Félreértett vásárlók

 

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az interneten kiskereskedők jelentős hányada teljesen téves elképzelésekkel rendelkezik a vásárlók igényeit illetően.
Az Information Resources Incorporated 75 cégvezetõre és 2900 on-line vásárlóra kiterjedő vizsgálata néhány meglepő megállapítással szolgál. A csomagolt termékek (CPG - consumer packaged goods) gyártói felesleges kiadásokban bocsátkoznak, amikor honlapjaikon olyan funkciókat fejlesztenek ki, melyekre a vásárlóknak nincs szükségük. Miközben látszólag komoly erőfeszítéseket tesznek vásárlóik kiszolgálása érdekében, valójában nem képesek kiaknázni az internet nyújtotta legfontosabb előnyöket.

Az IRI tanulmányának megállapítása szerint a vásárlók egyszerűbb honlapokat szeretnének, melyek segítségével könnyebben összehasonlíthatóvá válnának az egyes márkák, termékek tulajdonságai.

Miközben a CPG termékek (kozmetikumok, egészséggondozási- és babaápolási cikkek, élelmiszerek, italok stb.) gyártói előszeretettel kínálnak honlapjaikon on-line játékokat (41%), életmód információkat (41%), a vásárlóknak csak kisebb hányadát (12% , illetve 27%) érdekli mindez. A vásárlók 74 százaléka kész információt szolgáltatni a vásárolt termékekkel kapcsolatos tapasztalatairól, 50 százalékuk kérdőív kitöltésére is hajlandóságot mutat, de csak a gyártók/kereskedők alig több, mint harmada tesz fel ilyen kérdéseket.

Nincs egyetértés marketing módszereket illetően sem. Míg a honlapok 38 százaléka alkalmaz banner hirdetéseket, csupán a vásárlók 5 százaléka tartja azokat vonzónak. Fordított a helyzet a termékmintákkal. A vásárlók kétharmada szívesen fogadná ezeket, de csak a gyártók 19 százaléka él ezzel a lehetőséggel.

Azok, akik nem vásárolnak az interneten CPG termékeket, leggyakrabban a szállítási költségekre, illetve közelebbi szemrevételezés hiányára hivatkoznak. Jellemző, hogy a kereskedők lényegesen kisebb jelentőséget tulajdonítanak ezeknek a problémáknak. Legtöbbjük úgy gondolja, hogy az e-kereskedelem legfőbb akadálya a bizalom hiánya. (A vásárlók közül viszont csak kevesen említették ezt.) Azok, akik már vásároltak on-line leggyakrabban a kényelmet, az időmegtakarítást emelik ki elõnyként. A felmérés szerint a kereskedők mindezt nem tartják annyira fontosnak.

Talán meglepő, de az on-line CPG kereskedelem az eladók és a vásárlók közti kommunikációs zavarok ellenére is igen dinamikusan fejlődik.

Forrás: Dotkom

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo