A cégeknek is be kéne szállni a turizmusmarketingbe

Elképzelhető, hogy vállal „ágazati ombudsmani” szerepet a Magyar Turisztikai Ügynökség, bár nem ez a fő feladata. A szervezet vezetője szerint a legfontosabb az átlátható stratégia megalkotása, a turizmusmarketingbe pedig a vállalkozásoknak is be kéne szállnia – többek között erről is beszélt a Turizmus.com-nak adott interjúban.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

„Azt tartom elsődlegesnek, hogy legyen egy olyan turizmusfejlesztési stratégiánk, amely kiszámíthatóan s hosszú távra meghatározza a prioritásokat. A piac minden szereplőjének tudnia kell, hogy milyen irányba kívánjuk fejleszteni az ágazatot, milyen célokhoz fogunk hazai és uniós forrásokat allokálni, illetve miben érdemes gondolkodniuk saját beruházásaik tervezésekor” – mondta a Turizmus.com-nak adott interjúban Bienerth Gusztáv, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezetője.

A szervezetnek szerepe volt abban, hogy végül nem tiltották ki a turistabuszokat a Budai Várból,  és bár a vezető szerint nem ez a fő dolguk, nem zárja ki, hogy a jövőben is „jusson energiájuk” hasonló ügyekben való beavatkozásra. Bienerth szerint a mostani fejlesztések (például az, hogy a vizes VB előkészítő beruházásai miatt a turista hajók dokkolása válik lehetetlenné) valóban okoznak nehézségeket a turizmusnak, ha viszont elkészülnek, annak versenyképességéhez járulnak hozzá.

Kép:sxc

Együtt – vagy mégsem?

Bár korábban arról volt szó, hogy a szakma szereplőit bevonják a turizmusfejlesztési stratégia kialakításába, a napokban életre hívott Nemzeti Turisztikai Tanácsadó Testületben a társminisztériumok, valamint a főváros és a Balaton képviselői mellett még meghívottként sem szerepelnek a szakmai szervezetek.

Bienerth szerint ez nem meglepő, mivel a szakmai szervezetekre a stratégia, majd a törvény előkészítésekor számítanak. Budapest esetében a Turisztikai Kerekasztallal konzultálnak, de, rendszeresen kérik majd a szakmai szövetségek véleményét, javaslatait – nyilatkozta. Az egyeztetési folyamat koordinációja az ő feladata lesz.

A vállalkozásoktól vár pénzt

Az MTÜ feladata a turizmusmarketing ellátása is, Bienerth viszont „meg lenne lepve”, ha a költségvetési támogatás elérné a bizonyos forrásoktól származó 30 milliárdot. A tervezetben szereplő 5,5 milliárdnál viszont többet vár, hozzátette viszont: „fontosnak tartom, hogy ne csak a költségvetéstől várjuk a forrást. Tegyék hozzá a magukét a vállalkozások is. Ennek a módját is ki kell még dolgoznunk”.

Ld. a frissen elfogadott turizmusfejlesztési hozzájárulást.

Hogy mi lesz a befolyó pénzzel, arról Bienerth még nem nyilatkozott. „Lássuk először, hogy mi történik 2017. január elsejétől, amikor 27-ről 18 százalékra csökken a vendéglátóáfa. Lássuk, a vállalkozások tudnak-e élni ezzel a lehetőséggel? Például a dolgozók legális béremelésére, a szakképzett munkaerő megtartására fordítják-e a náluk maradó pénzt? A 2018-tól várható további áfacsökkentéssel és a turisztikai hozzájárulás bevezetésével előálló új helyzetről most még korai bármit is mondani. Az viszont biztos, hogy napirenden tartjuk a reprezentációs adó eltörlését, remélve, hogy a céges forgalom fellendülését eredményezi majd, ami további forrásokat biztosít a vendéglátó ágazat megerősödéséhez” – mondta.

Tárgyalna az Airbnb-vel

Napirenden tartják a sharing economy kérdését is, az MTÜ vezetője elmondása szerint az év második felében, a V4-ek képviselőjeként tervez leülni az Airbnb tulajdonosaival, hogy régiós szinten találjanak megoldást az adózási, a fogyasztóvédelmi, az adatszolgáltatási és az árszínvonalat érintő kérdésekre.

 

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo