Az evésről és alvásról is lemondanánk a vásárlásért

2016. november 25. péntek - 12:20 / piacesprofit.hu
  •    

Elég komoly akció esetén még személyes áldozatokat is vállalnánk. Alvást, sportot és az étkezést is kihagynánk, hogy jelentősen olcsóbban szerezhessünk meg egy-egy műszaki cikket. Családi eseményt, munkát, illetve baráti találkozót azonban már nem halasztanánk el egy friss kutatás eredményei szerint.

Bár a Black Friday típusú kedvezménynapok jelentősége egyre növekszik hazánkban is, a külföldön gyakori viselkedéstípusok (hisztéria, áruházak megrohamozása, szabadság kivétele) még nem figyelhetőek meg itthon. Ugyanakkor Magyarországon is lemondana a felnőtt korú internetezők fele valamilyen napi feladatáról, hogy a Fekete Pénteken vásárolhasson. A válaszadók közel harmada (29%) aludna kevesebbet, ötöde (22%) sportról, közel ötöde (18%) pedig étkezésről is lemondana. Azonban családi eseményt mindössze 7 százalék halasztana el, munkából csak a válaszadók egytizede lógna, de szabadnapot is csak a válaszadók 14 százaléka venne ki a nagy kedvezményekért – derült ki a Media Markt és az NRC Marketingkutató által készített reprezentatív kutatásból.

Miről mondanék le a jó akcióért? Forrás: Media Markt NRC kutatás

Miről mondanék le a jó akcióért?
Forrás: Media Markt NRC kutatás

Se veszteni, se vesztegelni nem tudunk

Akik hallottak már a Black Friday-ről, azok legtöbbjét (61%) az zavarja a legjobban, ha az általuk megvásárolni kívánt terméket nem találják meg akciósan. Majdnem ugyanennyi válaszadót zavarnak a hosszú sorok a kasszáknál, valamint a nagy tömeg is. Mindemellett szintén sokan érzik úgy, hogy egyes áruházakban csak az olcsóbb termékeket adják nagy kedvezménnyel.

A Black Friday kapcsán idegesítő tényezők Forrás: Media Markt NRC kutatás

A Black Friday kapcsán idegesítő tényezők
Forrás: Media Markt NRC kutatás

A bosszúság elkerülése érdekében a kereskedőknek jobb előre felmérni az igényeket, de a készletek azért sehol sem végtelenek, tehát a vásárlók jól teszik, ha előre készülnek, és korán mennek a boltba – véli Szánthó Balázs, a Media Markt Árkád ügyvezető igazgatója.

Piros betűs ünnep lehet a Fekete Péntek
Idén minden eddiginél nagyobb lehet a forgalom a Black Friday, azaz a Fekete Péntek napján. A vásárlók tizede tudatosan készül az eseményre, a kereskedők pedig egyre nagyobb számban csatlakoznak a kezdeményezéshez. Ugyanakkor ilyenkor megszaporodnak a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos panaszok.

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor