapat, amely bejut a BL-be automatikusan 3 millió eurót kap a versenyt szervező UEFA-tól. 2,4 millió euró jár a csoportmeccsekért, melyeken a győztes csapat további 600 ezer eurót visz haza, míg ha döntetlen lesz az eredmény, mindkét együttes 300 ezer eurót könyvelhet el. Amennyiben a klub bejut a kieséses szakaszba is, azonnali 2,2 milliós díjazásban részesül és átlagosan 9,4 milliót keres az itt lejátszott meccseken.

A kieséses szakaszba jutott csapatok bevétele azonban nem csak a részvételért kapott pénzből és a jutalmakból áll, kapnak a jegyek eladásából (csapatonként átlagosan 8,55 millió euró) a BL marketing bevételéből (6 millió euró) valamint játékosaik értéknövekedése is hozhat a konyhára ( csapatonként átlagosan 5 millió eurót). Ehhez jön még a torna kereskedelmi sikerétől függő juttatás (market pool payment): ez elérheti a 9,5 millió eurót is - állítja a MasterCard tanulmánya.

Jól fizetik a továbbjutást is

A kieséses szakaszt követően, az UEFA 2,5 millió euróval jutalmaz minden negyeddöntőben résztvevő csapatot, 3 millió euró jár az elődöntősöknek, 4 millió a második helyezettnek és 7 millió a győztesnek.

A világraszóló siker mellett, a BL győztes 21,9 millió euró fődíjnak is örülhet; nem kevesebb, mint 9,5 millió euró üti a markát a torna kereskedelmi bevételeiből, 19,95 millió a jegyeladásokból, 14 millió a reklámbevételekből, 15 millió a játékosok növekedett értékéből és több mint 30 millió euró a további szponzori bonuszból. Az utóbbit a döntőbejutásért, valamint a győzelemért érdemli ki majd valamelyik klubcsapat - véli a MasterCard tanulmánya.

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo