Teszteltük az Év Autóját!

A Peugeot az utolsó csavarig áttervezte kompakt modelljét, amely egy csapásra az alsó-középkategória egyik legjobb autója lett. Átlagon felüli kvalitásait az Év Autója díjjal is elismerték.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Autoblog.hu

A második generációs 308-as elveszítette egyterűs jellegét. Hossza 4,25 méter, nagyjából akkora, mint a Volkswagen Golfé, szélessége pedig 1,8 méter. A tengelytáv átlagos, 2,62 méter, a széles nyomtáv azonban dinamizmust kölcsönöz az autónak. A karosszéria letisztult, az ablakfelületek kiterjedtek, a C oszlop pedig nagyon vastag. Az autó eleje és hátulja igazán karakteres. A csúcsfelszereltségnél széria fénydiódás fényszórók ékszernek is beillenek, és az oroszlánkarmot formázó LED-es lámpák is különlegesek. Az eleganciáról gazdag krómozás gondoskodik, és utasterének anyag- és kidolgozási minősége a legjobbakkal vetekszik.

De mint a német prémium márkáknál, ennél is megjelent a mérföld hosszúságú extralista, és még a leggazdagabban felszerelt modellekre is milliókat költhet a vevő. A tesztautót például másfélmillió forintnyi extrával tették fényűzőbbé, így annyiba kerül, mint egy középkategóriás kocsi. A masszírozós, elektromos mozgatású nappabőr ülések, a panoráma üvegtető, a kulcs nélküli nyitás és indítás, a vezetői segédrendszer-csomag, a multimédiás rendszer, de még a 17 colos könnyűfém kerékszett is pluszpénzbe került, ami talán túlzás, jóllehet szép, igényes, ízlésesen berendezett autóban ülhetünk, amely a különleges műszaki megoldásokra fogékonyakat is lenyűgözi.

Peugeot 308 1,6 e-HDi Allure 5-ajtós
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4253/1804/1457/2620 mm
  • Teljesítmény: 84 kW/115 LE 3600 ford./percnél
  • Nyomaték: 270/285 Nm 1750 ford./percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 10,2 másodperc
  • Csúcssebesség: 196 km/óra
  • Saját tömeg: 1160 kg
  • Üzemanyag: 53 liter
  • Csomagtér: 420/1228 liter
  • Fogyasztás (város/országút/átlag): 4,2/3,3/3,7 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 5,28 liter
  • Alapár (308 1,6 e-HDi Allure): 6 170 000 forint
  • Tesztautó ára: 7 740 000 forint
A 208 után a 308-ban is itt a letisztult, a gombokat szinte teljesen mellőző, i-Cockpitnak elnevezett vezetőhely, amelynek központi eleme a szokatlanul kicsi, 35 centiméter átmérőjű kormánykerék, a magasan elhelyezett műszerek és a középkonzol. Az alacsonyabbak talán nem érzik majd jól magukat ebben a környezetben, mások azonban nem találnak kivetnivalót benne. Tág tartományban állítható az ülés pozíciója csakúgy, mint az apró kormánykeréké, amely ideális esetben nem takar bele a műszerekbe, ráadásul kivételes élmény forgatni. A csaknem 25 centiméter átmérőjű középső érintőképernyőről az összes fedélzeti rendszer vezérelhető. Érdemes elindulás előtt a fontosabb dolgokat beállítani rajta, ugyanis az eredeti elgondolással szemben komolyan elvonja a sofőr figyelmét az útról.

A Peugeot az első utasok kedvében jár, a hátsó lábtér viszont kifejezetten szűk. A csomagtartó viszont a kategória élvonalába tartozik a maga 420 literes térfogatával. A modell talán legerősebb ütőkártyája, hogy szegmensében a legkönnyebb: annyit nyom, mint egy korábbi, dízelmotoros 206-os, így a legkisebb teljesítményű erőforrásokkal is nyugodt szívvel ajánlható. A legbölcsebb választás hozzá mégis a PSA konszern remekbe szabott 1,6 literes, 115 lóerős e-HDi turbódízele, amihez hatfokozatú kézi váltót osztottak. A végtelenül kifinomult, csendes erőforrás megfelelő dinamikával mozgatja az 1160 kilogramm tömegű 308-ast. Már alacsony fordulattól nyomatékos, és mindig, minden körülmények között keveset fogyaszt. Az általunk mért 5,28 literes értékhez a motort már guruláskor leállító start/stop rendszer is hozzájárult. A futómű és a kormányzás is kiváló, bár előbbi nehezen viseli a fugákat és a keresztbordákat.

Az első ránézésre egyszerű, második blikkre fineszes és vonzó forma, az újszerű vezetőhely-koncepció, valamint a szegmens legkisebb tömege olyan tulajdonságok, amelyek az alsó-középkategória egyik legjobb autójává tették a Peugeot 308-ast. Hátránya, hogy kissé drága, a hátsó helyhiányra pedig a kombi változat jelentheti a megoldást.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo