Autóteszt: a koreai prémium

A Kia Optima új generációja még szebb és kifinomultabb elődjénél, még több helyet kínál, emellett új technológiák sokaságát vonultatja fel. Kiváló ár–érték aránya pedig továbbra is a középkategória egyik legjózanabb ajánlatává teszi. Nem kell ennél jobb autó.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bármilyen szögből vesszük szemügyre az új Optimát, nyugtázzuk, hogy mennyire szép. Olyan autó, amelyikre visszanézünk, miután letettük a parkolóban.

Kia Optima EX Prémium
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4855/1860/1465/2805 mm
  • Hengerűrtartalom: 1685 cm3
  • Teljesítmény: 104 kW/141 LE 4000 ford./percnél
  • Nyomaték: 340 Nm 1750–2500 ford./percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 11 mp
  • Végsebesség: 203 km/óra
  • Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,1/4,4/4,1 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 6,5 l/100 km
  • Üzemanyag: 70 liter
  • Saját tömeg: 1530 kg
  • Csomagtér: 510 liter
  • Alapár (EX Prémium): 9 129 000 forint
  • Tesztautó ára: 10 589 000 forint
A negyedik generációs Optimán a márka védjegyeként ismert tigrisorr-hűtőmaszk most hosszabb és szélesebb, egységet alkot a fényszórókkal, de a kerékívek is izmosabbak lettek. Az új lökhárítókkal, a „hárompontos” ködfényszórókkal és a nagyobb kiterjedésű alsó résszel az autó „arca” nagyobb és még karakteresebb lett. Oldalnézetben az üvegfelületek, a döntött A oszlopok és a lendületes C oszlopok határozzák meg az Optima sportszedános megjelenését. A fényszóróktól induló, magasan futó övvonal letisztult hatást kelt, és összeköti az autó elejét és hátulját. A frontrészhez hasonlóan a far is emlékezetes, dinamikus vonalvezetésű, karakteres fénymintát adó LED-es lámpákkal és széles, izmos lökhárítóval.

Az autó a korábbinál hosszabb, magasabb és szélesebb is. Már-már limuzinos a helykínálat, hátul keresztbe is tehetjük a lábainkat. Magas sofőr mögött még langaléták is kinyújtózhatnak, és a fejüket sem verik be a plafonba. A csomagtartó is bővült valamelyest, és jobban kihasználható lett.

A műszerfal tipikusan kiás, egyszerű körműszerekkel, közöttük folyadékkristályos kijelzővel, nem túl esztétikus gombokkal telerakott kormánnyal és lefelé keskenyedő középkonzollal. Az elrendezés funkcionális, az összeszerelés és anyagminőség korrekt, de semmi izgalmasat nem látunk. A kategóriában ettől vannak modernebb és elegánsabb pultok, a túlzott feketeség pedig komorrá teszi az összképet.

Kép:Demcsák Gergely

Ez az első Kia, amely képes magát vezetni egy bizonyos ideig: tartja a forgalmi sávot és a beállított sebességet is. A tesztautó a típushoz elérhető összes felszerelést – vezetéstámogató rendszereket, az elektronikus szabályzású felfüggesztést, a 360 fokos képet adó kamerarendszert, a parkolóautomatát, a vezeték nélküli telefontöltőt, az első ülésfűtést és szellőzést, valamint a hátsó ülésfűtést – tartalmazta. A kocsi érezhetően stabilabban fut, és hatékonyabban nyeli el az út felől érkező ütéseket, mint az előző generációs modell. A sportos üzemmódban meglehetősen mozgékonnyá válik.

Kulturált és finom járású a továbbfejlesztett 1,7-es CRDi dízelmotor, amely továbbra is az egyedüli választható gázolajos egység az Optimához. 141 lóerős, nyomatéka pedig 340 newtonméter, olykor, például előzésnél érzésünk szerint elkelne még néhány plusz lóerő. Az extraként rendelhető új, hétfokozatú dupla kuplungos váltómű csaknem olyan gyorsan kapcsolgat, mint a német gyártmányú egységek, azonban nem javít a gyorsuláson és a fogyasztáson sem. A 11 másodperces százas sprint és a 6,5 literes fogyasztás egyaránt lehetne picit jobb.

A Kia Optima 1,7 CRDi már 7,6 millió forinttól megvásárolható, a magas, minden lényeges tételt tartalmazó EX Prémium kivitel pedig 9,2 millióért vihető haza, ami ebben a kategóriában igen kedvező ajánlat.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo