Milyen színű legyen az eladható termék?

2013. június 07. péntek - 15:10 / piacesprofit.hu
  •    

Míg az egyik szín az összetartozás érzését kelti, a másik az étvágyunkat serkenti. Csupán színnel növelni lehet az inspirációt, kreativitást, a jókedvet. Van olyan szín, melyet csak kis mértékben szabad alkalmazni, mert nagy felületen már negatív a hatása. Érdekességek a színekről, melyeket jól lehet hasznosítani egy tárgyalás, eladás és persze a különféle kreatívok készítése során. Szakértőnk segít!

Cikkünk első részében a fekete, fehér, piros, kék és zöld lényeges tulajdonságait, hatásait gyűjtöttük egybe, most folytassuk az egyik legnőiesebb színnel, melyet a divat már néhányszor átadott a férfiak számára is.

Kép:Pixabay

A rózsaszín nem más, mint fehérrel kevert vörös, így a vörös szín túlzott vibrálását tompítja a fehér. A romantikát, tiszta szerelmet, gyengédséget, barátságot, nőiességet, érzékenységet, feltétel nélküli szeretetet, egyetemes- és belső gyógyulást, ártatlanságot, biztonságot, ragaszkodást, együttérzést, reményteljességet, bensőséget, kedvességet, idealizmust, hálát, egyetemes harmóniát, vigasztalást, újrakezdést, lágyságot, intimitást is kifejezi. A monda szerint Vénusz istennő egy fehér rózsa tövisébe lépett és a vére rózsaszínre festette a rózsát, így született meg ez a szín. Már az ókori Rómában is a tiszta szerelmet szimbolizálta, a kereszténységben pedig Mária virágát, a vadrózsát, melynek öt szirma Jézus öt sebére utalt. Mária vadrózsái a megújulást, az újat, a vigasztalódást, az ártatlanságot és az újrakezdést egyben megjelenítik. Az emberi bőr is rózsaszínű, innen is ered, hogy magát az emberi létet is szimbolizálja. A rózsaszín intenzívebb árnyalata a pink, mely már sokkal vadabb és élénkebb hatású, éppen ezért nagyon óvatosan kell vele bánni, ugyanis túlzott arányban akár közönségessé válhat. A pink a halvány rózsaszínnel ellentétben merészséget, magabiztosságot, extravaganciát sugall, mely utóbbit üveggel és fémmel párosítva még jobban erősíteni lehet. A rózsaszínnek számtalan árnyalata lehet és érdekes módon ezek az árnyalatok együtt nem mutatnak, ezért szinte tilos keverni. A rózsaszín étvágygerjesztő hatású, ennek megfelelően érdemes alkalmazni a különféle helyiségekben, csomagolásokon, kreatívokon. Logikusan fogyókúrás termékek esetében jobb mellőzni. Világos árnyalatai nagyon nyugtatóan hatnak, oldják a feszültséget. Kimerültség, szellemi feszültség, depresszió, önbecsülés és önszeretet hiányában, illetve ha valakiben túlzottan erős a kötelességtudat remek a hatása. Ázsiában a házasságot, Indiában a nőiességet, Koreában a bizalmat jelenti.

A lila (bíbor) magában hordozza a kék stabilitását és a vörös energikusságát. Magabiztosságot, erőt, nemességet, luxust, becsvágyat, bölcsességet, emberszeretetet, idealizmust, méltóságot, függetlenséget, kreativitást, értelmet, el nem ért vágyat, titokzatosságot, mágiát, misztikumot, intelligenciát, tudást, vallási áhítatot, szentséget, alázatosságot, bűnbánatot, kifejlett alkotóképességet, kreativitást, könyörületességet, fondorlatosságot, egyensúlyt, föld és ég közötti állapotot, fájdalmat, nosztalgiát szimbolizál. A kereszténységben a böjtöt, a szomorúságot, bűnbánatot, várakozást, igazságot jelképezi. Nem véletlenül lett az arisztokrácia illetve kiemelten a királyok színe, mivel többek között a luxus mellett a pazarlás érzését is magában hurcolja. A világosabb lila inkább romantikus, nosztalgikus hangulatot teremt, a sötétlila komorságot, gyászos hangulatot, szigort áraszt. Azok, akik kedvelik a lilát szívélyesek, barátságosak, együttműködésre készek, empatikusak, gyakran elalvással kapcsolatos nehézségeik vannak és jó eséllyel hurcolnak magukban meg nem élt vágyakat.  Talán ez utóbbinak tudható be, hogy a kamaszok zöme nagyon kedveli ezt a színt; az erőteljes élénk lila a kisgyereket is vonzza, tehát a nekik szánt termékek kapcsán érdemes bedobni. Nem véletlen, hogy az édességek csomagolóanyagainál, különösen egy bizonyos márka esetében gyakran találkozunk ezzel a színnel. A lila szín fokozza a kreativitást és a találékonyságot. Európában és Kínában a nemességnek és az arisztokráciának, Indiában a reinkarnációnak, Thaiföldön és Brazíliában a gyász, Egyiptomban pedig a remény színe.

A narancssárga méltán kedvelt és gyakran használt szín; ötvözi a piros által sugalmazott energiát és a sárga boldogságát. Boldogságot, életvidámságot, lelkesedést, örömet, napfényt, elragadtatást, kreativitást, elhatározottságot, fényt, vonzerőt, sikert, bölcsességet, vagyont, bátorítást sugall. A szellem és a libidó egyensúlyát jelképezi. Sok címerben találkozhatunk vele, mivel az erő és a kitartás szimbóluma. A grafikában úgy vonzza magára a figyelmet, hogy nem rendelkezik a piros domináns hatásával. Melegebb, mélyebb árnyalata stimulálja a vágyat, erősíti az emésztőszerveket és az ellenálló képességet, serkenti az anyagcserét.  Étvágygerjesztő hatása mellett emeli a fizikai energiát. Növeli az agyba jutó oxigén mennyiségét, így a szellemi aktivitást is serkenti. A félős, szégyellős embereket bátrabbakká, kezdeményezőbbekké teszi. A nagyon mély, sötét narancssárga a megtévesztést és a gyanakvást, a vöröses narancs a vágyat, élvezetet, uralmat, agressziót, mozgásigényt, az arany felé tolódott árnyalata pedig a presztízst juttatja az eszünkbe. Azok, akik kedvelik ezt a színt, életvidám, életigenlő emberek, akik telis-tele vannak szeretettel és gyengédséggel, elégedettek, jellemzően szeretnek csoportban dolgozni, az átlagosnál nagyobb eséllyel felszínesek és gyakrabban előfordul, hogy nehezebben alkalmazkodnak Az, aki túlzottan sok narancssárgát visel, jó eséllyel kisebbségi komplexusban szenved.  Élvezeti cikkek, élelmiszerek, játékok esetében remek választás. Kínában és Japánban a szeretetet és a boldogságot, Ukrajnában az erőt, Hollandiában a királyságot, a királyit, Írországban a protestáns vallást, Egyiptomban a gyászt, a buddhista szerzetesek ruháján a lángot és a megvilágosodást jelképezi.

Balogh Gabriella
marketing szakértő, szakközgazdász
ZSERON Kft.

Piac & marketing
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor