Több mint 20000 hívás az EU Info vonalon

Pénteken délelőtt túllépte a 20000-et az Európai Unió Kommunikációs Közalapítvány telefonos információs rendszeréhez beérkezett hívások száma. A tizedik napja működő, 181-es hívószámú call center az első napi nagy roham után késedelem nélkül tudja fogadni a hívásokat. Napszaktól függően 20-25 felvilágosítás nyújtására kész munkatárs áll az érdeklődők rendelkezésére.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A 20.000 telefonáló közül kb. 13.000-en az automata információs rendszeren keresztül kaptak választ, 7.000-en pedig személyesen tették fel kérdéseiket, vagy jelezték további információigényüket.

A beérkezett kérdések alapján folyamatosan töltik fel a rendszer tudásbázisát, azaz az új kérdésekre kidolgozott válaszokkal folyamatosan egészítik ki az automatikus válaszadó rendszert. Míg az első napokban a telefonálók kérdéseinek mintegy 50%-ra rendelkeztek kész válasszal, mára ez az arány 80%-ra nőtt. Aki olyan kérdést tesz fel, amelyre nincs azonnali válasz, azt a központ a válasz beszerzése után telefonon, e-mailben vagy levélben tájékoztatja.

A call center és az EUKK szakértői naponta készítenek statisztikát a beérkezett kérdésekről. A legnagyobb érdeklődés a nyugdíjak és a bérek csatlakozás utáni alakulásával kapcsolatos, az útlevél nélküli utazási lehetőségek, adó, ÁFA, vám és szállítmányozási kérdések iránt van. Gyakoriak a külföldi autóvásárlással kapcsolatos kérdések is.

Az elmúlt napokban egyre több a kis- és középvállalkozások EU támogatására vonatkozó információigény, és - ez a megnövekedett érdeklődést jelzi - egyre többen tudakozódnak a megyeszékhelyeken működő Európai Információs Pontok, az egyes minisztériumok elérhetősége, részletes információforrások iránt. Az eddigi tapasztalatok szerint a vártnál kevesebb, ugyanakkor sokkal részletesebb kérdéseket tesznek fel a mezőgazdasággal összefüggő témákban.

Az EUKK telefonos információs szolgálata február 19-én kezdte meg működését, és azóta a hét minden napján 8 és 22 óra között fogadja a hívásokat.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo