Remek folytatás a Volkswagentől

A Tiguan második generációja a Volkswagen konszern szabadidő-autói közül elsőként épült az új MQB padlólemezre. Ez számos pozitívummal járt: a karosszéria átváltozott, a belső tér tágasabb lett, a tömeg lecsökkent, bent pedig kizárólag a VW csoport legkorszerűbb megoldásaival találkozunk.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az új Tiguan –a VW SUV modelljei közül elsőként – a konszern moduláris keresztmotoros platformjára (MQB) épült. Ez megváltoztatta a karosszéria arányait, 50 kilogrammal csökkentette a saját tömeget, és a belső helykínálatra is jó hatással volt. A többi új modellen alkalmazott, horizontális jellegű dizájnt ültettek rá, amitől látványossá, vonzóvá vált. A cizellált sötétített fényszórók és hátsó lámpák karakteres megjelenést adnak neki, a krómozott részletek pedig értéknövelő hatásúak. A hatalmas kerekek is dinamizmust közvetítenek. A praktikumból pedig nem veszett el semmi: maradtak a nagy üvegfelületek és a jó körkilátás, a tetősínek sem hiányoznak, a kasztni alsó része fekete műanyagokkal védett.

Kép:PP

Adatok
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4486/1839/1673/2677 mm
  • Hengerűrtartalom: 1968 cm3
  • Teljesítmény: 110 kW/150 LE 3500–4000 ford./percnél
  • Nyomaték: 340 Nm 1750–3000 ford./percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 9,3 mp
  • Csúcssebesség: 200 km/óra
  • Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,8/5,1/5,7 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 6,5 l/100 km
  • Üzemanyag: 60 liter
  • Saját tömeg: 1720 kg
  • Csomagtér: 615/1655 liter
  • Alapár (2.0 TDI DSG 4Mo): 11 261 470 forint
  • Tesztautó ára: 13 390 920 forint
Az autóba beülve rögtön megakad a szem az egyik legnagyobb attrakción, a digitális műszerfalon, amely a modern Volkswagenek egyik legjobb szerelvénye. Baloldalt a fordulatszámmérő, jobboldalt a kilométeróra kapott helyet, amelyekkel egy sor menetadat jeleztethető ki. A középső nagy területen többek között a rádióállomások, a telefonkontaktok és a navigátor jeleníthető meg. A műszerfal informatív és maximálisan testre szabható, s a kezelését – ami a kormányról zajlik – hamar el lehet sajátítani. A műszerpult közepén az új generációs infotainment rendszer 20 centiméter átmérőjű érintőkijelzője kapott helyet. A kezelése ennek is magától értetődő. Ismerős az egész környezet, az irányítás a megszokott, s bár temérdek extrát szereltek az autóba a létező összes vezetői segédrendszerrel együtt, zsúfoltságról szó sincs. Remek az állíthatóság, príma az ergonómia, nagyméretűek és ideális tömésűek az ülések, az összeszerelés minősége elsőrangú. A hangulat azonban a sok feketeség és a rengeteg, néhol kifejezetten olcsó műanyagtól kissé komor. A helykínálat javult. Minden irányban tágult a tér, a lábtér is centimétereket növekedett. Hátul is jó ülni, kellemes az üléspad magassága, a támlák pedig több fokozatban állíthatók. A csomagtér papíron tetemes: 615 liter, bár ránézésre ennél sokkal kisebbnek tűnik.

Kép:PP

Tesztautónkat az Euro 6-os normájú új, 150 lóerős 2 literes TDI mozgatta, amihez 7-sebességes dupla kuplungos váltót kötöttek. A kifinomultan, vibrációmentesen járó turbódízel príma darab, ha kell, átlagon felüli menetteljesítményekkel, mégis kíméli a pénztárcánkat. A hozzá kapcsolt DSG váltómű is mindenkor a takarékosságot tartja szem előtt. Normál vezetésnél elég érzéketlen a gázpedál, lustán lendül az autó, s ha előzünk, a visszakapcsoláshoz mélyen le kell nyomnunk a jobb oldali pedált. Jutalmunk az igazán kedvező fogyasztás, ami közelítheti a katalógusban megadott 5,7 literes értéket. Mi 6,5 litert mértünk, ami remek egy több mint 1,7 tonnás, összkerékhajtású szabadidő-autótól. Van Sport menetmód is, amikor kiéleződnek a rendszerek, feléled az autó, és mozgékonyabbá válik.

Összességében az új Volkswagen Tiguan masszív, többcélú autó, kulturált, jól rugózik, és pontosan irányítható. Kényelmes, praktikus, jól megy, és keveset fogyaszt. Továbbra is a kompakt SUV szegmens egyik élmenője. Ám magasan árazott, és extrákra is több millió forintot költhetünk.

Korábbi tesztjeinket itt találja!

 

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo