Kicsi, kényelmetlen - és még csak nem is a mienk...

Távol-keleti kerékpárkölcsönző cégek torlaszolják el német nagyvárosok utcáit. A hatóságok tehetetlenek, a polgárok pedig ráülnek az olcsón kínált bringákra – pedig azok kicsik és kényelmetlenek.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Sajátos „forradalom” zajlik a kerékpár-kölcsönzésben német nagyvárosokban: ezrével teszik ki az utcákra kölcsön járműveiket távol-keleti vállalkozások, olyan mértékben, hogy már a forgalmat akadályozzák. Az ázsiai vállalkozók számára igencsak vonzó a német piac, hiszen mintegy 73 millió kerékpár van az országban, minden harmadik német azzal jár munkába, kirándulni vagy bevásárolni.

A kölcsön bingák piacán eddig két nagy cég osztozott: a vasút, a Deutsche Bahn szolgáltatása és a lipcsei Nextbike. Mindkettő (hasonlóan a budapesti rendszerhez) a belvárosokban elhelyezett állomásokon tartja gépeit.

Az új versenytársak nem bajlódtak ilyen állomások kiépítésével: kerékpárjaikat egyszerűen kirakják az utcákra, terekre. Elképesztő számban, Münchenben például egy szingapúri vállalkozás egyetlen éjszaka hétezer kerékpárt rakott ki... Mint kiderült, nincs jogszabály, amely tiltaná kerékpár elhelyezését közterületen – ilyen számokra persze senki nem gondolt.

Torzítja a piacot a kínai terjeszkedés
A német és a francia kormány EU-rendszabályokat szorgalmaz, hogy gátat vessenek a stratégiai célú, piactorzító kínai beruházásoknak. Az intézkedések már idén életbe léphetnek.
A viszonylag olcsón bérelhető bicajokhoz könnyű hozzájutni. Letöltjük mobilunkra az alkalmazást, regisztrálunk, majd a GPS már mutatja, hol találunk legközelebb gépet. Annak lakatját a mobilon kapott vonalkóddal tudjuk megnyitni, és gurulhatunk, óránként 2 euróért.

Ami német viszonylatban olcsó, de sok öröm nincs benne. A tömör gumik miatt igencsak nehezek a járművek, ráadásul sebességváltó nincs rajtuk. Emellett kicsik is, nem átlagos német méretekre készültek, magasabb embereknek behajtott térddel kell pedálozniuk...

(Forrás: Frankfurter Allgemeine Zeitung)

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo