Egyesületet alapítottak a Magyar Internetező Nők

„Kik vagyunk – kérdez vissza Druzsbaczky Ildikó elnökhelyettes. – A Magyar Internetező Nők Egyesülete, röviden MINők alapító tagjai valamennyien rendszeres internethasználók, többségükben nők, de néhány férfi is megtalálható közöttünk. Olyan közösséget szeretnénk kialakítani – virtuálisan és a valós életben is –, amelyik az egyensúlyt képviseli a világ női és férfi szemszöge, feminin és maszkulin oldala között, de ahol a nők mutathatják meg elsősorban magukat. Ennek jegyében várjuk tagjaink sorába a férfiakat is.”

A MINők fél évre megválasztott vezetőségében az elnökhelyettes mellett áll Csapó Ida elnök és Hegyi György titkár.
Az egyesület 2001. május 13-án alakult meg. A bírósági bejegyzés a minok.hu domainnév regisztrációjával egyetemben folyamatban van.

– Miért alakultunk? – folytatja az elnökhelyettes a bemutatkozást. – A legtöbben elsőként ezt kérdezik tőlünk, s arról faggatnak bennünket, vajon mennyiben más egy internetnethasználó nő, mint egy férfi. A válasz nagyon egyszerű: annyiban, amennyiben a való világban más egy férfi és egy nő.

A nemek közti számbeli különbség fokozatosan az internetes világban is kiegyenlítődik – Magyarországon a mértékadó felmérés szerint az internethasználók 43 százaléka nő –, de azért maradnak még különbségek. Mindkét nem hasonló gyakorisággal használja például az e-mailt, de nagy valószínűséggel másra. A nők az interneten is kommunikatívabbak, a férfiak inkább információkeresők. Ha információt keresnek a két nem tagjai, másképpen teszik: a férfiak az új hírek után kutatnak, míg a nők állítólag a tévében látott, rádióban hallott hírekről szeretnének többet megtudni. Mindkét nem egyformán keresi például az utazási információkat.

A szörfözési szokások is eltérőek: a felmérések szerint a nők az egészséggel, gyógyítással, családdal, gyermekneveléssel kapcsolatos webhelyeket keresik fel, míg a férfiak többet időznek a különböző termékeket bemutató, illetve az üzleti, tőzsdei oldalakon. Ha vásárlásra kerül a sor, szintén találunk különbségeket. Az interneten elérhető cikkek közül a nők könyvet vesznek elsőként, aztán jön a CD, a számítógép, az egészségügyi és szépségápolási termékek, a játék, a női- és gyermekruházat. A férfiak számítógépet vesznek először az interneten, aztán CD-t és könyvet, majd a videó-, a repülőjegy-, a magazinvásárlás és a férfiruházat következik.

Az egyesület célja, hogy az internethasználó, a rendszeresen internetező, illetve az interneteléréssel rendelkező és internet iránt érdeklődő nők számára virtuális és valós találkozóhelyet biztosítson, ahol az elsősorban nőket érdeklő témákról lehet informálódni, beszélgetni, vitatkozni.

Közösséget építünk, társaságot, információkat, kikapcsolódást nyújtunk tagjainknak, látogatóinknak, helyeket, technikákat ajánlhatunk a laikus internetezőknek a világháló jobb használatához. Hosszabb távon az internethasználat terjedését, a hagyományos média bevonásával az internet jobb társadalmi megítélését segíthetik, illetve hozzájárulhatnak a magyar információs társadalom fejlődéséhez.

Virtuális és valós közösséget szeretnének kialakítani fővárosi és vidéki, belföldön és külföldön élő internetező, illetve internet iránt érdeklődő nőknek egyaránt. Elképzeléseik között konferenciák, tanfolyamok szervezése is szerepel, amelyek az internethasználatot, illetve az internet pozitív megítélését hivatottak segíteni.

2001 őszén az egyesület keretein belül egy klub kezdi meg működését Magyar Internetező Nők Klubja néven a Libri Könyvpalotával együttműködve (1072 Budapest Rákóczi út 12.). A könyváruház emeletén az Internet Kávézó szomszédságában a hangulatos klubteremben havonta egyszer ismert, érdekes internethasználó nőkkel szerveznek találkozókat.

Aki csatlakozni szeretne, annak a MINők Alapszabálynak elfogadása után az egyesület címére kell eljuttatni a belépési nyilatkozatot. A 2001. évre szóló tagdíj 2000 forint.
További információk: minok.rentahost.net.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo