Változásra vállalkozunk: Climate–KIC

Egyre nyilvánvalóbb a tény, hogy a klímaváltozással szembe kell néznünk, és megoldásokat kell találnunk az ennek kapcsán felmerülő problémák megoldására.

Közösség- és vállalkozásfejlesztés

A vállalkozások működési folyamatai nagymértékben hozzájárultak a klímaváltozás folyamatának kialakulásához, így most itt az idő, hogy a megoldásban is aktív szereplők legyenek. Ugyanakkor az üzleti folyamatok zöldítése önmagában nem hozhat valódi változást, ha nem terjed ki a kisebb és nagyobb közösségek mindennapi életére. Ezért szükséges a környezettudatosságra épülő innovatív ötletek megvalósulását üzleti és közösségi szinten is támogatni.

Erre az alapkoncepcióra épül az Európai Innovációs és Technológiai Intézet által támogatott innovációs közösség, a KIC (Knowledge and Innovation Community), amelynek célja a klímavédelemhez kapcsolódó újszerű közösség- és vállalkozásépítés. A Climate–KIC programot azért hívták életre, hogy partnerekre és kreatív ötletekre építve változtassák meg az üzleti környezetet Európában, ezzel is csökkentve a klímaváltozás negatív hatásait. A program partneri együttműködésre építve közös platformot teremt a dinamikusan fejlődő vállalkozásoknak, a legjobb oktatási intézményeknek és a közösségeknek. Magyarország is tagja ennek a hálózatnak, amelynek működését egy több tagszervezetből álló konzorcium biztosítja.

Miben hozhat újat a Climate-KIC?

Zentkó László (Negos Zrt.), a Climate–KIC magyarországi vezetője szerint a program különlegessége, hogy kiemelt értékként jelenik meg benne a klímaváltozás központú megoldáskeresés, az érzékelhető hatások kiváltása, dinamikus közösségek kialakítása, fiatal tehetségek támogatása, a határok nélküli együttműködés és a változást generáló kreativitás. „Missziónk, hogy a klímaváltozáshoz kapcsolódó újító szellemiségnek teret adjunk, és aktívan alakítsuk a jövő gazdaságát, aminek eléréséhez ötleteket, embereket, partnereket kötünk össze” –  összegez a Climate–KIC magyarországi vezetője.

"A már működő és még csak most induló vállalkozások tekintetében eltérő megoldások hozhatnak eredményt, de mindkét estben fontos, hogy egy új ötletet professzionális módon vigyenek végig a megvalósítás rögös útján, ezzel biztosítva, hogy hosszú távon képes legyen a piacon fennmaradni! Az innovatív üzleti megoldásokkal olyan hétköznapi változásokat szeretnénk elérni, amelyekből minden érintett profitál” – hangsúlyozza Balázs Tibor, a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány ügyvezetője, aki a régióban működő vállalkozások, valamint start-up cégek Climate–KIC programhoz való sikeres csatlakozásán dolgozik. Véleménye szerint a jövő gazdasági folyamatait most alakítjuk, s ezekben aktív szereplők lesznek a kis-és középvállalkozások, amelyek képesek az innovatív ötleteket gyorsan és rugalmasan bevezetni. Megfelelő partnerek bevonásával és szakmai közösségek kialakításával lehetőség nyílik az egymástól való tanulásra és a stabil fejlődésre, aminek fókuszában a környezettudatosság áll.

Másképp tenni, másképp mondani

A felelős üzleti tevékenységeknek több megjelenési formája is ismert, kezdve a termékek, szolgáltatások szintjétől a sokat vitatott vállalati társadalmi felelősségvállalási programokig. A cégek és tevékenységük pozitív megítélése egyre fontosabb piaci versenytényező, amiben jelentős szerepet kap a marketingkommunikáció helyes felépítése. Szabó Szilvia (Tailor marketing) a zöld marketing irányzat képviselőjeként kiemeli, hogy tudatos vállalkozásfejlesztésnél a felelősségvállalásra épülő marketingstratégia kritikus tényező lehet. A külső kommunikációs előnyök mellett alapkövetelmény, hogy valós háttérre épülő, hiteles üzeneteket tudjunk megfogalmazni, és ezeket képesek legyünk a célcsoport számára értékként közvetíteni. Ehhez azonban az alapvető marketingismeretek mellett speciális háttértudásra is szükség van, amit a Climate–KIC programban részt vevők vállalkozásfejlesztési kurzusokon és tanácsadásokon elsajátíthatnak majd.

A Climate-KIC célja a klímavédelemhez kapcsolódó újszerű közösség- és vállalkozásépítés.

A minden szempontból izgalmas és építő jellegű kezdeményezés részesei lehetnek azok a hazai kis- és középvállalkozások, valamint start-up cégek, amelyek csatlakoznak a Climate-KIC magyar szervezésű eseményeihez.

A programokról bővebb információ a www.climate-kic.org vagy a www.climatekic.hu oldalon található.

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo